Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 02.09.2008, 19:00
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Smile

Projektipäivitystä...


Päivitetääs hieman tätäki rojektia,vaikkei mitään valmista juuri ole aikaiseksi saatukkaan.
Etujousen poikkeaminen eksytyksessä aiheutti sellaisen shokin ettei ne latuskat kauaa alla juhlinu. Vieterikeula on kummitellu mielessä jo jonkun aikaa,ja siitä se idea sit lähti.

Latit poistoon ja tukivarsien hommaaminen sekä juottaminen paikallensa on saanu "kesän" kulumaan nopeasti. Varret löyty sopivasti ja jotenki on allekkin saatu. Panhardi vaiheasteessa mutta suunniteltu ja uniballit hankittuna kyllä. Jousi/vaimennin osasto meinasi tuottaa pienen vaikeuden,ku mielestäni ei ollut tilaa jousille vaikka kuinka mietti. Ja millintarkaksi ei kehdannu jättää,joten coiloverit hankintaan.

Samaan syssyyn suunniteltiin sitä ahtamista viimein ja toivottavasti se saatas aloiteltua.

Vielä ku sais jostain aikaa kasata peli nippuun ennen lumia,vaikka ei kai lumentulo pahemmin kiireitä aiheuta näillä leveysasteilla.

No ainaki rojekti nousee esille "uuden palstan aikakaudelle". Toivottavasti.
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 27.09.2008, 22:19
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Rupee tänkin rojektin osalta olemaan pikkuhiljaa valmista. Pari kuvaa hahmottelusta,tolpista ja panhardin tellingistä.
Koeajosavut on jo otettu ja veti kyllä huulet hymyyn pitkästä aikaa päristellä,
ja ensituntuman perusteella ainakin tuntuis pelittävän mukavasti.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	alkut2.jpg‎
Views:	384
Size:	97,9 Kt
ID:	1465   Click image for larger version

Name:	keulavas.JPG‎
Views:	381
Size:	93,0 Kt
ID:	1466   Click image for larger version

Name:	overi.JPG‎
Views:	411
Size:	97,6 Kt
ID:	1467   Click image for larger version

Name:	panhard1.JPG‎
Views:	395
Size:	95,4 Kt
ID:	1468  
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 27.09.2008, 22:31
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Tallipaikan juhlaa.


Kokeilumielessä testataan painuuko tääki kuvatus bittiavaruuden syövereihin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	BJ40 pohjolan tallissa.jpg‎
Views:	339
Size:	97,2 Kt
ID:	1482  
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 28.09.2008, 07:56
plejman:n Avatar
plejman plejman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: haapavesi
Viestit: 211
Perusasetus

Hienolta näyttää projekti. Mistä muuten hommasit noi coiloverit ja olikohan miten kalliit?
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 28.09.2008, 08:48
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.699
Wink




Hei sulla on juomatonta Karhua jääny autoon.
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 28.09.2008, 09:20
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Jahans,tuli käytyä mamman kanssa laitoksella tuloksena yksi poikalaps maailmaan lisää.

Coiloverit on tuolta Rallyracesta,kalliit eikä varmaan parhaat mutta ainaki olemassa olevat.

Kivinen eläpä huolehi. Karhu oli Oka66:selle kaatomaljaks,muuten ei juomatonta väliolüttä pidä oleman.
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 28.09.2008, 14:16
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Kokeilun jälkeen todettua,panhardi saisi olla mutkalla akselin päädystä jottei nostele keulaa ku kääntelee. Tarttee vääntää. Muuten ei tartte näköjään ku pari pientä lisätukea sinne tänne ja kovaa ajoa.

Ajokorkeus varmaan on aika passeli,sisään joustaa noin 10cm. ja ulosjoustoa noin 40cm. akselista mitattuna.

Hauskat noi vaimentimet ku on kireydensäädöt ja kaikki,vaikuttaa ainaki ihan sikana välillä kivireki-bibappaluula.

Toivottavasti vaan ei aksula ole ottanu itteensä kaiken mailman hitsiturauksista,ensin soa ja sit nää korvat. Aijai.

Läppästään pari kuvaa selventämään asian laitaa.









Ei muuta ku jarrut kuntoon ja oikeasti testailemaan mistä alkaa paikat repeilee,jos näkyy tienposkessa nii tuu ihmeessä viisastelemaan.
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 28.09.2008, 19:51
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.699
Perusasetus

Onnea pojan hankkimisesta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AriW Näytä viesti



tuu ihmeessä viisastelemaan.
Sulla on sähkölintu käyny kakkimassa sauman kohdalle. Mutta viisastelu sikseen, muuta panhardin akselinpään kiinnitys siten, että tulee häränsilmän molemmin puolin korvake. Sitten läpipultilla kiinni, niinkun toi yläpää. Yhdessä BJ:ssä oli sama virhe ja katkenneita pultteja piisas.
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 28.09.2008, 21:05
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Taitaa olla IKH:ssa koko lauma linnunpaskaa,olis pitäny arvata ku 5kg. puikkoja ostaa reilulla kympillä et jotain on vinossa. No paskat puikot ja osaamaton hitsari=tulos näkyy. Ei on ne saumat sheivattu ja hitsiä kokeiltu parikin kerrosta. Ja vetoan siihen että toistaiseksi on jopa mun hitsaamat saumat pitäny,enemmän tai vähemmän.

Kuva panhardista on hieman piiminy,meinaan tein siihen semmosen kolmionmallisen lipareen johon tarkoitus tehdä just mainitsemasi patentti. Ekaks vaan testataan toimivuus.
Ei se pultti heti ensimmäisenä katki mene,se on 20mm. 12,9 vahva joka on hitsattu kahdesta 6mm. vahvasta levystä läpi. Taitaa porsia korvat irti aleksista ennemmin,mutta se on vaan pakko olla tukeva kiinnitys se on kyllä totta. Ja asiaan on kiinnitetty huomiota.
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 28.09.2008, 21:17
KössiKenguru KössiKenguru ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: TIKSI CITY, Finland.
Viestit: 665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AriW Näytä viesti
Jahans,tuli käytyä mamman kanssa laitoksella tuloksena yksi poikalaps maailmaan lisää.

Coiloverit on tuolta Rallyracesta,kalliit eikä varmaan parhaat mutta ainaki olemassa olevat.

Kivinen eläpä huolehi. Karhu oli Oka66:selle kaatomaljaks,muuten ei juomatonta väliolüttä pidä oleman.
Onnea vaan suurperheelle
Joo olut oli vähän lämmin mutta tarpeeseeeeeeeeeeeeeeeen hyvä hyvä
eipä tänään kaatunut
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 06.02.2009, 19:17
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Projekti jatkukoon akselirempan merkeissä.

Otti pinjoni ja vetari itteensä pikku nousussa...
Ihme mössöks meni peräöölit -20 asteen pakkasessa,tais olla jotain muutaki seassa.

No kasaillaan ja turaillaan taas jotain pientä. Mukava homma oli se että etupää toimi aika hienosti toistaiseksi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	vetaripinjoni.JPG‎
Views:	497
Size:	120,6 Kt
ID:	3605   Click image for larger version

Name:	murkulamössö.JPG‎
Views:	617
Size:	136,8 Kt
ID:	3606  
__________________
Kuvija kikottimista http://kuvablogi.com/blog/20549/
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 07.02.2009, 08:50
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Hmmm tosiaan tainut olla jotain muutakin ku öljyä seassa Niinku ripali paskan joku olis tonne vääntänyt
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 07.02.2009, 09:39
KössiKenguru KössiKenguru ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: TIKSI CITY, Finland.
Viestit: 665
Perusasetus

Laitappa se kikottimes kuntoon nyt äkkiä että pääset taas koittaa ns BJ mäkeen siinä mäessä on useampi BJ hajonnut niin nyt se täytyy ristiä BJ mäeksi
Täytyis saada toi someron paroni myös sinne mukaan BJ:llä niin näkis että onko se mäki tosiaan kirottu BJ:lle
Oli autos korkeus 215cm kun mittasin eli aika korkee on ja olit saanut eteen arb:in kopion pöydälle, koskas se on paikalla?
Ja kun olet saanut etulukon paikalla niin sit pitää ruveta moottoria turbottaa että jaksaa mennä
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 11.02.2009, 11:54
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Semmonen ryhti sille sit tuli...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	10022009.jpg‎
Views:	561
Size:	127,2 Kt
ID:	3667  
__________________
Kuvija kikottimista http://kuvablogi.com/blog/20549/
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 01.03.2009, 11:06
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Testisessiota suoritettu...


Nyt päästiin koklaa vekotinta hieman tositoimissa,ja sehän tuntu toimivan.Toivottavasti nyt olisi muutokset jousituksen kohdalta suurin piirtein loppuun käsitelty.

Taakse ruuvattiin jousiksi BJ:n omien norrien kaveriksi Blazerin (Rancho) lehtiä.
Iskarit on HJ etu.
Pinjonin kulmaa loivennettiin,ei paljoa mutta vähän.
Jarruiksi LJ:n levyt ja satulat.
Pinnapultit mallia HJ etu.
Kiertymisen esteettinen estotanko asennettiin uusiksi.
Lukon virkaa toimittaa Aussie.

Etupäähän tuli ne Mersun tukivarret.
Panhardi Jeepistä uniball nivelillä.
Coilover jouset/iskarit säädettävällä vaimennuksella.
Jarruina HJ,ohjaustehostin HJ ja Hysteer varret.
Pinjonin kulma aika oikosessa,cut&turn tehty. Caster&Camber tehtaan arvoissa.
Lukoksi hommattu TML ilmalukko.

Toimivuudesta sen verran,maantiellä pirun hyvä ja maastossa passeli. Vielä ku kestää kasassa ni voi olla jo tyytyväinen.

Kiitoksia kaikille rojektissa eri muodossa avustaneille tahoille mm: A45,Kivinen,Pulu,OKA,Ape,Riekkinen ja kaikki muut...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	25022009(004).jpg‎
Views:	447
Size:	97,9 Kt
ID:	3924   Click image for larger version

Name:	25022009(005).jpg‎
Views:	428
Size:	97,5 Kt
ID:	3925   Click image for larger version

Name:	26022009(001).jpg‎
Views:	408
Size:	97,8 Kt
ID:	3926   Click image for larger version

Name:	26022009(002).jpg‎
Views:	420
Size:	97,7 Kt
ID:	3927  
__________________
Kuvija kikottimista http://kuvablogi.com/blog/20549/
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 20.03.2009, 10:21
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Jotaki aikaseks taas...


Juupajuupa,taas kyhäiltiin jotain kasaan...

Etulukon (TML) asennus tuli suoritettua,eikä ihan ongelmitta sujunut sekään. Nimittäin pitihän sitä putkee väännellä ja käännellä niin paljon että se hermostu ka katkes.



Siitä selvittiin juottamalla se uudelleen kiinni.

Ihmeellistä kamaa toi letku,vuoti jo valmiiksi ainakin neljästä eri kohdasta? Melkein väittäsin ettei sitä ole kohdeltu kovin kaltoin ennen asennusta,mutta mutta ei muista varmuudella.
Päätettiin nykiä sitä tonne kumiletkun sisään ikään kuin suojaan,kai se jotain jeesaa.
Pari kuvaa...









Selvästi ollu autolla liian vähän ajoa...



Tuikataas samaan settiin pari kuvaa tost traction barista...









Koneenkorvaki on kummasti kestäny.

__________________
Kuvija kikottimista http://kuvablogi.com/blog/20549/
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 20.03.2009, 10:22
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Jeesus että sattu suuria kuveja!!!
__________________
Kuvija kikottimista http://kuvablogi.com/blog/20549/
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 20.03.2009, 23:03
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Ihan vinkkinä että 12,9 pultit ei ainakaan parane kun niitä hitsaa, voi panhardissa aiheuttaa syrämmen tykytyksiä. Koin itse hämmästyksen kun iskarin yläkiinnikkeelle rotkeen hitsailin pultteja 10mm 12,9 ilmeisesti karkeni niin että sai vasaralla kopsia kaikki neljä poikki.
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 16.03.2010, 21:33
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Jahansta jaa, rupesin jatkamaan projektia taas vähäsen ku "tallissa" oli hieman tilaa.
Ajattelin tuota vinssiosastoa hieman muutella toivottavasti paremmaksi. Elikkästen tuo etuylitys minimoidaan. Siinä haasteita esittää runkonumero ja syyläri,joten otetaan kohtuudella. Syyläriä ei ole tarkoitus alkaa siirtelemään koska V8 kummittelee mielessä,joten tarvii jättää siihen optio auki.Runkonumero olis varmaan jotenkin mahdollista siirtää taaemmaksi runkoaisassa?
Helpompi olis varmaan ollu siirtyä sähköiseen virveliin,mutta ei kyllä raaski mekaanisesta luopua. Hytikka vinssiin olis kaikki muut vermeet paitsi itse vinssi,ja näkyy olevan aika hintavia kapineita. Tuli mietittyä jopa tuota omaa kelainta,sillai että hydraulisesti käyttelis mut se ajatus kyl hautaantu aika nopeasti.
Änkesin tuonne rofiiliin pari kuvanpoikasta asian tiimoilta.
__________________
Kuvija kikottimista http://kuvablogi.com/blog/20549/
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 16.03.2010, 21:55
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AriW Näytä viesti
V8 kummittelee mielessä
poika rupee puhuu asiaa heitä se kili kali kone tunkiolle JO
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 16.03.2010, 22:04
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AriW Näytä viesti
Jahansta jaa, rupesin jatkamaan projektia taas vähäsen ku "tallissa" oli hieman tilaa.
Ajattelin tuota vinssiosastoa hieman muutella toivottavasti paremmaksi. Elikkästen tuo etuylitys minimoidaan. Siinä haasteita esittää runkonumero ja syyläri,joten otetaan kohtuudella. Syyläriä ei ole tarkoitus alkaa siirtelemään koska V8 kummittelee mielessä,joten tarvii jättää siihen optio auki.Runkonumero olis varmaan jotenkin mahdollista siirtää taaemmaksi runkoaisassa?
Helpompi olis varmaan ollu siirtyä sähköiseen virveliin,mutta ei kyllä raaski mekaanisesta luopua. Hytikka vinssiin olis kaikki muut vermeet paitsi itse vinssi,ja näkyy olevan aika hintavia kapineita. Tuli mietittyä jopa tuota omaa kelainta,sillai että hydraulisesti käyttelis mut se ajatus kyl hautaantu aika nopeasti.
Änkesin tuonne rofiiliin pari kuvanpoikasta asian tiimoilta.
Laita se mekaaninen vinssi taka-akselin yläpuolelle rungon väliin, tankin alle.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 27.03.2010, 18:05
AriW AriW ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.07
Sijainti: Pks., .
Viestit: 150
Perusasetus

Vintturin upottelua juu. Eli kuten tuossa ylempänä ehdotettiin niin helpoin olis ollu asentaa taakse tuo mekaaninen. Mutta,tankille olis pitäny tehdä jotain. Vaikka konttiin tai sit kardaanille reikä/kolo.
Mä olen tykänny tuosta mekaanisesta just vetokyvyn ja varmuuden/luotettavuuden takia (esim. roikotukset kallion tms. reunalla),joten eteen se tulee kuitenkin. Syylärin siirrosta tartti tinkiä,kun jos siirretään niin siirretään sit kaikki löysät pois. Pari kuvaa tulevasta toteutuksesta.











Tuolle ohjausiskarille tarvii kehitellä joku patentti,saattaa kolahtaa tilanteessa.
__________________
Kuvija kikottimista http://kuvablogi.com/blog/20549/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
murrokset toyotaa hj60 GENOBI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.08.2007 19:26
Toyotaa Kans... cremel Tekniikka & Jutustelu 1 24.06.2006 20:28
vetareita toyotaa... nuppi Tekniikka & Jutustelu 1 08.02.2006 12:04
roveri saa toyotaa hietsu Tekniikka & Jutustelu 4 18.03.2005 14:35
vitsin tynkää Santeri Jokes 0 25.09.2002 14:05


Sivu luotu: 20:11 (GMT +2).