![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Hienoja on kuvat joo mut mietippä meneekös näissä kikottimissa kartaanit aina noin Yhden suuntaisesti jne ,no sen tiedän että sinä nyt varmaan mittailet ne kaiken mailman lasereilla,minä EN ja sen kestää minkä kestää joten teen välikartaanini niinkuin teen enkä kangistu kaavoihin (:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
[QUOTE=kares;529325 meneekös näissä kikottimissa kartaanit aina noin Yhden suuntaisesti jne ,sen kestää minkä kestää joten teen välikartaanini niinkuin teen enkä kangistu kaavoihin (:[/QUOTE]
ei mene sehän on juu varma, eikä siinä mitään laasereitakaan tarvita... =) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
ja ton uuden nivel hässäkän ainakin piräis toimia huomattavasti paremmin kuin sen yhden
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
nii jäipäs eräs oleellinen asia kertomatta eli kiilojen kohtalokin selvisi kun tänään irrotin koko kartaanin eli on tapahtunut "esiin luiskahdus" eli kartaanin lukitus ruuvit eivät ole pitäneet tai jostain syystä löystyneet ja kartaani paketti siirtynyt noin 3-4cm vaihdelaatikkoon päin ja kiilat ovat luiskahteneet pois ja toisessa kiila urassa oli aivan ulkoreunassa jälki "luiskahduksesta" ja muuta vikaa kiila urissa/koloissa ei ollut ja toinen kiila löytyi lattialta pohjapanssarin vierestä ja toinen lienee pudonnut jo lyttylään ja tämä tupla ristikko tehtiin kokeilu mielessä koska oli nii helppo/nopea toteuttaa niin saapa vertailukohdetta yhteen ristikkoon ja kun laatikko vaihdetaan niin sitten kumilimppua väliin ja näistä sitten toimivin lopulliseen kokoonpanoon (:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tuollainen yhden nivelen välikardaani toimii aivan hyvin jos laatikot ovat edes silmämääräisesti samassa linjassa ja samalla korkeudella. Laatikoiden heilahtaessa kuormitusta tulee ákseleiden laakereille. Käytännössä todettu toimivaksi jos laatikot on tuettu kunnollisilla värinänvaimentimilla/kumeilla siten että eivät pääsee liikkumaan sentti tolkulla.
Minulla vitaran laatikon jatkeena yhdellä suzukin nivelellä suskan jakolaatikko eikä koskaan ole ollut ongelmia (6vuotta sitten tehty ja ajettu tuhansia kilometrejä). Ainoa ongelma joka saataa tuollaisessa tulla, kuten myös tuossa kaksoisnivel versiossa, on ristikon laakereiden liikkumattomuus eli kun neulat pysyy samoilla paikoilla saattaavat alkaa kuluttamaan kuppiin koloja. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja ehkä olis eriasia jos rakentelis likemmäs 300kmh.ta kulkevaa ratakikotinta ni vois alkaa kulmilla oleen jotain merkitystäkin (; |
|
#7
|
|||
|
|||
nippuun
Laita nyt nippuun vaan, oli hyvä uutinen ettei pahempaa jälkeä, eikä susnas liikaa voimaa
![]() Koita nyt saada jotenkin lukittua ne kiilat sinne pesäänsä ettei toiste lähde kyläileen. t:jannek nyybinä täältä länsirannikolta |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kokemuksia vitarasta | Tekniikka & Jutustelu | 68 | 10.04.2013 11:38 | |
| Vitarasta yleensä? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.09.2012 20:32 |
| kysymys automaatti Vitarasta | anracing | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.06.2011 10:21 |
| M: Niva "ex-kutunjuusto" | kuttu | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.10.2006 20:17 |
| vitarasta? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.03.2006 18:23 | |