![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Ainakin ajoneuvonostureiden vaijereissa ja "köysissä" on määritelty minkäkokoiselle rummulle ja pyörälle ne saa vääntää ettei ala hajoamaan. Sama on varmaankin noissa hissivaijereissakin.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
yleensä vaijeritehtaalta tulee ohje köysikertoimien kiertojärjestyksestä jos laittaa kertoimia esim 8 tai 12 niin ei koukku lähe heti pyöriin kun on maasta irti ja jos lokipyörän ura on 6mm ja laittaa siitä menen 10mm vaijerin niin aika nopeasti on vaijeri sökönä ja jos laittais leikarin vaijerin päähän niin ei tulis yllätys sykkyröitä vaijeriin tai laittaa oikean vinssivaijerin niin ei pitäis tulla ongelmia, mitä luultavasti mulla tulee ton lindeenin vaijerin kanssa
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toi on ihan totta. Liian pieni vaijeri kuluttaa köysipyöriä liiaksi keskeltä, liian iso vaijeri taasen rikkoo köysipyörän "kaulukset". Sama juttu torninostureissa... |
|
|||
|
|||
![]()
jospa puhuttiin kuitenkin rummun säteestä ?
|
|
|||
|
|||
![]() Niin ? |
|
|||
|
|||
![]() hissivaijerit
kyl kannattaa ostaa vinsseihin kuuluvaa vaijeria ,joka ei alan
liikkeis kultaa maksa. ja jos kunnon kestävää vaijeria ja alasta tietäviä tavata . niin menkää CERTEX nimiseen firmaan juvanmalmilla. siellä on muutakin alaan liittyvää asia hinnoin |
|
||||
|
||||
![]()
minä aion kans kokeilla tornin kissan vaijeria kun sitä tuossa tallinseinällä muutamia pätkiä on,ja jos se ei kestä niin seuraavaksi kokeillaan autonosturi käyttöön tarkoitettua kiertymätöntä vaijeria jos niillä ei tee mitään niin sitten varmaan pitää käydä alanliikkeessa ostamassa naru ja liukukita,siihen voi mennä vaan aikaa kun nuita vaijereita on joitain metrejä jemmassa.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jossakinpäin on tornin kissa ilman vaijeria ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Unohda se vaijeri ja hommaa MakeO:lta vinssiköysi ja liukukita.
-mun mielipide-
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minkä näköinen on liukukita? |