![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko kukaan rakentanut rangeen tuon pakoputken helmalle tai jotenki muuten modannut sitä(kuvia). esimerkki tapaukset on aina hyväksi tueksi niin vois sitten ite koittaa tehä vaikka vähän paremmin(heh). Ja toinen kiinnostava asia näin kesää ootellessa ois rangen snorkkeli(kuvia).
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Terve taas. Pääsi vihdoin kotia reissunpäältä ja heti talliin laittaan autoa "baanalle". Piti vähän tehdä pakoputkea mutta värkit loppu tuohon taka-akselille josta on tarkoitus kurvata tuohon takalokariin, eli nousee samalle tasolle kuin bensatankin korkki mutta eripuolelle. Lähettiin tuossa sitte yhden LJ:n(Visan) kanssa kattelemaan emännälle hiihtoreittejä autoilla ja löytyhän semmonen... Loppu matkasta tuli semmonen kiva soramonttu tuolla salonpäässä jonne jäätiin hetkeksi pörräämään ja... öljypohja on nyt ihan kaput. Halkesi se "väliaikainen" kemiallinen paikka kun etumurikka iski siihen aika kovaa ja tuli öljyt kartanolle. Ja TAAS tultiin narunnokassa kotia(toinen kerta). Eli pitää yrittää vaihtaa siitä vanhasta koneesta tuo öljypohja tähän uudenmapaan kun se on peltiä ja valmiiksi läjässä.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Läjässä?... ei kyllä ollu ku viimeksi kattelin
![]() -Laitanpa illalla kuvatuksia niin saapi kansa katella ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() koneLainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Öljynvaihto odottaessa
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nonniin. Nyt on taas haettu yksi mersunkone lissää ja siitä ja edellisestä koneesta vaihdettu öljypohjaa ja öljypumppua tuohon koneeseen, pysyy öljyt sisällä. Uuden koneen purku on jo alotettu ja pitää se käydä kunnolla läpi ja tehä siitä se turbokone. Nyt ei menny mettäreisulla muuta ku puhaltimen termostaatti ja meinas pikkusen nostella nuita lämpöjä. Nykynen pakoputki näyttää toimivan ja enään ei pääse akselikaan niin helposti lyömään öljypohjaa. Seuraavana alkaa tuo turbon asennus ja pitäs tännään lähtiä kattomaan yhtä turboa jos vaikka sen ostas.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Joo turbo tuli katottua, vanha,väliä semmonen. Mutta pakko kai se on hakia ku paluu matkalla POLLIISIT tutkas reilun ylinopeuden.... ois saanu siihen hintaan vaikka uuden turbon. Noo mutta range se vaan pelittää, tehot vaan on vielä kyllä täysin hukassa mutta saipa alotettua nyt tuon seuraavan koneen ehjäys rojekti.
Lohko ei ollut niin pahat ku luulin Liukupinnat, männät, keinut, kampiakseli näyttäs olevan kunnossa mutta nokka-akseli voi vaatia kovempaa puhdistusta tai vaihdon. Kansi vaatii kovan puhdistuksen... Taas meinaa talli alkaa täyttymään kaiken maailman rojuista.(pari konetta,rilli,muutama akseli,ruohonleikkuri,paljo roskia ja yks merssu) Hoonaus riittää. Miten ne ihmiset on puhistellu nuita koneita ja venttiilejä? Ois vissiin viksuinta viedä konepajalle tuo kansi ja lohko, jos vaikka kannesta veistäs pikku siivun pois ja hoonauttas niin ja uudet rankaat mäntiin.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nonnii. Taas on kotiuduttu reissunpäältä ja siirrytty talliin. Koneen vaihto nro.2 (kolmaskone). Moottori on jo melkein kasassa, tuli vaan tuossa aamulla mieleen että tulikohan tuo ruiskupumpun ennakko säädettyä.... ei auta muu ku irrottaa se ja asentaa uudestaan ja jatkaa vaihtoa.
Oli tuolla tallissa joku tehnyt viimeyönä hommiaki. "uusi helmi" melkein kasassa. Huomenna pitäs olla liikenteessä, tarkotus ottaa illan päälle savut kartanolle.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#9
|
|||
|
|||
![]() snorkkeliLainaus:
-ossi- |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän näitä konehia vaihellaan vaikka kerranviikossa... mutta ei se sitä sano että muuttuuko se yhtään paremmaksi. Kellähän siellä tupoksella on semmonen keltanen range? Jä öljypohja on taas "kunnossa", eipähän pääse öljyt vanhaksi.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaanpa kuvia illan riennoista ku ne on niin kivoja.
Tuolta tuommonen pitäis ottaa pois kuleksimasta. Sinnehän se lähti Uutta paikalleen. Syötön säätöä ergonomisesti Sitte ku uuden koneen pumppu ei pelaa niin otetaan punputin vanhasta irti Ja säädetään sitä... Hyvähän siitä tuli ku ammattilaiset tekkee. ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tuo pylväsporakone kaipais vähä säätöä, ei meinaa ihan suoraan porata...
Mitenhän tuota säädetään ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on ihan suorassa.... kun kahtoo oikealla lailla kierossa
![]()
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
No niin sattu taas olemaan ylimäärästä aikaa ja vähä yrittäny tehä jotaki. Tuohon tehon puutteeseen ei vissiin ole muuta viksua lääkettä ku tuo turbon laitto ja sitä sitten
Vähän mallailua(näkyy olevan tuo pakosarjan laippa vielä väärinpäin) Lisää mallailua(joku laittanu startin johdot putken tielle) Öljypohjassa on turbon paluuletkullekki paikka valmiina Pitäs siirtää nuo johdot ja lämmityslaitteen letku muualle.... Siivessä on tuommonen "maali"täplä, oiskohan tuo joku tasapainotus... Jos koittas huomenna saaha vähän letkua ja nippaa hommattua niin tiistaina ehkä sais jo savut kartanolle. Ainakin aluksi mennään tuolla vakiolla ruiskupumpulla mutta voi olla että pitäs hakia tuo turbon oma pumppu. Isot pojat kyllä puhuu että tuolla vakiopumpulla sais paremmin tehoja irti mutta tiiäppä niitä. Niin ja pitäs koittaa saaha jotenki tuosta kytkimestä nuo ilmat pois, ei lähtenyt ainakaan "pumppaa ja ilmo"menetelmällä.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
AXE anti-hangover suihkusaippua | tuska | This And That | 21 | 09.08.2003 13:27 |