Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2008, 15:15
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

mikäli toi on pääkaari niin epäilen että ei kelpaa
viisammat voi korjata jos olen väärässä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2008, 16:10
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Webbisivulla (http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=saannot) kerrotaan seuraavaa:
Lainaus:
- kappale 4.1 (Turvakaaret):
o selkeytetty eli yksinkertaistettu turvakaarisääntöjä:
"Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko,
umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat
osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen
turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät
rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei
saa tällaisilla autoilla hakea."
Tässä ei sinänsä oteta kantaa millainen kehikon tulee olla, joten menee sääntöjen tulkitsemiseksi johon tarvitaan cupin sääntöjen tekijöitä. Kentsu? Trialiin tuo ei menisi koska pääkaari pitää olla kiinni korissa tai rungossa - ja riittävän isolla aluslapulla.

Jos pääkaaren haluaa kiinnittää pulttaamalla kylkiputkeen niin pistäisin pulttiliitoksen suoraan kiinni siihen kylkiputkeen. Pätkä putkea välissä lisää heikentää rakennetta ihan turhaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2008, 16:38
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Kai nyt tuosta lisäyksestä huolimatta nämäkin on voimassa.

Lainaus:
Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella.
Lainaus:
Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin
  1.  kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai
  2.  pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai
  3.  pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu.
Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala.
Mun mielestä ei käy huonostikkaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2008, 19:39
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

itsekkin epäilen ettei kelpaa.... mut pitäähän se varmistaa...
tuli tehtyä tommoinen ratkasu kun tuli ensin susi taivutukset kaaren alaosiin..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty LJ 70 35x16 bokkerit 12 " ei myydäkkään (3 hengen paku) joker O/M/V Ajoneuvot 16 23.02.2018 12:45
Miks ei 44" renkailla suunnistukseen?? Jare Tekniikka & Jutustelu 40 05.10.2008 19:50
Ostetaan Ostetaan: Hj: kaaren levikkeet patu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.08.2008 11:55
Kelpaako Warn ensivuoden suunnistus cuppiin? OPA Chit-Chat 7 08.11.2006 18:20
-Myyty kaikki-LOKASUOJAN KAAREN LEVIKKEET sakari65 O/M/V Muut 11 16.12.2005 10:19


Sivu luotu: 16:33 (GMT +2).