![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Ristikon vaihtoKardaani irti, pillillä polttaa vanhan ristikon paskaksi, oikeasta kohti tietenki. Sit vanhat kupit ja ristikon jämät pois kardaanista ja laipasta ja uus ristikko keskelle ja kupit hakataan (viisas prässää) paikoilleen. rasvaus ja kovaa ajoa!
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Motonetistä sain samoja ristikoita kun paikallisesta tarvikeliikkeestä. Samaa sontaa kun höpönetissä. Muutama viikko sitte vaihettu jakaripuoleiset ristikot etu- ja takakartaaniin ja taas rupee ravistaan.
__________________
--------------------------------- -Son siinä niin ku isä äireen selijäs- --------------------------------- |
|
#3
|
|||
|
|||
|
eikös se vanha irtoa saman lailla kun uus menee paikalleen, ei noissa ikinä mitään pillejä ole tarvittu, ruuvipenkki riittää noin pienissä ristikoissa oikein hyvin
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
kyllä se ristikko on ihan sokilla kiinni eikä tarvitse kaivinkonetta tai vastaavaa vaihtamiseen
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Hakusanat: Suzuki Samurai SJ413 ristinivel nivelristi kardaani
Alla vertailua vasemmalta oikealle seuraavasti: - originaali Toyo (ilman rasvanippaa), rikkonainen nivelristi - originaali Toyo, ehjä - tarvike GMB rasvanipalla varustettuna Muutama kommentti GMB:stä: - mitta kokoonpuristettuna hieman suurempi kuin originaalin (sokkien asennus todella tiukkaa) - lukitussokat mallia "kertakäyttö" (saako niitä ehjinä lainkaan pois?) Vasemmalla oleva rikkonainen nivelristi kertoo, miksi nivelissä pitää olla rasvanippa
Viimeksi muokannut Frostspring : 14.03.2009 15:35 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ne tulee tuonne sisempiin uriin ne sokat! Ei niinku orkkiksessa..
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
No sehän selittääkin nuo sisäurat!
Miksihän tuossa rakenteessa poiketaan alkuperäisestä? (sokat eivät pääse irtoamaan +200 km/h vauhdissa? )
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Muutin sokat "väärälle" puolelle ja nivel liikkuu nyt herkemmin.
Teknisesti kuitenkin ihmettelen sokan laittamista koneistamatomatonta sisähaarukkaa vasten, kun originaali ratkaisu on kuitenkin koneistettu sokkaura / ristinivel? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Suwago -telakalla | SamiN | Maasturiprojektit | 259 | 31.01.2013 04:57 |
| Suikkeli... | kuningaskulkuri | Maasturiprojektit | 0 | 28.06.2008 21:17 |
| Ahtopaineet ajossa | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 09.04.2008 22:08 |
| HJ sammuu ajossa kylmänä | samid | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 12.04.2007 05:05 |
| M: suikkeli 410 | pee | O/M/V Muut | 0 | 16.03.2005 22:05 |