![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No niin, yövuoro takana ja kerkeää laittaa enemmän kuin pari sanaa... Mun tulkinta, joku (Junde?) voi korjata jos olen ymmärtänyt väärin: Tekniset säännöt kohta 3.2.9 määrättelee luokissa vähimmäisvaatimuksena olevat vyöt, eli missä luokassa ajat, katso tarkennus sieltä. Sitten päästään AKK:n teknisiin sääntöihin kohtaan 6.3 kansallinen lisäys jossa mainitaan: FIA 8853-98 standardin mukaisien 6-pisteen turvavöiden käyttö pakollista. Jos vöissä on määritelty viimeinen käyttöpäivä (valid), ei sitä voi ylittää edes kansallisesti. Edellä mainitun standardin mahdollisista poikkeavuuksista tulee olla maininta lajikohtaisissa tekniikkasäännöissä. Josta tein päätelmän, jos vöissä ON tuo valid päivämäärä, niin sitä ei saa/voi ylittää. Muut luokitukset katsotaan noista Offroad säännöistä. Mahdollisimman sekavasti selitetty, nyt lisää kahvia...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Saija oli tulkinnut juuri oikein!
Eli jos vöissä on viimeinen käyttöpäivä niin niitä ei voi käyttää sen jälkeen! Muutoin vyösäännöt suoraan lajisäännöistä! Luonnollisesti vöiden pitää olla ehjät. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
7.3.6 Jokainen sammutin on suojattava riittävästi ja
kiinnitettävä siten, että kiinnityspaikka kestää 25 G:n kiihtyvyyden. Vain metalliset pannat (2kpl minimi) pikakiinnittimillä hyväksytään. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
hieman tarkennusta tähän iskunvaimennin kiinnityspisteisiin.... koska esim kaikki nykyiset eurotrialissa olleet modi autot ovat kiinnityspisteiltänsä muutettuja.
MODIFIED: 3.6.8.1 Iskunvaimennus Iskunvaimennus on vapaa, kuitenkin vaimentimien lukumäärä, toimintaperiaate ja kiinnityspisteet tulee säilyttää. Kaasuvaimentimet käsitellään toimintaperiaatteeltaan kuten muutkin nestevaimentimet. Säädettävät vaimentimet ovat kiellettyjä. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Iskunvaimentimien kiinnikkeet saa muuttaa vain sen paikka tulee säilyttää! eli saat laittaa pidemmät iskarit ja sitävarten vastakappale saa olla ylempänä kuin alkuperäinen mutta sen pitää olla linjassa sen alkuperäisen paikan kanssa!
Eli iskaria ei saa siirtää akselin etupuolelta akselin takapuolelle jne. OffRoadissa ei tarvitse olla sammuttimia, mutta jos ne on ne tulee kiinnittää sääntökirjan mukaisesti metallipannalla! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
-Mitenkäs jos Modissa levittää vaikka kardanitunnelia/tekee uudet lokarit mätien tilalle. Meneekö laittomaksi??
Kun säännöissä sanotaan korimuutokset olevan kielletty vyötärölinajan alapuolella, lukuunottamatta lokasuojan avartamista / helmoja muuttamista. -Mitenkäs jos avartaa lokasuojia sallitun 100mm ja sen jälkee laittaa vielä 50mm korinkorotusen päälle. Onko lokasuojat silloin avarrettu 150mm vai 100mm merkillä: Oli sen verran mätä koppa että piti tehdä aikapaljon peltejä uusiksi. -Jyki |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Koneen/laatikon vaihdon vuoksi on sallittua muokata tulipeltiä sekä kardaanitunnelia! Normaalit peltityöt ovat myös sallittuja (jalkatilojen madaltaminen on kielletty).
Pyöränaukkoja saa avartaa riippumatta onko koria korotettu tai ei, lasketaan aina alkuperäisestä aukon koosta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Eurotrial 2007 | Tapahtumat | 49 | 21.08.2007 11:57 | |
| Eurotrial 2008 | Saija | Tapahtumat | 0 | 02.08.2007 19:31 |
| EuroTrial | myllis | Tapahtumat | 80 | 11.08.2006 19:31 |
| Eurotrial Unkari 22-24.7. 2005 | Jare | Tapahtumat | 17 | 05.07.2005 21:45 |
| Eurotrial 2004 | mikjus | Tapahtumat | 10 | 04.08.2004 16:29 |