Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.12.2008, 00:48
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Ja taas pitäs tätäkin vähän kehitellä....

Eli nyt haluan eroon siitä hjn pitkästä tehostimenpään RTPstä. Tilalle joku tavallinen RTP mutta missä saman kartio kuin hj sektorivarressa?

Toinen vaihtoehto on tilata Lipposilta trail gearin suora sektorivarsi vaikka jolloin saa varmaan valita mikä pää siihen käy mutta mikä silloin olisi vahvin vaihtoehto. Vai onko ne vaan hdj/fj-80 päille?

Navan päässä on siis ljn navan pään pallonivel mutta olisiko siihen joku vahvempi vastaava? Ehkä hdj? Onko 23mm kierteellä oleva vahvempi kuin 21mm. Onko niissä aina siinä itse pallonivelessä kokoeroa? Nyt ei ole noilla sitten niin väliä että onko kierteen erilaiset päissä kun tota tehostimen tankoa ei tarvitse säädellä niin kuin raidetankoa. Itse tangon joutuu jossain kuitenkin teettämään.

Sit viel et löytyyks noihin raidetangon päihin mutterei jolla ne sai lukittua tankoon ettei tarvis tehä uraa ja käyttää kiristyspantaa. Mulla on yks hjn hysteeri kitti jossa raidetangonpäissä on tollaset mutterit mut onks noi 21x1.5 ja 23x1.5 pahoja saada muttereina? Vai onks niis hdjn päissä vakiona ne mutterit?

Näyttäs alustavasti noi trailgearin kilkkeet olevan aika käypiä ehkä jos labsin varteen vaan käy hdj/fj-80 kartio. Päitsi tietty se tangon pituus ei varppina oo käypä.

....alkaa nyt vähän ittekkin meneen sekasin näitten pyöritysten kaa tähän aikaan yöstä mut toivottavasti joku sai selvää mitä tarkoitin.

Vastaa lainaten
Vanha 28.12.2008, 01:07
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Perusasetus

Sekoitetaan lisää sun ajatuksia... Mulla on kanssa lab.sin varret ja raidetankoon kävi ainakin 75 sarjasen omat päät suoraan...siis kartioista. Ja sektorivarreksi olen vaihtanut 80 sarjasen suoran version johon muistaakseni sopi kanssa alkuperäisen nivelen kartio.

Noita kiristys muttereita kaipailin itsekkin mut ainakaan täkäläiset mutterimyymälät ei sellasia pystyny edes toimittamaan.

Molemmat tangot tuli muistaakseni jokerilta, siis muistaakseni. Joltain palstalaiselta kuitenkin. Mittojen mukaan ja kierteetkin sai tietysti valita.
Vastaa lainaten
Vanha 28.12.2008, 01:09
BJ40:n Avatar
BJ40 BJ40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 05.11.03
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Perusasetus

Nyt on kyllä muutama ölppä takana, mut jos npoista mikjussin höpinöistä mitään tolkkua sain.. Niin hakusessa raidetanko... ei väliä mulle millä päillä. Tehään semmonen. kerro mitat niin sorvataan kunnon tanko. ei mitään puriste turhakkeita.

Fj-40 -68, BJ-40 -77,
HJ-60 -85, CJ-5 -68, CJ-5 -64
Vastaa lainaten
Vanha 28.12.2008, 05:26
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Perusasetus

Saumaton putkikin riittää.
Vastaa lainaten
Vanha 28.12.2008, 08:03
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Perusasetus

kyllä noi hdj ja hj kartiot pitäis olla samoja, ja ilmeisesti läjän ja 110 luxinkin kartiot on tätä samaa kokoa. kierteissä on sitten noi M21x1,5 ja M23x1,5, hodarin RTP on just tää isompi kierre.

hommasin itselleni M23x1,5 tapit oikean sekä vasurin. nyt käyn vaan lähipajalta sopivaa esim. suurlujuus ainesputkea n.32mm 17mm reiällä, pieni poraus ja kierteet päihin niin saa aina sopivat tangot. tosin yhdet hyvät kun tekee niin aika vaikea ne on paskaksi ajaa. ja jos RTP-paketti ei sisällä muttereita niin kuuskantti akselista niitä saa aika sujuvasti.

ota vaan mikjus simpukkaan sellanen sektorivarsi missä on sama kartio, kun on sekä vetotanko että raidetanko samoilla päillä niin varaosina riittää muutama RTP ja pari putkea joissa on kierteet
Vastaa lainaten
Vanha 28.12.2008, 11:09
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Toinen vaihtoehto on tilata Lipposilta trail gearin suora sektorivarsi vaikka jolloin saa varmaan valita mikä pää siihen käy mutta mikä silloin olisi vahvin vaihtoehto. Vai onko ne vaan hdj/fj-80 päille?
Mul olis tuollainen suora tojotan pitmanarmi jos haluut testailla ja tutkia, Ja kait sen vois jopa myydäkin
Vastaa lainaten
Vanha 28.12.2008, 11:35
Moderator

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Mul olis tuollainen suora tojotan pitmanarmi jos haluut testailla ja tutkia, Ja kait sen vois jopa myydäkin
Joo otan sen nii pääsee sovittelemaan ja voin ostaa poiskin jos sopii. Tolla suoralla varrella saa ohjaustangon pari sentii korkeemmalle ja taas paremmin piiloon. Onks se just toi trail gearin varsi fj-80 kartiolla?

Nii ja se mikä ihmetyttää niin on se et mulla on yks hj-60 highsteer kitti käsittääkseni fj-80 heavy duty päillä ja siin ei kyl ykskään kartio käy hjn vakio sektorivarteen.

http://www.trail-gear.com/highsteer.html

Viimeksi muokannut mikjus : 28.12.2008 11:38
Vastaa lainaten
Vanha 28.12.2008, 23:08
Moderator

Perusasetus

Jees tänään pyörittelin läpi noi kaikki mun raidetankojen päät. Kuten Lepoantti tossa totesikin niin teetän uuden raidetangon johon hdjn M23 päät ja sitten uusi vetotanko johon käy nuo samat raidetangon päät. Näin ei ole ohjauksessa kuin kahta erilaista päätä kun nyt on neljää erilaista.

Hmm onkohan offroadtarvikkeessa noita trailgearin päitä joissa mutterit mukana? Joponetissä ei noita päitä näytä olevan ainakaan. Täytyypä huomenna soitella Lippos Timolle jos vaan liike on välipäivät auki?

Kun saan mitattua tankojen pituudet niin Joker nimerkkikös se näitä tankoja edullisesti valmistaa??
Vastaa lainaten
Vanha 29.12.2008, 08:14
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Mulla on erään palstalaisen teettämät 23mm kierteiset tangot ja niihin hommattu sopivat nivelet, joista jokaisen loota on hyllyssä tallessa, muistaakseni pari sai koivuselta ja loput jostain muualta.

Ne motonetin / koivusen hdj 80 päät ei sitten tosiaankaan ainakaan pari vuotta sitten
sopinut hdj:hin saati sitten tähänkään hommaan.
Vastaa lainaten
Vanha 29.12.2008, 09:10
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Perusasetus

mikjus, jos vaikka Timolla sattuiskin olemaan TG päitä niin älä ota niitä, niisä on suojakumit maailman paskinta tavaraa ja usein jo valmiiksi hajalla. kun Timon kanssa taannoin puhuin, niin niiden omatuonti osia on, ja ne on kuulemma olleet ihan asiallista tavaraa.

itse tilasin muutaman setin päitä jenkeistä erään tilauksen kylkiäisenä ja pitäis olla oikein OEM laatua, ainakin Marlinin stanssauksilla olivat vaikken sieltä niitä ottanutkaan. vaikka sekään ei ole taae yhtään mistään, no, ainakin gummit oli erilajia kuin TG päissä.

ja kyllä näitä motonetistäkin pitäisi saada, ja muistakin korvikeliikkeistä. ainakin kuopion motonettiin olisin saanut muutaman päivän varoajalla tilattua, ja osatietojen perusteella kierre nimenomaan M23x1,5 ja oikeaa että vasuria löytyy.
Vastaa lainaten
Vanha 02.09.2009, 20:30
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Perusasetus

Ei mielestäni osunu silmään tästä topicista vielä. Onko HJ:n oik. puolen (pitkä RTP) vetovarren kartio tosiaankin isompi kuin mitä olkavarsissa olevat kartiot vai onko motonetin RTP:ssä väärä kartio (liian suuri)? Entäpä onko tuommoista isompaa kartiota olemassa vielä 23-kierteellä olevassa päässä?
Vastaa lainaten
Vanha 29.12.2008, 08:58
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Jees tänään pyörittelin läpi noi kaikki mun raidetankojen päät. Kuten Lepoantti tossa totesikin niin teetän uuden raidetangon johon hdjn M23 päät ja sitten uusi vetotanko johon käy nuo samat raidetangon päät. Näin ei ole ohjauksessa kuin kahta erilaista päätä kun nyt on neljää erilaista.

Hmm onkohan offroadtarvikkeessa noita trailgearin päitä joissa mutterit mukana? Joponetissä ei noita päitä näytä olevan ainakaan. Täytyypä huomenna soitella Lippos Timolle jos vaan liike on välipäivät auki?

Kun saan mitattua tankojen pituudet niin Joker nimerkkikös se näitä tankoja edullisesti valmistaa??

Jokerilta tuli ainakin mulle ja tyytyväinen olen. Jos joudut teettämään noita lukitusmuttereita niin ota pari ylimääräistä samal...tarvetta ois.
Vastaa lainaten
Vanha 29.12.2008, 09:09
NymiS NymiS ei ole kirjautuneena
Banned

Rekisteröitynyt: 01.04.05
Sijainti: ........
Perusasetus

Ainakin HJ:seen sopii LJ:n sektorivarren pää niin silloin käypi labsin varsiin suoraan.
HJ:ta kun rakensin niin tuli sitten ostettua melkein kaikki mahdolliset päät Läjään ja HJ:seen
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Volvon raidetangon ja ohjausvarren päät ismo Tekniikka & Jutustelu 15 24.05.2010 10:24
O: Lj:n jäädytin ja ohjausvarret Rune O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.08.2007 21:42
M: BJ-40 ohjausvarret MK O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.12.2005 19:23
Raidetangon päät !! SoSo Tekniikka & Jutustelu 7 10.06.2005 21:45
M: raidetangon päät v + o 22mm Hakkiska1 O/M/V Muut 1 20.12.2004 18:49

Sivu luotu: 03:53 (GMT +2).