![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joulunpyhinä tuli taas touhuttua Jimnyn parissa. Tasauspyörästönlukot laitettiin tilaukseen ennen joulua, eteen ARB RD87 ja taakse ARB RD88. Lukot saapuvat tammikuun aikana, joten niitä odotellessa tehdään valmistelevia toimenpiteitä.. Kompressori, paineilmaletkut, johtosarja ja teline käyttökytkimille asennettiin valmiiksi odottamaan. Kompressorille tehtiin teline ja se löysi paikkansa konehuoneesta. Paineilmaletkut kiinnitettiin kulkemaan samaa reittiä jarruputkien kanssa. Lukkojen ja kompressorin käyttökytkimille tehtiin teline tuhkakupin paikalle 2mm pellistä. Seuraavaksi vuorossa jakolaatikon suojapanssarin viimeistely ja paikalleen asennus...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sain vihdoinkin asennettua jakiksen suojan paikoilleen. Materiaalina käytin 6x40mm lattaa ja alumiinilevyä.
Revin kylkiputket pois ja tein tilalle 5mm L-profiilista / latasta tukevammat suojat helmoille. Kiinnitys runkoon M12 pulteilla. Lukkojen kompressori saa kaverikseen paineilmasäiliön, joka syntyy vanhasta sammuttimesta. Maalin ja kiinnikkeiden poiston jälkeen rupesin etsimään säiliölle paikkaa, tuohon se laitetaan. Näillä mennään ja homma jatkuu ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä siistin näköistä jälkeä, kelpaa esitellä. + eräälaista pioneerityötä.
Itse olisin laittanut tuohon pohjapanssariin viisteet eteen ja taakse. Ehkäisee mahdolliset tartunnat kantoihin ja kiviin, sekä maahan, tai ainakin vähentää kiinni tarttumista. Kannattaa aina koittaa ehkäistä kaikki (itse aiheutetut) stopparit, jos mahdollista. Voisko pohjapanssarista tehdä kokopeittävän, esimerkiksi tukivarren rungonpäistä asti
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Huono puoli tuossa olisi panssarin paino, se kun pitäisi tehdä aika paksusta levystä. Riittäisiköhän 2-3mm paksuus? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jeps hyvän näköisiä toteutuksia! Itse jos tekisin panssarin niin koko pohjan peittävän ja 3mm hardoxista.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu, ei kannata tehdä mitään ydinpommin kestävää, tuollainen 3mm kestää jo aivan tarpeeksi, vaikka tavallisena rautanakin. Toimii enempi sellaisena liukulevynä ja jos kolhii mutkalle niin oikoo tai /ja vahvistaa vasta sitten. Tai tarkistaa ajolinjoja.
Alumiinin huono puoli on sen huono liukuvuus kivellä, puree kiinni. Ja antaa periksi helpommin samanvahvuisena. Tuo Hardox-kulutusteräs on hyvä vaihtoehto Liian peittävää ei kannata tehdä, kerää liikaa tavaraa ja kuumuu paikat. Kiinnitys kannattaa miettiä huoltoystävälliseksi, eli on helppo irrottaa tarvittaessa (putsaus)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Asensin paineilmasäiliön paikoilleen. Liimasin siihen ARB-tarran kylkeen, niin se näyttää ihan "kaupalliselta tuotteelta"
![]() Nyt olis kaikki valmistelevat työt tehty lukkojen asennusta varten. Niitä odotellessa... |
#8
|
|||
|
|||
![]() pohjapanssari
Moi
Meillä tehdään ralliautoihin pohjapanssareita alumiinista 6082 Al 6mm kestää niissä joten 4-5mm luulisi kestävän tuossa.. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Tuo sininen Jimny tuossa yhdessä kuvassa..
Olikohan mikä rekkari sinisessä Jimnyssä? Onkohan nykyään minulla
![]() |