![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() oliks tällasia joskus esim tekojääratojen hoitokoneina, lapsuudesta Oulunkylän tekojään ympäristöstä Hgissä olis promillenkatkuisia muistikuvatuksia...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vaihdelaatikko, tai ainakin sen sisäkalut on rellun Traficista.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nämähän olivat erittäin suosittuja koneita kaupunkien kiinteistönhoitopuolella silloin 80-luvulla. Näitä korvattiin joko suuremmilla Willeillä tai pienemmillä Kubotilla, tmv...
Tämä minunkin kone on ollut ensimmäiset vuotensa Tampereen kaupungin kiinteistönhoitopuolella, josta pikkuserkkuni isä ("Jussi") sen osti joskus 80 - 90 lukujen vaihteessa. Silloin kaupunki alkoi kilpailuttamaan näitä nurmikkojen leikkuita ja lumien aurauksia, ym. ja siitä syystä Jussi alkoi leikkaamaan nurmikoita ja aurailemaan pihoja & pyöräteitä. Sit kun hommia tuli enemmän ja enemmän, niin kalustoa piti ostaa lisää ja samalla koneiden kokoa suurennettiin. Tässä vaiheessa Bucher sai uuden pestin, kun Jussin kaveri alkoi opettelemaan samaa hommaa Ylöjärvellä. Muutamat viime talvet kone oli vain Länsilinjojen Ylöjärven hallin pihan auraushommissa. Kyse ei siis ole mistään kiertopalkinnosta... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No juu, oli siellä Karilla jotain pientä tietoa laitteesta...
![]() Ps. Siinä sinisessä mikroautossa on nykyään vaihdekeppi oikealla, ja kytkin jalkapolkimella. Kaasarissa on uusia osia, ei enää vuoda bensaa. Penkki on tukevasti kiinni, ja säädettävissä. Välitykset menivät paljon hitaammiksi, nyt jaksaa ryömiä. Pohjaan tulee pelti, ettei risut ja kepit töki kuskia. Bensatankki ja hana on vielä vaiheessa, mutta ensi kesänä viimeistään poika ajaa sillä...!
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 24.01.2009 22:24 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hiano homma, että useampi sukupolvi opettelee ajamaan samoilla vehkeillä.
Vuosien saatossa vehkeitä rakennellaan ja parannellaan siihen malliin, että edelliset omistajat vaan korvat punaisina kuuntelevat seuraavan tuotekehittelysportaan aikaansaannoksia. "Olisihan toikin pitänyt itse keksiä". Mutta kun meidän mettissä ei ollut risuja & keppejä, kun jouduin niitä joka viikonloppu keräämään äijälle. Se sitten aina valkkasi, että millä niistä risuista annetaan ruatamaa... ![]() ![]() Kuvitteles omaa tilannettas 10v päästä... ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkuviikosta kävin juuri Turun agrimarketissa katsomassa vaihtokoneita ja ihmettelin, että mikäs vehje tuo tuommonen on nyt selvisi sekin. Aika helkatin hyvin on Kartsella tietoa. Vehje oli siis myynnissä siellä, mutta hinta oli melko suolainen (8200€). Agrimarketin vaihtokonelistalta sen löytää ympäristö- ja tienhoitokoneiden alta.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Niinpä näkyy olevan. Löytyy tuolta linkin takaa:
http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn...m?vkId=7016567 Tuo oma kone on päällisin puolin saman näköinen. Eroina on toi konekoppa ja sit mulla on katolla se iso lämmityslaitteisto. Tuo hinta 8200€ näkyy olevan lumilevyn kanssa... Viimeksi muokannut Kartse1 : 28.01.2009 18:25 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Laitahan Kartse jotakin kuvia rojektistas...kyllähän tuostakin kai vielä koneen saisi. Mutta kun ajatuksissa on muutenkin, että tuota joutuisi modaamaan aika lailla käyttötarkoitukseen sopivaksi, ei liika perusremontti paljoa kiinnostaisi. Tosin toi turkulainen on alvillinen ja ainaki 5 vuotta uudempi ja ajokunnossa... ja ylihintainen... Mutta katotaan nyt asiaa edelleen selkein silmin. Tosta vähän hintamaailman realiteettejä: http://www.nettikone.com/simpleSearc...machine_type=6 TT |
#9
|
|||
|
|||
![]() betonimylly 400-500 l
Moi
Olisin kiinnostunut siitä sun betonimyllystä vieläkö sulla on se? En löytäny email osoitettasi ja en tiedä meneekö viesti oikeeseen osoitteeseen, mut kokeillaan nyt T:tito mail:tito.paavolainen@flaktwoods.com Viestisi oli muinoin tällainen: Meiltä löytyisi vanhan sementti valimon tasosekoittaja, lievä projekti. Tilavuudeltaan 400-500 litraa. Vaatisi lähinnä kardaanille tuen + pientä rauta rakentelua. Moottori muistaakseni 5,5 tai 7,5 kW. Jäänyt käytöstä seisomaan 90-luvulla, moottori seissyt kuivassa. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kannattaa yrittää uudeleen toiselta kanavalta... ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tuo Bucherihan on 4-vetoinen ja 4-pyöräohjattu traktori, joka pyörähtää ympäri alle 6m:ssä.
Vakuutukset on alle 40,-/v. Toi oma jälkimmäinen kone lähti Lappiin toisen samanlaisen kaveriksi. (jorinaa täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.ph...) Tämä vanhempi isäntä nyt haluaisi vähentää kalustoaan ja mahdollisesti ottaisi ehjän vastaavan vaihdossa. Eli tuosta minun koneesta puuttuu ehjä moottori ja jarrut. Akselit, kardaanit & vetoakselit ja ulosoton laatikko on avattu, kunnostettu tarpeellisin osin ja maalattu & laitettu paikoilleen. Siinä on myös iso lämmityslaitteisto katolla. Tarkenee kovillakin pakkasilla aurailla. Mukana tulee hydraulisesti kääntyvä puskulevy, niittomurskain ja avoharjalaite. Kaverin koneesta (3 ekaa kuvaa) hajosi vaihdelaatikosta jotain. Koska moottori on hyvässä kunnossa, niin hän otti akselit irti ja tiputti laatikon alakautta pois. (Edit: Nyt tämä kone on laitettu kuntoon noilla minun vanhoilla osilla ja kone toimii hyvin.) Lisäksi siihen on rakennettu taaksekin normaalit nostolaitteet ja vaihdettu isommat 30" mönkijän renkaat. Nostolaitteissa on kiinni lautasniittokone ja edessä on lumilevy. Lisäksi hänellä on MB1117 Turbo -kuorma-auto varustettuna Hiab 600 nosturilla ja 7,20x2,50m rahtilavalla. Auto on hyvässä kunnossa ja sitä on jo nämä romuautojen keräilijät käyneet kuolaamassa. Tavarat myydään koko pakettina siten, että koneet apulaitteineen on yht. 8000€ ja kuorma-auto on 5.200€. Näillä osilla saa rakennettua yhden ehjän koneen ja toisesta jää puuttumaan moottori (on palasina mukana) ja ehjä vaihdelaatikko. Eräs herra tätä soitteli ja tarkoitus oli tehdä hydrostaattinen voimansiirto. Eli koneen jatkeeksi järeämpi pumppu ja hydraulimoottorit kardaanien laippoihin. Koko paketin hinta on 13.200,00€ tasan, vapaasti Sodankylästä noudettuna. On mahdollista ostaa myös tuo kunnostettu kone alkuperäisellä rengastuksella + MB hintaan 10.000,-. Noi isot renkaat vanteineen on + 1000,-. Koska autolla on muitakin ajoja, niin kauppahinta pitää maksaa, ennenkuin tavarat nostellaan lavalle. Kari Koski Lempäälä o4o-748 47 87 kko at luukku.com Ja niitä kuvia löytyy täältä: http://www.nettikone.com/826964 Viimeksi muokannut Kartse1 : 20.04.2010 09:37 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Viisinumeroisia tarjouksia on tullut ulkomaita myöten.
Onko kotomaassa kiinnostuneita, vai laitetaanko harvinaiset koneet maailmalle? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pirkkolassa ainakin aikoinaan oli. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Hieno värkki ois tollanen omassa pihassa.
Kyllä näkyy noikin menevän kaupaks kun katsoo tota nettikoneen linkkiä ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Jokos Kartse on myyny Bucherinsa Jernejille. On kuulemma hakenut niitä Slovakiaan jo kuusi kappaletta Suomesta... eli kiitos suuren EU:n ja vapaan markkinapolitiikan. Mikähän kone tommoseen olis passeli? Matalakierroksinen sen pitäisi olla, joku on laitanut henkilöauton koneen tommoseen , eikä ole vääntöä työnopeuksilla. Vauhtia kyllä riittää! Aika vähän näitä on vastaan tullut vaikka tosissani olen etsinyt. TT |
#17
|
||||
|
||||
![]()
ikaalisten kaupungilla oli mielestäni yksi kaupan.
__________________
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mortonki! Kyselijöitä on ollut runsaasti ulkomaita myöten, mutta en ole pitänyt sen myyntiä mitenkään kiireellisenä asiana. Laittelen sitten joskus paremmalla aikaa kuntoon. Hiljaa hyvä tulee... ![]() Selkä on ollut koko talven niin kurjassa kunnossa, että en ole viittinyt kyykkiä tuolla kurakossa yhtään ylimääräistä. On se tosin jo laitettu rullaavaan kuntoon, että sen saa tarvittaessa vinssattua trailerin kyytiin, jos joku tulee paksun lompakon kanssa ostoksille. Ihan pikkurahalla en raaski tällaisesta harvinaisuudesta luopua.... ![]() Kubotan, tmv., 3-sylinterinen dieseli on ihan riittävä kone tuollaiseen. Senhän voi vaikka turbottaa jos haluaa lisää vääntöä. Edit: Parisen vuotta sitten huoltelin kaverin Bobcattia ja minikaivuria (2000 -luvulta molemmat) ja koneet näyttivät päällisin puolin olevan samaa kamaa. Luotettavaa ja pieniruokaista Kubota -laatua... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 14.04.2009 11:02 |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Sitä tuossa mietinkin, että onko ne samoja Kubotan koneita, joita uudemmissa pikkukaivureissa on ahdettuna? Vai onko ne ihan uutta sulupolvea? Kaiketi tuollainen 1,1 tai 1,4 l vanha perusKubota kestää ahtoa ihan hyvin ja joku 20% tehonlisäys tuntuisi isolta avulta. TT |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Tuli sitten hankittua tuollainen Bucher, viimeinkin. Pari pikaista kysymystä. Öljyjen laatu ja täyttömäärät? Mootori, laatikko/jakolaatikko,perät, PTO, hydrauliikka? Minkähän kytkin sinne mahtaisi mennä (irroittaa vähän huonosti)? Ihan mainio peli moneen hommaan. Nyt vain pitäisi löytää sitä kuuluisaa paja-aikaa ja väkertää lisälaitteita ym. TT Viimeksi muokannut solihull : 02.08.2009 00:25 |