![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() VM:n koneen nakutusMulla on samanlainen(?) VM:n 2,5 td kone Cherokeessa ja koneesta alkoi kuulua öljynvaihdon jälkeen (1 kk sitten) voimistuvaa roklatusta. Ääni kuuluu säännöllisenä kierroksista riippumatta ja esiintyy sekä kylmänä että kuumana. Öljynpaineet kylmänä 4 ja kuumana 1,5-2. Pystyykö kukaan esittämään vaihtoehtoja, mistä viasta voisi olla kysymys? Jos jotain pitäisi arvata, voisi liittyä jotenkin venttiileihin. Voiko olla esim. nostinvika ja onko akuutista korjattava vai kestääkö vielä kuulostella.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia, Jamant, veikkauksesta. Mikä mahtaa ko. vikaan olla lääkkeenä? Ja uskaltaako tuolla vielä ajella vai kannattaako lähetä purkamaan jo tässä vaiheessa. Onko vika yleensä vivussa, tangossa vai nostimessa?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siis keinuvivun ja tönärin liitoskohta kuluu, tönäri tippuu paikoiltaan!! Lääke on laittaa uudet keinut ja tönärit ja jos haluaa vaihtaa nostajat joutuu ottamaan kannet irti ja samalla kannattaa vaihtaa uudet nostinten pitimet, niissä on parannettu rakenne ja ne estää tönärin tippumisen!!
Eli pidin on tuo: http://www.jamant.fi/product_info.php/products_id/2337 , tosin kuva puuttuu, yritetään huomenna kuvailla noita uusia tuotteita päiväntasalle!!! EDITTIÄ: Linkki muutettu ja nyt siellä on kuva!! Viimeksi muokannut JAMANT : 16.12.2008 11:15 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kai minäkin jotain kerron...
Kuten Jamant ylempänä mainitsi, on VM-motori valmisteita myös harjakoneissa. Mainittakoon, että Wihuri Oy Autola myy Schmidt Swingo harjakoneita, joissa on kyseistä moottoria, ja sieltä saa myös jonkin verta varaosia. (eri asia varaosien suhteen, että harjakone on rakennettu vakiokierros (työkone)moottoriksi, autoissa on "muuttuva" kierroksinen, eli mitä rakenteellisia eroja on, muuta kuin vauhtipyörän paino ja ehkä polttoaineruiskupumppu??) Alkujaan nämä diesel moottorit on ollut Detroit-dieseleitä. (Detroit Diesel Corp.) Muun muassa Wille kiinteistöhuoltokoneisiin oli saatavilla Detroitin-dieseliä, (Willet myy Autola). Willessä Detroitin käyttö lopetettiin jo ennen VM-motoria. Yleisesti tunnetaan että Wille käyttää Perkinssiä ja Sisu-deseliä. Ja nykyään Caterpillaria (perkinssi). Sinäänsä järkevämpään suuntaan mennyt. Jossain vaiheessa italialaiset meni ostamaan Detroitin ja jolloin samoja moottoreita alettiin tehdä VM-motorin nimellä. Ennen tätä VM-motorin koneet oli lähinnä bensiini moottoreita, käsittääkseni. vanhempien Detroitin nimellä ja uudempien VM:n nimellä menevien moottoreiden osien yhteensopivuudesta en tiedä, mutta yleisesti moottorin rakenne on pysynyt samana. En itse ole kyseisiä moottoreita rassannut, mutta sivusta muutaman kerran seurannut, kun harjakoneesta on moottori ollut pöydällä. Työkone moottoriksi alakerta on melko heikon näköinen, mutta kuitenkaan niitäkään ei kovin paljon ole särkynyt, ihme kyllä. No ainakin yksi, Wille Detroitti on tiedossa, josta kampiakseli tuli kurkistamaan, kuka käskee. Juurikin kansi ja työntötanko puolella suurempia murheita. (ja anteeksi, yllä olevassa tekstissä saattaa olla asia virheitä, mutta näin minä olen asian ymmärtänyt) ____________________________ Kokemuksia näistä auto teollisuuteen sotketuista ei ole, mutta omien mielikuvien perusteella, pysyisin kaukana moisista tekeleistä.... Ja tämä on vain minun mielipide, ei hernekasveja sieraimiin =D
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Ai, että Jeep ja muut Jenkkimerkit käyttäisivät yhä edelleen vähän niinkuin oman maansa tuotetta (Detroit Motor), jonka vain italiaanot nappasivat ja alkoivat tehdä "lisenssillä"? Näinkö on? Itse en yhtään ihmettelisi. Mutta on noissa uudemmissa VM:issä ainakin kaikenlaista hilpettä suoraa Eurooppalaisila linjoilta (Bosch). Muuten vaikuttaa niin nooan aikaiselta koneelta, että saattaisi vaikka Jenkkisukua ollakin....ilman että valkuaisrehua menee kenenkään sieraimiin... TT |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkään saivartelematta, oliskohan kumminkin ollut kiertokanki kun tullut kurkistamaan??
EDITTIÄ: nyt siellä mun edellisen viestin linkissä on se kuva siitä ohjurista!! Viimeksi muokannut JAMANT : 16.12.2008 11:16 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Joo, tuli pieni ajatus virhe ![]()
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m.diesel range vm75 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 04.12.2007 21:26 | |
M: Range Rover 3.0.DIESEL -77 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 11.11.2007 22:29 | |
M: "Diesel Range" | Traveler | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.08.2006 22:19 |
M: Diesel Range -75 | O/M/V Muut | 0 | 14.12.2005 07:19 | |
Diesel Range kulutus | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.12.2003 14:21 |