![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajeron kansiongelma!!!Arvoisat offarit! Nyt tarvis tietoa sopiiko 2.3 pajeron kansi suoraan 2.5 lohkoon? Kuulin jostain huhua että suuttimien kanssa tulisi ongelmia. Eli ettei suutinputket sovi yms. jos vaihtaa kannen pienemmästä koneesta. Kertokaa jos tiedätte. Haulla ei ainakaan löytynyt tarkkaa tietoa.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Muistaakseni www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu oli depaattia aiheesta. En jaksanut lähteä hakemaan varmaa tietoa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ne ovat keskenään vaihtokelpoisia eli käy.
__________________
-Rautaa rajan takaa NIVA- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Elikkäs suuttimien kanssakaan ei tule vaikeuksia? Etteivät olisi pienemmät tai jotain? Koska jos asia on näin niin voin käydä ostamassa 2.3 kannen ja ruveta tähtään sitä tuohon 2.5:seen..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Motonet kuitenkin antaa 2.3 ja 2.5 eri kansipahvit? Itellä on tuo 2.5 vm-88
KANNENTIIVISTE MITSUBISHI PAJERO 2,3TD 4D55T 83--86. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6094 35.50 ??? 2,5TD/TDi 4D56T 86--. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6095 42.50 ???
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eipä tuo vielä kerro mitään osien erilaisuudesta. Saattaa olla laitettu tuollain vain helpottamaan asiakkaiden tuotteen löytämistä ja tilaamista... Mutu...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En nyt kuolemaksenikaan jaksa muistaa mitä eroa noilla tiivisteillä oli mut itselläni pelas ainakin 2,5 lohkossa 2,3 kansi ja tiiviste.
__________________
-Rautaa rajan takaa NIVA- |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin ja kannenpultti kommentti ihmetyttää, kun eivät ainakaan täällä oulun mitsubishin huollossa tollasta tienneet, kun uusia pultteja kyselin. Sanovat vaan et kyllä ne vanhatki kelpaa ei ne oo pilalle menny, jos ei oo poikki tai ruosteessa.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-Rautaa rajan takaa NIVA- |
#10
|
|||
|
|||
![]()
AutoData väittää molempien koneiden osalta, että kannenpultteja Ei tarvii vaihtaa.
Samaa autodataa ne lukevat monissa korjaamoissa. Tosin merkkikorjaamo saa tehtaalta tuoreimmat ohjeet ja niiden mukaan vältytään turhilta takuukorjauksilta. On noissa omissa vehkeissä vuosikymmenien varrella tullut muutamaankin kertaan eteen, että pulttia ei saa momenttiin kun tuntuu liian vetelältä. Silloin kannattaa vaihtaa ainakin se yksittäinen pultti (kaivaa sieltä miljoonalaatikosta) ja yrittää taas uudelleen. Jos se yksittäinen pultti katkeaa sinne lohkon sisään, niin ei sit kannata heti pashat housussa ottaa koko kantta irti. Kaivaa vaan puikkohitsin esille ja paksun puikon "hitsaa" kiinni siihen katkenneeseen jämään. Toisella kädellä painaa puikkoa ja toisella kädellä nykäisee kahvan irti puikosta. Hyvällä tuurilla saa sitä hitsipuikkoa tonkien kanssa pyörittelemällä sen katkenneen pultin nysän pois... Onhan se tietysti aina varmempaa uusia muutaman kympin pulttisarja joka kansiremontissa (varsinkin jos joutuu joka työn teettämään pajalla), mutta joka niitä virityksiä tekee riittävän kauan ja moneen kertaan omiin vehkeisiinsä, niin tuntee kyllä käteensä koska pultti venyy liikaa. Kyllä se kannentiiviste palaa seuraavallakin kerralla ihan muusta syystä, kuin siitä vanhoilla pulteilla tasaisesti kiristetystä kannesta. Se kansi kannattaa aina jälkikiristää muutaman viikon päästä, varsinkin jos momentit on "oikeaoppisesti" annettu momenteissa eikä astelukemissa. Tiiviste tuppaa menemään kasaan muutaman kerran lämmetessään ja silloin on momentit taas liian löysällä. Astelukemilla määriteltyä kantta ei ole tarkoitettu jälkikiristettäväksi, koska silloin käytetään venyviä pultteja. Tosin kaikki pultit venyvät, ennenkuin napsahtavat poikki... Olen muutamassa vehkeessä tarkistanut tuon momentin sen jälkeen, kun kansi on ohjeiden mukaan määrätty kiristettäväksi astelukujen mukaisesti. Lähes poikkeuksetta ne momentit ovat olleet siinä 110 - 125Nm:n välissä... Viimeksi muokannut Kartse1 : 14.02.2009 22:53 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä taas on paljon viisaampi! ![]()
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin ja siis samat syöttöputkethan niihin passaa kyllä ja olikohan et jopa sama suutin kärkikin passasi (suutin kären osalta voin olla väärässäkin kun kaveri osti ne ja vaihto mulle) ,mutta muistelisin et se sano että sama malli passas niihin., eli ei mitään ongelmaa ole laittaa sitä kantta, jos siinä on suuttimet mukana. Niin ja joku väitti joskus, et 2.3 ja 2.5 kansien erona olisi nokka-akseli, eli 2.3 kannesta nokka ei passaa 2.5 kanteen, mutta tota en voi vahvistaa, koska en ole itse tuota todennut.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com Viimeksi muokannut Tractor : 15.02.2009 19:49 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tätä ihmettelen kun kannet paikkuu muilta itel keittän 4 kertaa kansi ehjä ja pahvi ei ole mitää käyny, vasta viime meni vesiletku ja kaikki säily taas ehjinä...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Pajeron osaa | Juippa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 02.02.2007 09:08 |
M: -89 2,5td Pajeron osia | Viipo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 33 | 27.01.2007 20:40 |
Pajeron räjäytyskuvat | Bruno | Chit-Chat | 5 | 16.01.2007 23:18 |
PAJERON VÄLITYKSISTÄ.... | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.10.2006 15:02 |
Pajeron 3l V6 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 20.06.2005 12:04 |