|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Kuvaa hdj takatuennasta?Löytyisikö keneltäkään kuvaa hodarin takapäästä, mistä näkis miten ne varret siel on. Ja kokemuksia ja mielipiteitä tuennan saa ja pitääkin esittää. Olis tuollaset varret joutilaana odottelemassa...
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#2
|
||||
|
||||
Mene Levannon Velhon (Pee) ranchille vakoilemaan, siellä niitä hodareita lojuu nurkissa.
|
#3
|
||||
|
||||
tosa:
|
#4
|
||||
|
||||
Kiitti Jeeper, hyvin selventävä kuva löytyikin näin läheltä. Ei tarvi lähteä matkustamaan mihinkään. Onkos tää ny sitte hyvä vai paras ratkasu?
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
|||
|
|||
Ainakin panhartti kannattaa heivata mäkeen ja laittaa ylätukivarret kolmioksi, jos tukivarsien suhteet menee pahastikkin metsään niin mittailee käykö ylös rangen kolmio.
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
miks ... ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
Pääsee eroon akselin sivuttaissiirtymästä, yhdet korvakot vähemmän tehtävänä, painoa pois, saa rahaa tangosta sellaiselta joka tarvii akselimassan takia...
En ole oikein ymmärtäny miksi tehtaalla tunkevat joihinkin autoihin taakse "nelilinkkiä" ja sitten kuitenkin pitää saada se panhartti sinne.. kai niillä joku semmoinen syy on jota en ole metsässä huomannu... tuonhan vois tehdä yhdellä tukivarrella auton keskellä. Etupäässä sillä kolmilinkkiin lisätyllä toisella ylätukivarrella käsittääkseni tavoitellaan jarrutus/kiihdytys tilanteissa kallistelun estämistä. |
#8
|
||||
|
||||
oliskos kellään heittää noiden varsien mittoja? Eli ylä varsien silmästä silmään, alavarren silmästä silmään ja panhardin silmästä silmään..
olis akseli mut ei varsia, ja ajattelin mettä peliin ite tehä varret mittojen mukaan. Jos vaikka joskus haluis leiman niin olis bolt on homma. |
#9
|
||||
|
||||
En rupeis kyllä enää ite tehtyjä pois vaihtamaan leimaa varten. Jatkossa nelilinkit "tein itse-säästin".
Piru, GR-patrollin takapäässä samanlainen tuenta ku HDJ:ssä, mut tangot on ohkasta alumiinia... Ite saa halvemmalla kestävämmän suurlujuusputkesta. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuol on vähän mittoja. |
#11
|
||||
|
||||
yes kiitos tuo topicci olikin hakusessa, en vaan osannu ilmeisesti söörtsiä oikein käyttää.
Vielä kun sais sen panhardin mitan niin olisin kiitollinen!! |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
E: Reiän keskeltä keskelle 1053mm. Viimeksi muokannut Gravehill : 09.02.2009 16:28 |
#13
|
||||
|
||||
missä gr patrollissa on alumiiniä noin varret?? yhdessäkään en oo vielä nähnyt.
|
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
en kyl mäkää... mitähän se viipo on taas napsinu??? |
#15
|
||||
|
||||
gr:n varret ostin kierrejousitusta varten, mutta eihän ne massat riittäneetkään hojoon, niin ne meni berttaan. Ihmeteltiin vaan siinä, jotta "mites nää on näin keposia nää varret?" ruvettiin massoja rapsuttelemaan, niin puukolla sai vuoltua itse varren metalliakin. Ja väri sellanen vaalean alumiininen. Jollei noi oo alua, niin täytyy olla todella ohkasta ja pehmyttä terästä.
|
#16
|
|||
|
|||
Niin siis jossain -00 Gr patrollissa alkaa olemaan tutun näköistä alustan osaa ja melko järeät akselit, auton hinta vaan suojelee vielä...
|