Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.01.2009, 23:54
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

mites noissa tojotan lukkomurikoissa hienosäädetään hammaskosketus?

Ei oo tullu ikinä juurikaan tarkemmin noiden hammaskosketuksia kateltuu välitysten vaihtamisen jälkeen. Laakereiden väliin pinjonille vaan murikkakohtaset shimmit, kasaan ja kovaa ajoa... Ne poskilaakereiden sivuille tulevat shimmit on vissiin eripaksuset? Ne laitellu vaan niin päin, ku paremmalta on tuntunu näppituntumalta hampaissa.
Joskus koitin vaseliinilla kattoa, mutta ei siitä ottanu mitään selvää, kun oli niin kiiltävät pinnat jotta kaikki vaan puristu pinnoilta pois...

Eikähän noi murikat oo vittuilleet tai pitäneet mekkaloita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.01.2009, 00:14
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Just niillä shimmeillä säädetään. Niitä pitäis kai olla repullinen jos ihan uutta välitystä ja laakereita laittaa...

Itte just vaihdoin 61-lukkomurikkaan 4.11 välityksen jostain taivahan vanhasta BJ:n perästä ja löin nippuun niillä BJ:n laakereilla kun olivat kuin uudet ja shimmit siitä 61-murikasta. Hyvä tuli vaikka sit pilattiinkin JV:n kanssa se sillä kuparihiontatahnalla.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.01.2009, 07:31
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Just niillä shimmeillä säädetään. Niitä pitäis kai olla repullinen jos ihan uutta välitystä ja laakereita laittaa...

Itte just vaihdoin 61-lukkomurikkaan 4.11 välityksen jostain taivahan vanhasta BJ:n perästä ja löin nippuun niillä BJ:n laakereilla kun olivat kuin uudet ja shimmit siitä 61-murikasta. Hyvä tuli vaikka sit pilattiinkin JV:n kanssa se sillä kuparihiontatahnalla.
Juu jos ei ole hirveesti ehtinyt sekoittamaan simmejä keskenään, onnistuu yleensä aikas hyvin kun laittaa uudet laakerit ja välitykset, niin "vanhoilla" asetuksilla (simmilevyillä) kasaaminen. Ainakin pääsee tarpeeksi lähelle, mitä paremman ns. soikion kuvion saa hampaan keskelle, sen pitempi-ikäisempi.
Helppo nakki, kun tietää vaan minne simmejä lisätään ja mistä poistetaan, suurin virhe tulee pinion akselin väärästä säädöstä, ainakin ne perät joita minä oon uusiksi laittanut, on sieltä löytynyt säätövirhe. Pahin tapaus on ollut kun joutuu präsillä irroittamaan perämurikan.

Mistäs minä tietäisin,...... kun ei tehtaallakaan tienneet
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tuning-miesten ratkaisu rengaskulmien säätöön... Jokari Chit-Chat 6 07.02.2007 16:53
apuva 2-t koneen säätöön Nasty Chit-Chat 7 27.04.2006 19:46


Sivu luotu: 15:59 (GMT +2).