Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2009, 18:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tuli seuraavanlaista schaissea vastaan kun purkutyöt edistyi:

Kampuralta yks runkolaakeri entinen, yllättäen se, jonka poraus vie kipeelle kiertokangen laakerille ! Eli todnäk tää meni kuitenkin niinpäin, että kampuranlaakeri alkoi pettää, irtoava aines tukkes öljykanavan kampuran sisältä kiertokangelle, ja kiertokangenlaakeri antoi ekana periks

Mielenkiintoiseks asian tekee se, että kampuran runkolaakereita on kahta kokoa, eli 4 ja 5 merkeillä, lienee joskus korjattu puolimoottori... Seuraavaks mittaillaan koneistamolla, oliko ja ovatko kaulat saman kokoisia / koneistettavissa vielä, alikokoja näihin saa milliin asti...

EDIT:

kampuran laakeria...



kampuraa... mikä muuten mahtaa olla tuo nysty tuossa limpun nokassa ??? ainoa tässä akselissa...



kipeet...



kiertokangen "hieman" piestyt laakerit

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 11.01.2009 22:04
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2009, 21:50
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Mielenkiintoiseks asian tekee se, että kampuran runkolaakereita on kahta kokoa, eli 4 ja 5 merkeillä, lienee joskus korjattu puolimoottori...
Toyotahan rakentaa nuo koneet niin, että niillä on tehtaalla 5 vai 6 eri kokoa laakereita, jotka kaikki osuu kyllä mittahaarukkaan, vaikka laittais yhtä ja samaa, mutta ne on lajitellu ne vähän tarkemmin ja niputtaa koneen just eikä melkein.

Tai ainaki näin olen antanu itelleni kertoa täällä internetin ihmeellisessä maailmassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2009, 09:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuo akseli mahtaa olla niin uusí versio, että siinä on asentotunnistinta varten tuo nysty, 1HD-FTE:ssä on sähköisesti ohjattu pumppu ja se voi hyvinkin vaatia sen. Ei ole vielä kohdalle sattunut eikä siis varmaa tietoakaan, vahemmissa koneissa tuota kuitenkaan ei ole. Näyttää kuvan perusteella että tehtaalta se nysty on lähtöisin. Eikä ole vielä sattunut yhtään runkolaakerivikaakaan kohdalle, noissa rungoissa selkee voitelun pettäminen, ei eroosiovika niinkuin kk.ssa yleensä on.

Timop
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2009, 18:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Jep

Tuon nystyn kohdalla on myös lohkossa peitetulpattu reikä, yhdellä pultilla peite kiinni, eli voisko olla jotenki ajoitukseen liittyvä juttu, joku lukitus työkalun vaste

Tai sitten juuri asentotunnistimen varaus...

Akseli koneistamolla, 2 x -0,25 selivtään, kohta pääsee tilaamaan tarvittavia osia... Katteles Timop valmiiks se kiertokankikin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Gaz jäi jumiin Topi1982 Tekniikka & Jutustelu 8 20.04.2007 08:30
Hilux 4X4 vm 1986 "etupää" jumiin Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2006 11:27
Kyllä se suznaki jää jumiin... valkkari Chit-Chat 3 23.10.2005 00:09
etupää jumiin ttapio Tekniikka & Jutustelu 3 21.09.2005 08:26
Härpätin leipoo jumiin PikkuF Chit-Chat 3 02.11.2004 22:40


Sivu luotu: 05:14 (GMT +2).