Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 30.01.2009, 16:02
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Tuollainen yhden nivelen välikardaani toimii aivan hyvin jos laatikot ovat edes silmämääräisesti samassa linjassa ja samalla korkeudella. Laatikoiden heilahtaessa kuormitusta tulee ákseleiden laakereille. Käytännössä todettu toimivaksi jos laatikot on tuettu kunnollisilla värinänvaimentimilla/kumeilla siten että eivät pääsee liikkumaan sentti tolkulla.

Minulla vitaran laatikon jatkeena yhdellä suzukin nivelellä suskan jakolaatikko eikä koskaan ole ollut ongelmia (6vuotta sitten tehty ja ajettu tuhansia kilometrejä).
Ainoa ongelma joka saataa tuollaisessa tulla, kuten myös tuossa kaksoisnivel versiossa, on ristikon laakereiden liikkumattomuus eli kun neulat pysyy samoilla paikoilla saattaavat alkaa kuluttamaan kuppiin koloja.
Täysin sama ajatus itelläni on noihin ristikko juttuihin mutta aina joku jaksaa vängätä viimesen asti (:
Ja ehkä olis eriasia jos rakentelis likemmäs 300kmh.ta kulkevaa ratakikotinta ni vois alkaa kulmilla oleen jotain merkitystäkin (;
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia vitarasta Tekniikka & Jutustelu 68 10.04.2013 11:38
Vitarasta yleensä? Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 17 13.09.2012 20:32
kysymys automaatti Vitarasta anracing Tekniikka & Jutustelu 2 30.06.2011 10:21
M: Niva "ex-kutunjuusto" kuttu O/M/V Ajoneuvot 0 16.10.2006 20:17
vitarasta? Tekniikka & Jutustelu 3 01.03.2006 18:23


Sivu luotu: 03:16 (GMT +2).