![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Jos taas on vanhemman mallinen "jousijarru", ei vapaudu ulospäin kelattaessa ja sisäänpäin mennessä myös laahaa. Näitä ei pitäis turhaan kelailla ulospäin. Poikkeuksena ainakin räikkäwarn, come-upit ja jotkin superwinchit joissa jarru ei ole rummussa ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
HUOH...
Kyllä kyrsii. Ostat vinssin ja maksat siitä rahaa. Ajat kisan ja vaihdat vinssisi taakse nopeuden (lue hitauden) vuoksi. Ajat kaksi kisaa ja purat vinssin (kiitos velimiehelle). Pitäs vissiin purkaa comeuppi ja verrata, comeupilla on nimittäin vinssattu aika hemmetin paljon enemmän... Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 04.09.2009 10:55 Perustelu: no ehä miä? Mitä siä? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on tuo http://www.preheat.eu/index.php?page=offroad-varusteet ylimmäinen vinssi pyöriny kesän laatikossa ja nyt suunnittelin paikalle laittoa. Tämän huoltokertomushässäkän luettua aukaisin omani. rasvaa ei ollut juuri nimeksikkään asti. Pesin kaikki hilppeet moottoripesuaineella ja ylläri paljastui kun tyhjensin pesuvatia. Pohjalla oli jumalaton määrä rautamoskaa ja kolme isompaa palasta. Vinssissä ei ole edes viel sähköjä käyny minun toimesta niin ihmetyttää kyllä suuresti tuo epäpuhtauden määrä. Osat on nyt kuivumassa ja päivän valjettua uudella rasvalla kasaan. Paljonkohan sitä rasvaa kannattais laittaa? Mites on kun sen "narurullan" ja päätyrunkojen välissä on muoviset tavallaan niinku liuvut ihan kuivana. Onko laatuvinsseissä samalla lailla ja kannattaisko niihin turskauttaa vähän vaseliiniä? Jos saan tuon vinssin suikan keulaan pistän sen kyllä samantien tosi koetukselle ja jaan sitten kokemukset tänne...
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Parantelin omaa vinssiä jo ennen asennusta.
Oli kiinalaisella hieno suunnittelumoka vaijerin kiinnityspisteen kanssa. "Rasva" oli kans mielenkiintosta, ku se ei oikein meinannu bensaankaan liueta ![]() TML kita oli kyllä vähän mielenkiintoinen keksintö. Sitäkin piti modata. http://koti.mbnet.fi/j0hannes/Winch/index.html |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
"Pohjalla oli jumalaton määrä rautamoskaa ja kolme isompaa palasta. Vinssissä ei ole edes viel sähköjä käyny minun toimesta niin ihmetyttää kyllä suuresti tuo epäpuhtauden määrä" Kuulostaa nyt hieman provokaatiolta, ei kai missään vinssissä nyt sentään mitään paloja ole sisällä ylimääräsiä jos on käyttämätön vinssi! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
joo oma osina pöydällä, mallia tuo abt / tml maa hiilillä ei kosketusta hiilipakan runkoon joka pitäs ilmeisesti maadottaa moottorin rungon kautta. nyt mielessä että poraako niitit auki, ja laittaa pultit tms joilla saa varmemman??? maadoituksen, vai laittasko jonkun kaapelin pätkän jolla yhdistäisi maahiilet ja rungon? vai oonko taas ymmärtänyt jotain totaalisen väärin?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itse ostin viikolla tuon www.preheat.eu myytävän 9500lbs vinssin. Ensimmäisenä tietenkin piti vaihteisto aukasta ja puhdistaa. Mielenkiintoista kiinankittiä siellä oli mutta kun sen pesi niin rupesi näyttämään hyvälle. Uudet rasvat sisään ja kohti uusia seikkailuja
![]() Joku kuva vaihteistosta http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Vinssi/
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
nostetaan tätä topiccia taas ensimmäisille sivuille, ei löytynyt haulla ja piti kahlaa sivulle 20 asti ennen kuin löytys..
tämä on erittäin asiallinen huoltokertomus mitä aion itsekin soveltaa omaan vinssiini ennen kuin lyön sen autoon kiinni.. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
osaisko joku sanoa miten tollanen abt:n 10000 24v sais ton planeetta puolen kaiveltua pois sieltä kopasta kun siellä ei ole päädyssä muttereita, näyttää se paketti sellaiselta että kasauksen loppuvaiheessa olis laakeri prässätty kiinni ja siihen lyöty viereen sellainen peitelevy..
Haittaiskohan se kauheasti jos vain turauttaa uutta rasvaa sieltä laakerin välistä kunnes sitä on riittävästi sen vanhan mössön seurana? |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Talvieksyssä alkoi etuvinssi pitämään betonimyllymäistä ääntä ja vapaa puola asennossa ei tullut enää naru pihalle vaikka porukalla sitä koitti vetää. Eikun pilkkeiksi ja yllättävä vika sieltä paljastui...
Oli suurimman planeettapyörästön neulalaakerit 2kpl kasvanut sanatarkasti pituutta kisan tiimellyksessä. Messingistä tehdyt liukulaakerit meinasin laittaa tilalle, onkohan toimiva systeemi? |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onko yleensä vinssien sähkömoottorit olleet vesitiiviitä?
Comeupissa DS9500 kun näyttää olevan vedellä lähes esteetön kulku moottorin sisälle ja aika järkkyyn kuntoon hapettunu kaikki sisäkalut ja lopetti toimintansa. ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#14
|
||||
|
||||
![]() ![]() Ki. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta se prkl pääsee ihan täyteen uppeluksissa
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 06.11.2012 09:57 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
ja tyhjäkisi kanssa
|
![]() |
Luokat |
sähkövinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2007 05:20 |