Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2009, 14:06
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Pajeron kansiongelma!!!


Arvoisat offarit! Nyt tarvis tietoa sopiiko 2.3 pajeron kansi suoraan 2.5 lohkoon? Kuulin jostain huhua että suuttimien kanssa tulisi ongelmia. Eli ettei suutinputket sovi yms. jos vaihtaa kannen pienemmästä koneesta. Kertokaa jos tiedätte. Haulla ei ainakaan löytynyt tarkkaa tietoa.

__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2009, 17:56
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Muistaakseni www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu oli depaattia aiheesta. En jaksanut lähteä hakemaan varmaa tietoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2009, 20:56
Ande:n Avatar
Ande Ande ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.03.06
Sijainti: HUSULA
Viestit: 275
Perusasetus

Kyllä ne ovat keskenään vaihtokelpoisia eli käy.
__________________
-Rautaa rajan takaa NIVA-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2009, 21:25
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ande Näytä viesti
Kyllä ne ovat keskenään vaihtokelpoisia eli käy.
Elikkäs suuttimien kanssakaan ei tule vaikeuksia? Etteivät olisi pienemmät tai jotain? Koska jos asia on näin niin voin käydä ostamassa 2.3 kannen ja ruveta tähtään sitä tuohon 2.5:seen..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.02.2009, 21:31
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Motonet kuitenkin antaa 2.3 ja 2.5 eri kansipahvit? Itellä on tuo 2.5 vm-88

KANNENTIIVISTE MITSUBISHI PAJERO
2,3TD 4D55T 83--86. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6094 35.50 ???
2,5TD/TDi 4D56T 86--. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6095 42.50 ???
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2009, 19:32
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Eipä tuo vielä kerro mitään osien erilaisuudesta. Saattaa olla laitettu tuollain vain helpottamaan asiakkaiden tuotteen löytämistä ja tilaamista... Mutu...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2009, 19:45
Ande:n Avatar
Ande Ande ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.03.06
Sijainti: HUSULA
Viestit: 275
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tractorman Näytä viesti
Motonet kuitenkin antaa 2.3 ja 2.5 eri kansipahvit? Itellä on tuo 2.5 vm-88

KANNENTIIVISTE MITSUBISHI PAJERO
2,3TD 4D55T 83--86. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6094 35.50 ???
2,5TD/TDi 4D56T 86--. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-6095 42.50 ???
jos laitat tuon 2,3 kannen, ostat 2,3 kannentiivisteen ja sillä hyvä.
En nyt kuolemaksenikaan jaksa muistaa mitä eroa noilla tiivisteillä oli mut itselläni pelas ainakin 2,5 lohkossa 2,3 kansi ja tiiviste.
__________________
-Rautaa rajan takaa NIVA-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.02.2009, 18:57
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tractorman Näytä viesti
Arvoisat offarit! Nyt tarvis tietoa sopiiko 2.3 pajeron kansi suoraan 2.5 lohkoon? Kuulin jostain huhua että suuttimien kanssa tulisi ongelmia. Eli ettei suutinputket sovi yms. jos vaihtaa kannen pienemmästä koneesta. Kertokaa jos tiedätte. Haulla ei ainakaan löytynyt tarkkaa tietoa.
Suuttimissa on eroja. Vanhoissa 83-85?? 2.3td:n kansissa on isommat suuttimet fyysisiltä mitoiltaan. Uudemmissa 2.3 td ja 2.5 td koneissa samoja pienempiä fyysisiltä mitoiltaan. Tämä on ihan faktaa, kun olen sen ite kokenut.

Niin ja kannenpultti kommentti ihmetyttää, kun eivät ainakaan täällä oulun mitsubishin huollossa tollasta tienneet, kun uusia pultteja kyselin. Sanovat vaan et kyllä ne vanhatki kelpaa ei ne oo pilalle menny, jos ei oo poikki tai ruosteessa.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.02.2009, 20:16
Ande:n Avatar
Ande Ande ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.03.06
Sijainti: HUSULA
Viestit: 275
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Suuttimissa on eroja. Vanhoissa 83-85?? 2.3td:n kansissa on isommat suuttimet fyysisiltä mitoiltaan. Uudemmissa 2.3 td ja 2.5 td koneissa samoja pienempiä fyysisiltä mitoiltaan. Tämä on ihan faktaa, kun olen sen ite kokenut.

Niin ja kannenpultti kommentti ihmetyttää, kun eivät ainakaan täällä oulun mitsubishin huollossa tollasta tienneet, kun uusia pultteja kyselin. Sanovat vaan et kyllä ne vanhatki kelpaa ei ne oo pilalle menny, jos ei oo poikki tai ruosteessa.
On näköjään merkkihuolloissa eroja paikkakunta kohtaisesti. Täällä SuurKouvolassa kehottivat vaihtamaan aina kannenpultit kun ovat venyvät. No tiiä sitte mikä on oikein, ite kyllä tuli vaihdettua.
__________________
-Rautaa rajan takaa NIVA-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.02.2009, 22:41
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

AutoData väittää molempien koneiden osalta, että kannenpultteja Ei tarvii vaihtaa.

Samaa autodataa ne lukevat monissa korjaamoissa. Tosin merkkikorjaamo saa tehtaalta tuoreimmat ohjeet ja niiden mukaan vältytään
turhilta takuukorjauksilta.

On noissa omissa vehkeissä vuosikymmenien varrella tullut muutamaankin kertaan eteen, että pulttia ei saa momenttiin kun tuntuu liian vetelältä.
Silloin kannattaa vaihtaa ainakin se yksittäinen pultti (kaivaa sieltä miljoonalaatikosta) ja yrittää taas uudelleen.
Jos se yksittäinen pultti katkeaa sinne lohkon sisään, niin ei sit kannata heti pashat housussa ottaa koko kantta irti.
Kaivaa vaan puikkohitsin esille ja paksun puikon "hitsaa" kiinni siihen katkenneeseen jämään.
Toisella kädellä painaa puikkoa ja toisella kädellä nykäisee kahvan irti puikosta. Hyvällä tuurilla saa sitä hitsipuikkoa
tonkien kanssa pyörittelemällä sen katkenneen pultin nysän pois...

Onhan se tietysti aina varmempaa uusia muutaman kympin pulttisarja joka kansiremontissa (varsinkin jos joutuu joka työn teettämään pajalla),
mutta joka niitä virityksiä tekee riittävän kauan ja moneen kertaan omiin vehkeisiinsä, niin tuntee kyllä käteensä koska pultti venyy liikaa.

Kyllä se kannentiiviste palaa seuraavallakin kerralla ihan muusta syystä, kuin siitä vanhoilla pulteilla tasaisesti kiristetystä kannesta.
Se kansi kannattaa aina jälkikiristää muutaman viikon päästä, varsinkin jos momentit on "oikeaoppisesti" annettu momenteissa eikä astelukemissa.
Tiiviste tuppaa menemään kasaan muutaman kerran lämmetessään ja silloin on momentit taas liian löysällä.

Astelukemilla määriteltyä kantta ei ole tarkoitettu jälkikiristettäväksi, koska silloin käytetään venyviä pultteja.
Tosin kaikki pultit venyvät, ennenkuin napsahtavat poikki...

Olen muutamassa vehkeessä tarkistanut tuon momentin sen jälkeen, kun kansi on ohjeiden mukaan määrätty kiristettäväksi astelukujen mukaisesti.
Lähes poikkeuksetta ne momentit ovat olleet siinä 110 - 125Nm:n välissä...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 14.02.2009 22:53
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.02.2009, 19:08
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
AutoData väittää molempien koneiden osalta, että kannenpultteja Ei tarvii vaihtaa.

Samaa autodataa ne lukevat monissa korjaamoissa. Tosin merkkikorjaamo saa tehtaalta tuoreimmat ohjeet ja niiden mukaan vältytään
turhilta takuukorjauksilta.

On noissa omissa vehkeissä vuosikymmenien varrella tullut muutamaankin kertaan eteen, että pulttia ei saa momenttiin kun tuntuu liian vetelältä.
Silloin kannattaa vaihtaa ainakin se yksittäinen pultti (kaivaa sieltä miljoonalaatikosta) ja yrittää taas uudelleen.
Jos se yksittäinen pultti katkeaa sinne lohkon sisään, niin ei sit kannata heti pashat housussa ottaa koko kantta irti.
Kaivaa vaan puikkohitsin esille ja paksun puikon "hitsaa" kiinni siihen katkenneeseen jämään.
Toisella kädellä painaa puikkoa ja toisella kädellä nykäisee kahvan irti puikosta. Hyvällä tuurilla saa sitä hitsipuikkoa
tonkien kanssa pyörittelemällä sen katkenneen pultin nysän pois...

Onhan se tietysti aina varmempaa uusia muutaman kympin pulttisarja joka kansiremontissa (varsinkin jos joutuu joka työn teettämään pajalla),
mutta joka niitä virityksiä tekee riittävän kauan ja moneen kertaan omiin vehkeisiinsä, niin tuntee kyllä käteensä koska pultti venyy liikaa.

Kyllä se kannentiiviste palaa seuraavallakin kerralla ihan muusta syystä, kuin siitä vanhoilla pulteilla tasaisesti kiristetystä kannesta.
Se kansi kannattaa aina jälkikiristää muutaman viikon päästä, varsinkin jos momentit on "oikeaoppisesti" annettu momenteissa eikä astelukemissa.
Tiiviste tuppaa menemään kasaan muutaman kerran lämmetessään ja silloin on momentit taas liian löysällä.

Astelukemilla määriteltyä kantta ei ole tarkoitettu jälkikiristettäväksi, koska silloin käytetään venyviä pultteja.
Tosin kaikki pultit venyvät, ennenkuin napsahtavat poikki...

Olen muutamassa vehkeessä tarkistanut tuon momentin sen jälkeen, kun kansi on ohjeiden mukaan määrätty kiristettäväksi astelukujen mukaisesti.
Lähes poikkeuksetta ne momentit ovat olleet siinä 110 - 125Nm:n välissä...

Kyllä taas on paljon viisaampi!
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.02.2009, 19:07
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Suuttimissa on eroja. Vanhoissa 83-85?? 2.3td:n kansissa on isommat suuttimet fyysisiltä mitoiltaan. Uudemmissa 2.3 td ja 2.5 td koneissa samoja pienempiä fyysisiltä mitoiltaan. Tämä on ihan faktaa, kun olen sen ite kokenut.

Niin ja kannenpultti kommentti ihmetyttää, kun eivät ainakaan täällä oulun mitsubishin huollossa tollasta tienneet, kun uusia pultteja kyselin. Sanovat vaan et kyllä ne vanhatki kelpaa ei ne oo pilalle menny, jos ei oo poikki tai ruosteessa.
No kyllähän se totta oli sitte että niiden suuttimien kans tulee ongelmia jos vuosimallit on väärät. Hyvä etten vielä kerennyt kantta ostamaan. Pitää nyt kysyä vaan sen auton ikä ennekuin ostaa. Itse kuulin kanssa että jos pultti on normaali 6-kulmainen että sen voi käyttää uudelleen mutta taas olikohan että kuusiokolopultit pitää vaihtaa joka avauksen yhteydessä???
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.02.2009, 19:43
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tractorman Näytä viesti
No kyllähän se totta oli sitte että niiden suuttimien kans tulee ongelmia jos vuosimallit on väärät. Hyvä etten vielä kerennyt kantta ostamaan. Pitää nyt kysyä vaan sen auton ikä ennekuin ostaa. Itse kuulin kanssa että jos pultti on normaali 6-kulmainen että sen voi käyttää uudelleen mutta taas olikohan että kuusiokolopultit pitää vaihtaa joka avauksen yhteydessä???
Elä luota sokeasti noihin vuosilukuihin, koska japanialainen on laittanu autoihinsa iät ajat aina sekalaisesti noita osia, vaan pyydä myyjää mittaamaan suuttimen koko. Niiden koko ero on huomattava. Jos en hirveesti valehtele niin vanhempi "iso" suutin lähtee auki 27 millin avaimella ja uudempi "pieni" suutin olikohan? 19 millin... Tuota pienempää en muista varmasti. Niin ja jos suutinta ei oo paikallaan niin niiden reikienkin koko ero on huomattava.

Niin ja siis samat syöttöputkethan niihin passaa kyllä ja olikohan et jopa sama suutin kärkikin passasi (suutin kären osalta voin olla väärässäkin kun kaveri osti ne ja vaihto mulle) ,mutta muistelisin et se sano että sama malli passas niihin., eli ei mitään ongelmaa ole laittaa sitä kantta, jos siinä on suuttimet mukana.

Niin ja joku väitti joskus, et 2.3 ja 2.5 kansien erona olisi nokka-akseli, eli 2.3 kannesta nokka ei passaa 2.5 kanteen, mutta tota en voi vahvistaa, koska en ole itse tuota todennut.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.02.2009, 19:47
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Elä luota sokeasti noihin vuosilukuihin, koska japanialainen on laittanu autoihinsa iät ajat aina sekalaisesti noita osia, vaan pyydä myyjää mittaamaan suuttimen koko. Niiden koko ero on huomattava. Jos en hirveesti valehtele niin vanhempi "iso" suutin lähtee auki 27 millin avaimella ja uudempi "pieni" suutin olikohan? 19 millin... Tuota pienempää en muista varmasti. Niin ja jos suutinta ei oo paikallaan niin niiden reikienkin koko ero on huomattava.

Niin ja siis samat syöttöputkethan niihin passaa kyllä ja olikohan et jopa sama suutin kärkikin passasi (suutin kären osalta voin olla väärässäkin kun kaveri osti ne ja vaihto mulle) ,mutta muistelisin et se sano että sama malli passas niihin., eli ei mitään ongelmaa ole laittaa sitä kantta, jos siinä on suuttimet mukana.

Niin ja joku väitti joskus, et 2.3 ja 2.5 kansien erona olisi nokka-akseli, eli 2.3 kannesta nokka ei passaa 2.5 kanteen, mutta tota en voi vahvistaa, koska en ole itse tuota todennut.
Joo tarkoitus on ottaa 2.5 suutin mukaan kun lähtee kannenostoreissulle. Sillähän sen sitte paikan päällä saa selville. Suuttimet siinä pitäs olla paikallaan kun on koko konetta tarkoitus mennä hakemaan. Oli kuulemma uudet männätkin sisässä kun oli konerempan jälkeen heti leikannu alakerta kiinni. Siin olis jollekkin sit 2.3 männät jos tarvii. Tuosta nokka-akselista taas ei osaa sanoa mitään.. Luulis olevan sama.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com

Viimeksi muokannut Tractor : 15.02.2009 19:49
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.02.2009, 18:43
-pajero- -pajero- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: Hamina, Finland.
Viestit: 506
Perusasetus

Tätä ihmettelen kun kannet paikkuu muilta itel keittän 4 kertaa kansi ehjä ja pahvi ei ole mitää käyny, vasta viime meni vesiletku ja kaikki säily taas ehjinä...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Pajeron osaa Juippa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 02.02.2007 09:08
M: -89 2,5td Pajeron osia Viipo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 33 27.01.2007 20:40
Pajeron räjäytyskuvat Bruno Chit-Chat 5 16.01.2007 23:18
PAJERON VÄLITYKSISTÄ.... pallero Tekniikka & Jutustelu 1 31.10.2006 15:02
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04


Sivu luotu: 10:33 (GMT +2).