![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tänään tuli haettua joulukuusi metsästä ja tottakai autolla ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pikku päivityksiä taas tehty Jimnyyn.
Jakolaatikon kannatinkumit vaihdettiin 20mm korkeampiin. Tarkoitus oli nostaa laatikkoa reilusti, mutta kori tuli aika äkkiä vastaan, eli tuo 20mm on aikalailla maksimi. Vakio kannatinkumi Uudet kannatinkumit Nyt kun laatikko on nostettu, pystyy sille tekemään panssarin ihan suorasta levystä. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Millainen nivel kardaanissa?
Tuossa kuvassa näkyvä takakardaanin nivel vaikuttaa erikoiselta. Onko se joku vakionopeusnivel vai mikä?
Hessu |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joulunpyhinä tuli taas touhuttua Jimnyn parissa.
Tasauspyörästönlukot laitettiin tilaukseen ennen joulua, eteen ARB RD87 ja taakse ARB RD88. Lukot saapuvat tammikuun aikana, joten niitä odotellessa tehdään valmistelevia toimenpiteitä.. Kompressori, paineilmaletkut, johtosarja ja teline käyttökytkimille asennettiin valmiiksi odottamaan. Kompressorille tehtiin teline ja se löysi paikkansa konehuoneesta. Paineilmaletkut kiinnitettiin kulkemaan samaa reittiä jarruputkien kanssa. Lukkojen ja kompressorin käyttökytkimille tehtiin teline tuhkakupin paikalle 2mm pellistä. Seuraavaksi vuorossa jakolaatikon suojapanssarin viimeistely ja paikalleen asennus... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sain vihdoinkin asennettua jakiksen suojan paikoilleen. Materiaalina käytin 6x40mm lattaa ja alumiinilevyä.
Revin kylkiputket pois ja tein tilalle 5mm L-profiilista / latasta tukevammat suojat helmoille. Kiinnitys runkoon M12 pulteilla. Lukkojen kompressori saa kaverikseen paineilmasäiliön, joka syntyy vanhasta sammuttimesta. Maalin ja kiinnikkeiden poiston jälkeen rupesin etsimään säiliölle paikkaa, tuohon se laitetaan. Näillä mennään ja homma jatkuu ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä siistin näköistä jälkeä, kelpaa esitellä. + eräälaista pioneerityötä.
Itse olisin laittanut tuohon pohjapanssariin viisteet eteen ja taakse. Ehkäisee mahdolliset tartunnat kantoihin ja kiviin, sekä maahan, tai ainakin vähentää kiinni tarttumista. Kannattaa aina koittaa ehkäistä kaikki (itse aiheutetut) stopparit, jos mahdollista. Voisko pohjapanssarista tehdä kokopeittävän, esimerkiksi tukivarren rungonpäistä asti
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Huono puoli tuossa olisi panssarin paino, se kun pitäisi tehdä aika paksusta levystä. Riittäisiköhän 2-3mm paksuus? |