Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2009, 00:54
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Vähentyiskö laitaan pakkaantuminen kapeammalla kidalla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2009, 00:55
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
Vähentyiskö laitaan pakkaantuminen kapeammalla kidalla?
On miulla jo kerran kavennettu,mutta siitä huolimatta...
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2009, 00:57
Vihavainen Vihavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.05
Sijainti: Kotka, Finland.
Viestit: 146
Perusasetus

Onhan tuossa paljon mietittäviä juttuja.

Ylipäätään nyt kun miettinyt takavinssiä auton alle taakse. Oikein hirvittää kun ajattelee että sitä ei kunnolla sieltä näe...toki riippuu paljon asennustavastakin.

Mites noissa isoissa maastokuorma-autoissa? Eikös niissä ole jokin vastaavanlainen systeemi tms?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
ei eteen päin vinssaminen hidastu koska vaijeri on yksin kerroin eteen vinssatessa mutta taakse päin vinssatessa nopeus on puolet hitaampi kuin normaalisti
Mutta aivan samalla tavallahan se mielestäni tulee kuin taaksepäin vinssatessa. Samalla lailla pylpyrän kautta?

Viimeksi muokannut Vihavainen : 15.02.2009 00:59
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2009, 01:01
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vihavainen Näytä viesti
Mites noissa isoissa maastokuorma-autoissa? Eikös niissä ole jokin vastaavanlainen systeemi tms?
"Protoissa" ja "maseissa" on vinssi rungossa sivulla, eli vaijeri vaihdetaan vaan edestä taakse. Kidat edessä ja takana.
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2009, 01:05
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

en nyt osaa muotoilla asiaa siten että saisin sen järkevästi selitettyä. vaijeri kyllä kulkee pylpyrän kautta mutta kun pylpyrä ei liiku vinssiin nähden kelaa se sen hännän sieltä ihan normaalia nopeutta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2009, 01:07
Vihavainen Vihavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.05
Sijainti: Kotka, Finland.
Viestit: 146
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
en nyt osaa muotoilla asiaa siten että saisin sen järkevästi selitettyä. vaijeri kyllä kulkee pylpyrän kautta mutta kun pylpyrä ei liiku vinssiin nähden kelaa se sen hännän sieltä ihan normaalia nopeutta
Hmm...kohta alkaa meikäläisenkin rattaat kelaamaan vaijeria En tosiaan ajatellut tuota eroa. Eli pylpyrän sijaintia vinssiin nähden. Pakkohan sen on vaikuttaa asiaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2009, 01:10
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

ihan paras kun kokeilet asian ihan luonnossa vaikka narulla ja pylpyrällä niin kyllä sinä sen hoksaat
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2009, 01:15
Vihavainen Vihavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.05
Sijainti: Kotka, Finland.
Viestit: 146
Perusasetus

Jee...lähtee kohta ulos leikkimään pylpyrää

BTW. Kummin päin laittaisitte? Enemmän voimaa eteen jolloin pylpyrä etupuskuriin? Vaiko toisinpäin? Vai onkos sitä yleensä kiire eteenpäin

Kävin oikeasti miettimään josko toteuttaisi edellämainitu ratkaisun hj:in.

Etuja?
Saisi kaiken ylimääräisen keulalta pois.
Selviäisi yhdellä vinssillä. Eteen/taakse.

Miinuksia?
Yksi vinssi. Rikkoutuminen jne...
Käytännön toteutus toimivaksi hankala?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.02.2009, 08:48
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytö Näytä viesti
"Protoissa" ja "maseissa" on vinssi rungossa sivulla, eli vaijeri vaihdetaan vaan edestä taakse. Kidat edessä ja takana.


Siinä näkyy proton vinssi. Rullakidat edessä puskurin alla, ja perässä takavalon alla. Kidoista lähtee pikakiinnityksellä yksi rulla pois, niin sopii vaijerin päässä oleva mokkula läpi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.03.2009, 21:05
Autonosturimies Autonosturimies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytö Näytä viesti
"Protoissa" ja "maseissa" on vinssi rungossa sivulla, eli vaijeri vaihdetaan vaan edestä taakse. Kidat edessä ja takana.

Pasissa on ihan sama juttu. Ajoleirillä kun oltiin niin suosiolla vedettiin vaijerinpää pasin katolle. Ei tarvi sitten lähteä sukeltelemaan jos sattuu uppoamaan johonkin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.04.2009, 00:42
hammart:n Avatar
hammart hammart ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.10.06
Sijainti: Kaavi
Viestit: 275
Perusasetus

Onks tähän aiheeseen tullut uusia käyttökokemuksia/rakennusideoita..?
Uaz-projekti on toistaiseksi jäissä ajan vähyyden ja muiden projektien takia, mutta vinssiasia olisi seuraavana painittavana...
__________________
-rust fetish-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.02.2009, 01:02
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vihavainen Näytä viesti
Onhan tuossa paljon mietittäviä juttuja.

Ylipäätään nyt kun miettinyt takavinssiä auton alle taakse. Oikein hirvittää kun ajattelee että sitä ei kunnolla sieltä näe...toki riippuu paljon asennustavastakin.

Mites noissa isoissa maastokuorma-autoissa? Eikös niissä ole jokin vastaavanlainen systeemi tms?



Mutta aivan samalla tavallahan se mielestäni tulee kuin taaksepäin vinssatessa. Samalla lailla pylpyrän kautta?
Tuolla sovelluksella etiäppäin norminopeutta ja taakkeppäin puolella vaudilla ja tuplavoimalla
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.02.2009, 01:03
Vihavainen Vihavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.06.05
Sijainti: Kotka, Finland.
Viestit: 146
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Tuolla sovelluksella etiäppäin norminopeutta ja taakkeppäin puolella vaudilla ja tuplavoimalla
En vieläkään käsitä eroa...olen kai tyhmä. Selittäkää? Vääntäkää vaijerista?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.02.2009, 01:06
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vihavainen Näytä viesti
En vieläkään käsitä eroa...olen kai tyhmä. Selittäkää? Vääntäkää vaijerista?
Väkipyörähän toimii noin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Talja
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssaus ankkuri! Gravedigger Chit-Chat 4 16.08.2008 19:06
Poitsun eka vinssaus Karhu67 Chit-Chat 4 06.06.2006 07:57
Ajovalo/jarruvalo yhdellä polttimolla? mikjus Tekniikka & Jutustelu 5 05.06.2006 20:19
Kiinalainen vinssaus JanneBlomgren Chit-Chat 17 07.11.2005 18:43
Viikon listaykkönen - yhdellä napinpainalluksella! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:26


Sivu luotu: 13:22 (GMT +2).