Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2009, 10:05
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PatrolGR Näytä viesti
Onkohan normaalia että vinssin kela lämpeää. Purin T-maxin kun meni vaijeri liian toiseen reunaan, vaihoin rasvat ja koeajoin ilman vaijeria. Kädellä erehdyin kokeilemaan kelaa ja kas kummaa, lämmin kela Muuten pelaa kuin rasvattu, pyörii hyvin ja ei korise.
On ihan normaalia. Jos jarru on tuollainen kartiohommeli, kuten esim Mikjusin kuvassa, jarru kyllä vapautuu molempiin suuntiin kelattaessa mutta jää kuitenkin hieman laahaamaan.
Jos taas on vanhemman mallinen "jousijarru", ei vapaudu ulospäin kelattaessa ja sisäänpäin mennessä myös laahaa. Näitä ei pitäis turhaan kelailla ulospäin.
Poikkeuksena ainakin räikkäwarn, come-upit ja jotkin superwinchit joissa jarru ei ole rummussa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2009, 22:04
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

HUOH...

Kyllä kyrsii.
Ostat vinssin ja maksat siitä rahaa.
Ajat kisan ja vaihdat vinssisi taakse nopeuden (lue hitauden) vuoksi.
Ajat kaksi kisaa ja purat vinssin (kiitos velimiehelle).






Pitäs vissiin purkaa comeuppi ja verrata, comeupilla on nimittäin vinssattu aika hemmetin paljon enemmän...
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 04.09.2009 10:55 Perustelu: no ehä miä? Mitä siä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.09.2009, 02:19
Hartzaq Hartzaq ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 86
Smile

Mulla on tuo http://www.preheat.eu/index.php?page=offroad-varusteet ylimmäinen vinssi pyöriny kesän laatikossa ja nyt suunnittelin paikalle laittoa. Tämän huoltokertomushässäkän luettua aukaisin omani. rasvaa ei ollut juuri nimeksikkään asti. Pesin kaikki hilppeet moottoripesuaineella ja ylläri paljastui kun tyhjensin pesuvatia. Pohjalla oli jumalaton määrä rautamoskaa ja kolme isompaa palasta. Vinssissä ei ole edes viel sähköjä käyny minun toimesta niin ihmetyttää kyllä suuresti tuo epäpuhtauden määrä. Osat on nyt kuivumassa ja päivän valjettua uudella rasvalla kasaan. Paljonkohan sitä rasvaa kannattais laittaa? Mites on kun sen "narurullan" ja päätyrunkojen välissä on muoviset tavallaan niinku liuvut ihan kuivana. Onko laatuvinsseissä samalla lailla ja kannattaisko niihin turskauttaa vähän vaseliiniä? Jos saan tuon vinssin suikan keulaan pistän sen kyllä samantien tosi koetukselle ja jaan sitten kokemukset tänne...
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.09.2009, 10:33
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Parantelin omaa vinssiä jo ennen asennusta.
Oli kiinalaisella hieno suunnittelumoka vaijerin kiinnityspisteen kanssa. "Rasva" oli kans mielenkiintosta, ku se ei oikein meinannu bensaankaan liueta
TML kita oli kyllä vähän mielenkiintoinen keksintö. Sitäkin piti modata.

http://koti.mbnet.fi/j0hannes/Winch/index.html
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.09.2009, 12:35
Hartzaq Hartzaq ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Parantelin omaa vinssiä jo ennen asennusta.
Oli kiinalaisella hieno suunnittelumoka vaijerin kiinnityspisteen kanssa. "Rasva" oli kans mielenkiintosta, ku se ei oikein meinannu bensaankaan liueta
TML kita oli kyllä vähän mielenkiintoinen keksintö. Sitäkin piti modata.

http://koti.mbnet.fi/j0hannes/Winch/index.html
Ei voi muuta todeta kuin että j0hannes tekee viimeisen päälle hienoa jälkeä! halli ja muut puitteet näyttää kuiten olevan yhtä huonot kuin itselläkin. Tuolle miehelle kun sais teollisuushallin kaikilla mahdollisilla vehkeillä ja koneilla niin taitais suikastakin tulla hummeri hetkessä!
__________________
Suzuki - Miehille jotka kulkevat omia teitään!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2009, 13:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hartzaq Näytä viesti
Mulla on tuo http://www.preheat.eu/index.php?page=offroad-varusteet ylimmäinen vinssi pyöriny kesän laatikossa ja nyt suunnittelin paikalle laittoa. Tämän huoltokertomushässäkän luettua aukaisin omani. rasvaa ei ollut juuri nimeksikkään asti. Pesin kaikki hilppeet moottoripesuaineella ja ylläri paljastui kun tyhjensin pesuvatia. Pohjalla oli jumalaton määrä rautamoskaa ja kolme isompaa palasta. Vinssissä ei ole edes viel sähköjä käyny minun toimesta niin ihmetyttää kyllä suuresti tuo epäpuhtauden määrä. Osat on nyt kuivumassa ja päivän valjettua uudella rasvalla kasaan. Paljonkohan sitä rasvaa kannattais laittaa? Mites on kun sen "narurullan" ja päätyrunkojen välissä on muoviset tavallaan niinku liuvut ihan kuivana. Onko laatuvinsseissä samalla lailla ja kannattaisko niihin turskauttaa vähän vaseliiniä? Jos saan tuon vinssin suikan keulaan pistän sen kyllä samantien tosi koetukselle ja jaan sitten kokemukset tänne...

"Pohjalla oli jumalaton määrä rautamoskaa ja kolme isompaa palasta. Vinssissä ei ole edes viel sähköjä käyny minun toimesta niin ihmetyttää kyllä suuresti tuo epäpuhtauden määrä"

Kuulostaa nyt hieman provokaatiolta, ei kai missään vinssissä nyt sentään mitään paloja ole sisällä ylimääräsiä jos on käyttämätön vinssi!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.09.2009, 16:04
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

joo oma osina pöydällä, mallia tuo abt / tml maa hiilillä ei kosketusta hiilipakan runkoon joka pitäs ilmeisesti maadottaa moottorin rungon kautta. nyt mielessä että poraako niitit auki, ja laittaa pultit tms joilla saa varmemman??? maadoituksen, vai laittasko jonkun kaapelin pätkän jolla yhdistäisi maahiilet ja rungon? vai oonko taas ymmärtänyt jotain totaalisen väärin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.11.2009, 09:12
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 264
Perusasetus

Itse ostin viikolla tuon www.preheat.eu myytävän 9500lbs vinssin. Ensimmäisenä tietenkin piti vaihteisto aukasta ja puhdistaa. Mielenkiintoista kiinankittiä siellä oli mutta kun sen pesi niin rupesi näyttämään hyvälle. Uudet rasvat sisään ja kohti uusia seikkailuja
Joku kuva vaihteistosta http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Vinssi/
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2009, 11:29
eyeless:n Avatar
eyeless eyeless ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.10.07
Sijainti: Tervalampi
Viestit: 259
Perusasetus

nostetaan tätä topiccia taas ensimmäisille sivuille, ei löytynyt haulla ja piti kahlaa sivulle 20 asti ennen kuin löytys..
tämä on erittäin asiallinen huoltokertomus mitä aion itsekin soveltaa omaan vinssiini ennen kuin lyön sen autoon kiinni..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.01.2010, 09:26
eyeless:n Avatar
eyeless eyeless ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.10.07
Sijainti: Tervalampi
Viestit: 259
Perusasetus

osaisko joku sanoa miten tollanen abt:n 10000 24v sais ton planeetta puolen kaiveltua pois sieltä kopasta kun siellä ei ole päädyssä muttereita, näyttää se paketti sellaiselta että kasauksen loppuvaiheessa olis laakeri prässätty kiinni ja siihen lyöty viereen sellainen peitelevy..

Haittaiskohan se kauheasti jos vain turauttaa uutta rasvaa sieltä laakerin välistä kunnes sitä on riittävästi sen vanhan mössön seurana?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2010, 16:06
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Talvieksyssä alkoi etuvinssi pitämään betonimyllymäistä ääntä ja vapaa puola asennossa ei tullut enää naru pihalle vaikka porukalla sitä koitti vetää. Eikun pilkkeiksi ja yllättävä vika sieltä paljastui...

Oli suurimman planeettapyörästön neulalaakerit 2kpl kasvanut sanatarkasti pituutta kisan tiimellyksessä.

Messingistä tehdyt liukulaakerit meinasin laittaa tilalle, onkohan toimiva systeemi?









Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.11.2012, 23:31
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
HUOH...

Kyllä kyrsii.
Ostat vinssin ja maksat siitä rahaa.
Ajat kisan ja vaihdat vinssisi taakse nopeuden (lue hitauden) vuoksi.
Ajat kaksi kisaa ja purat vinssin (kiitos velimiehelle).

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36032
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36031

Pitäs vissiin purkaa comeuppi ja verrata, comeupilla on nimittäin vinssattu aika hemmetin paljon enemmän...
Heh, onneksi ei tullu hätäiltyä sen vinssihuollon kanssa,se kun lopetti vinssauksen vasta tänään
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.11.2012, 22:34
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Onko yleensä vinssien sähkömoottorit olleet vesitiiviitä?

Comeupissa DS9500 kun näyttää olevan vedellä lähes esteetön kulku moottorin sisälle ja aika järkkyyn kuntoon hapettunu kaikki sisäkalut ja lopetti toimintansa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.11.2012, 06:25
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Onko yleensä vinssien sähkömoottorit olleet vesitiiviitä?
Ain o vesi menny sisään, vaik välil o pantu jotai tiivisteit
Ki.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.11.2012, 08:26
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Tuolta se prkl pääsee ihan täyteen uppeluksissa



__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 06.11.2012 09:57
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.11.2012, 08:39
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

ja tyhjäkisi kanssa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
sähkövinssi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sähkövinssien top10??? repo Tekniikka & Jutustelu 48 19.06.2008 21:56
Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb Tekniikka & Jutustelu 10 15.05.2007 05:20


Sivu luotu: 08:58 (GMT +2).