Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2009, 00:51
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.375
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Ja ketkä kuuluu ns. cup-komiteaan.(Paavo, Toizukenzu,TML ja ehkä joku mukin mut ei tuu ny miäleen.
Tähän kummaan joukkoon kuuluvat löytyvät 4x4cupin sivuilta yhteyshenkilöt kohdasta. Ja näiden lisäksi sitten juurikin Paavo ja lisäksi allekirjoittanut on nyt useasti vierailevana pellenä tässä sirkuksessa. Tekniikkakysymykset kannattaa laittaa suoraan Hietalan Raimolle, eli nimimerkki Käyttäjälle. Toinen kuka näihin teknisiin kysymyksiin osaa vastata on juurikin Toizukenzu eli Ken Nyman.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2009, 16:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mun mielipide: jos kaaren alapää on vähintään yhtä lujasti korissa kiinni kuin mitä sääntöjen mukaisella rakenteella saadaan, niin se vois kelvata. Ongelma tulee vaan siitä että kohta on oikeesti vaikka minkälaista viritystä, ja sitten kauheet selittelyt että on tää luja ja kaverillakin ja tuolla toisellakin hyväksyttiin jne.

Mielipiden siks että sääntöjen tulkinnat on ollut tapana tehdä porukalla, että on varmasti hyvä ja yhtenäinen linja sitten kaikilla. Seuraavaa palaveria ei ole sovittu, mutta onhan niitä aikaisemminkin pidetty vähän niinkuin tarvittaessa.

Mutta jos helmapalkki katsotaan osaksi koria, niin oliskos helpointa ottaa sääntöjen mukainen vahvikelappu, liimata se helmapalkkiin kiinni, ja kaari siihen päälle? Missään ei muistaakseni sanota että tuon vahvikelapun pitäis olla ihan suora levy, kait sen saa sitten taittaa korin (tässä tapauksessa siis helmapalkin) muotoon tarvoittaessa.

Vähän turhaltahan se ehkä tuntuu leikata kaari poikki ja laittaa se vahvikelappu siihen väliin, mutta toisaalta kisakatsastuksissa ei välttämättä ole helppo todeta helmapalkkien seinämävahvuutta (jos päät on ummessa), vahvikelapun vahvuuden tarkastus lienee selkeästi helpompaa.

Ja kyllä ne säännöt kannattais silti lukea etukäteen, varsinkin jos ne on noin lyhyet ja selkeät kuin mitä noi suunnistus-cupin säännöt on olevinaan, ja kysyy sitten vielä vaikka etukäteen jos on epäselvää. Säästynee turhalta työltä ainakin paremmalla todennökäisyydellä.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2009, 16:32
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Jaa en näköjään ollut kirjautuneena, ihmettelinkin miks sitä koodia kyseltiin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2009, 16:48
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Mun mielestä ei ole mitään suunnistuksen sääntöihin perustuvaa syytä sille, etteikö Kareksen helmapalkkiin hitsattu kaari olisi sääntöjen mukainen. Kuten Paavo jo totesikin, niin lappu kuin lappu, kunhan paksuus ja pinta-ala täytyy. Jos epäilyttää katsastajan epäilys liian ohuesta seinämävahvuudesta -> se 6 mm tarkistusreikä myös siihen helmapalkkiin.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2009, 17:31
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Juupa juu, sen enempää herneitä ei nenääni ole mennyt mutta teenpä tuonne hyttiin AKK.n mukaiset kaaret niin ei tartte ihmetellä onko lailliset vai ei ja saa sitten vaikka trialikin käydä vetäsee myös...
Hetken päästä kuvatuksii aamuiseta 10minuutin maalauksesta (:
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2009, 17:48
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Jaahas ja sitten parit kuvatukset...
Korkkari puhunut muutaman minuutin ja tolta näytti...

Ja ehtopäivästä maaseutukierrokselta palattua revittiin vähän suoja papruja pois...

Ja kun rauman vierailevat tähdet oli käyneet ihmettelemässä niin renkaat alle...

Ja pintaan siis tuli metallihohto uretaani tosin kuvissa näyttää tavis keltaselta...

Huomenna sitten onkin edessä ehkä yksi jännittävimmistä hetkistä eli motti eka kerran tulille ja yritetään ajaa ekat metrit edes maalaamosta takaisin korjaamoon puolelle ja ehkä jopa pienet testilenkitki jos ei jotain ihan kamalaa vaivaa ilmene...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.01.2009, 17:52
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kares Näytä viesti
Juupa juu, sen enempää herneitä ei nenääni ole mennyt mutta teenpä tuonne hyttiin AKK.n mukaiset kaaret niin ei tartte ihmetellä onko lailliset vai ei ja saa sitten vaikka trialikin käydä vetäsee myös...
Hetken päästä kuvatuksii aamuiseta 10minuutin maalauksesta (:
Eläpä Kares hermostu vaan kilauta
numero löytyy
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto

T:Raimo H
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2009, 18:03
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

nooou, itse meinasin just tota omaa vitaraa mustaa rungon osalta ja keltaista korin osalta. dääm, uutta suunnitelmaa siis kehiin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.01.2009, 18:05
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Eläpä Kares hermostu vaan kilauta
numero löytyy
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto

T:Raimo H
AIKUISTEN OIKEESTI en ole millään tapaa hermostunut tai vetänyt herneitä vaan päin vastoin nyt tulee hyttiin ne AKK.n hyväksymät kaaret niin voipi käydä trialikin koittaas tolla tonni keijukaisella jos siltä tuntuu eikä kirota ku ei tullu tehtyy eikä vois ajaa ku harraste stanuis,eli projekti jatkuu iloisin mielin (:
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.01.2009, 13:42
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.872
Perusasetus

onko mitään ajatusta paljonko tulee painamaan kisa kunnossa???
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.01.2009, 20:21
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Tänään oli sitten totuuden hetki eli ajaa pitäs ja silleen mutta ihan hyvin ei luonannu eli aluks ohjaustehostimeen öljyt sisään ja yllättäen suoraan lattiallehan ne lorisi se pirun ainoo letku mitä ei uusittu murtunut...
No sitten nesteet syyläriin ja ihme että lattialle nekin ,no meikäläinen unohtanu pohjapropun ja kunpa oliski ollu helppo vaan ruuvata se paikalleen mutta olinpa tehny nuo U.malliset alakiinnikeet juurikin propun kohdalle ja ei muuta kun purkamaan...
No sitte ilma vehkeet nippuun ja ne luonaski sitte oikeestaan ihan hyvin paitsi lukot jäi vielä vaille ilmaa ku ei ollu 6mm putkee ja tankki samalla kiinni ja väliaikaiset akut että saadaan käymään...

Käymäänhän tuo hörähti hyvinkin helposti ja sitten kytkimen säätöä ja ossi hokas että eipä taida oikeen vesijärjestelmä ilmaantua ku syyläri niin alhaalla no siihen ratkaisuks tuli termostaatti kotelon juuresta letku paisunta säiliöön mutta vielä ei paikallaan eli ei tie auttaako sekään ja varmuuden vuoks flektitkään ei toiminu ku n.2.5 kierrosta ja kiljahtivat no tilalle yksi iso ja nyt pelaa...
Ja sitten ylös ulos ja lenkille Ja siinä olikin sitten naurussa pitelemistä kun suitsa suorastaan ampui liikkeelle eli jakolaatikko tehdään toinen kun kokeiltiin tuota Paulin tyyliä eli pelkkä iso puoli mutta ei sovellu kyllä alitehoiselle dieselille ja manuaali laatikolle meinaan välitykset aivan TOLKUTTOMAT taitaa vakio hj.kin mennä hiljempaa 39.5".lla...
No mutta kai tolla lyttylään mennään silti varovaisesti kokeileen ettei kytkin sulais heti...
Muutamat joustokokeilut toki otettiin myös mutta ei oikeen ollu mitään mihen ois hyvin saanu kokeiltuu etenkään jarruttomalla autolla...
Aluksi etuperin johonki vajaaseen 90cm eikä tuottanut tuskaa...


Takaperin ei ollu ku joku 80cm ja ei mitään ongelmia mitä nyt eturengas alkaa hiukan liikaa lähestyä lokaria...


todelliset joustot selvii sitten kun auto on nipussa ja löydetään joku paikka mihen saa ajettua ylemmäs mutta voi olla että jotain muutoksiakin tarvii tehdä kun maximi joustoihin saa ajettua ,epäilen meinaan että ropsii lokareihin kiinni tai jotain.
Ja sinne se jäi tuon näkösenä odottelemaan että koska joku jatkaa projektia joka muuten hyvinkin outo siinä mielessä että alkoholia ei ole nautittu pisaraakaan ja projektilla jo kuitenkin ajettu...

Ai niin ja painosta ei mitään käsitystä mutta puntarille mennään mahdollisesti jo ensi viikonloppuna...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia vitarasta Tekniikka & Jutustelu 68 10.04.2013 11:38
Vitarasta yleensä? Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 17 13.09.2012 20:32
kysymys automaatti Vitarasta anracing Tekniikka & Jutustelu 2 30.06.2011 10:21
M: Niva "ex-kutunjuusto" kuttu O/M/V Ajoneuvot 0 16.10.2006 20:17
vitarasta? Tekniikka & Jutustelu 3 01.03.2006 18:23


Sivu luotu: 07:00 (GMT +2).