Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.01.2009, 15:32
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Viestit: 776
Perusasetus

No niin, yövuoro takana ja kerkeää laittaa enemmän kuin pari sanaa...

Mun tulkinta, joku (Junde?) voi korjata jos olen ymmärtänyt väärin:

Tekniset säännöt kohta 3.2.9 määrättelee luokissa vähimmäisvaatimuksena olevat vyöt, eli missä luokassa ajat, katso tarkennus sieltä.

Sitten päästään AKK:n teknisiin sääntöihin kohtaan 6.3 kansallinen lisäys jossa mainitaan: FIA 8853-98 standardin mukaisien 6-pisteen turvavöiden käyttö pakollista. Jos vöissä on määritelty viimeinen käyttöpäivä (valid), ei sitä voi ylittää edes kansallisesti. Edellä mainitun standardin mahdollisista poikkeavuuksista tulee olla maininta lajikohtaisissa tekniikkasäännöissä.

Josta tein päätelmän, jos vöissä ON tuo valid päivämäärä, niin sitä ei saa/voi ylittää. Muut luokitukset katsotaan noista Offroad säännöistä.

Mahdollisimman sekavasti selitetty, nyt lisää kahvia...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.01.2009, 17:15
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 259
Perusasetus

Saija oli tulkinnut juuri oikein!

Eli jos vöissä on viimeinen käyttöpäivä niin niitä ei voi käyttää sen jälkeen! Muutoin vyösäännöt suoraan lajisäännöistä! Luonnollisesti vöiden pitää olla ehjät.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.01.2009, 18:19
Masi Masi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Hämeenlinna, .
Viestit: 440
Perusasetus

7.3.6 Jokainen sammutin on suojattava riittävästi ja
kiinnitettävä siten, että kiinnityspaikka kestää 25 G:n
kiihtyvyyden. Vain metalliset pannat (2kpl minimi) pikakiinnittimillä
hyväksytään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2009, 11:12
Teemu Teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.05
Sijainti: 33100 Tampere, Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

hieman tarkennusta tähän iskunvaimennin kiinnityspisteisiin.... koska esim kaikki nykyiset eurotrialissa olleet modi autot ovat kiinnityspisteiltänsä muutettuja.

MODIFIED:
3.6.8.1 Iskunvaimennus
Iskunvaimennus on vapaa, kuitenkin vaimentimien lukumäärä, toimintaperiaate ja kiinnityspisteet tulee säilyttää. Kaasuvaimentimet käsitellään toimintaperiaatteeltaan kuten muutkin nestevaimentimet. Säädettävät vaimentimet ovat kiellettyjä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2009, 17:55
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 259
Perusasetus

Iskunvaimentimien kiinnikkeet saa muuttaa vain sen paikka tulee säilyttää! eli saat laittaa pidemmät iskarit ja sitävarten vastakappale saa olla ylempänä kuin alkuperäinen mutta sen pitää olla linjassa sen alkuperäisen paikan kanssa!
Eli iskaria ei saa siirtää akselin etupuolelta akselin takapuolelle jne.



OffRoadissa ei tarvitse olla sammuttimia, mutta jos ne on ne tulee kiinnittää sääntökirjan mukaisesti metallipannalla!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.01.2009, 17:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

-Mitenkäs jos Modissa levittää vaikka kardanitunnelia/tekee uudet lokarit mätien tilalle. Meneekö laittomaksi??
Kun säännöissä sanotaan korimuutokset olevan kielletty vyötärölinajan alapuolella, lukuunottamatta lokasuojan avartamista / helmoja muuttamista.
-Mitenkäs jos avartaa lokasuojia sallitun 100mm ja sen jälkee laittaa vielä 50mm korinkorotusen
päälle. Onko lokasuojat silloin avarrettu 150mm vai 100mm

merkillä: Oli sen verran mätä koppa että piti tehdä aikapaljon peltejä uusiksi.
-Jyki
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2009, 21:58
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 259
Perusasetus

Koneen/laatikon vaihdon vuoksi on sallittua muokata tulipeltiä sekä kardaanitunnelia! Normaalit peltityöt ovat myös sallittuja (jalkatilojen madaltaminen on kielletty).

Pyöränaukkoja saa avartaa riippumatta onko koria korotettu tai ei, lasketaan aina alkuperäisestä aukon koosta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2007 Tapahtumat 49 21.08.2007 11:57
Eurotrial 2008 Saija Tapahtumat 0 02.08.2007 19:31
EuroTrial myllis Tapahtumat 80 11.08.2006 19:31
Eurotrial Unkari 22-24.7. 2005 Jare Tapahtumat 17 05.07.2005 21:45
Eurotrial 2004 mikjus Tapahtumat 10 04.08.2004 16:29


Sivu luotu: 08:01 (GMT +2).