Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2008, 13:51
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Joo kiitokset vaan kaikille mukavasta matkaseurasta. Hauskaa oli taas koko rahan edestä mutta kyllä se aika vaan menee kuin siiviillä kun on kivaa. Uusien reittien etsiminen johtaa aina niihin ryteikköajeluihin umpimettässä mutta aina sieltä jotain kivaakin välillä löytyy. Todellakin nykyään kalusto on sen tasoista että reitit saattavat tuntua helpohkoilta. Omasta mielestä nyt reitit oli aika napissa kaluston suhteen.

Oikein hyvä systeemi oli että aikasin leiriin ja aikaisin ylös. Koopee tarjoili monena aamuna sumutorviherätyksen. Aikaisin leiriin menossa on omat vaaransa joista itsekkin jouduin kärsimään. Vodka ja suolakurkut aiheutti loppuillasta ja vielä seuraavanakin aamuna lievää pahoinvointia ja Norjan puhumista. Tosin kuulemma oli siellä samana iltana joku muukin alasti paininut kantojen kanssa metsässä.


Matka lähti vähän huonolla onnella liikkeelle kun jossain Luumäellä tai Taavetissa tai missä lie tien varressa oleva automaattinen valokuvausteline räpsäytti salamaa bjlle. Toivottavasti vaan kuvan lunastushinta ei nouse kovin korkeaksi.

Venäjän puolella päästii jo melkein leiriin kun bjn toinen takaiskari repes yläpäästään irti. Leirissä sitten valjastettiin offivarusteen loistava matkamikki käyttöön ja kahdella keltaisella optimalla Simppa tinas korvakkeen takas putkeen kii.

Sitten yhtenä päivänä puskin kuusta nurin niin että se osuikin ohjaustehostimelle menevään tankoon ja seuraamus oli se että heavyduty tanko katkesi. Vakio kiristyspannalle tehty ohennus oli vikatikki. No taas valittiin paras hitsari ja Simppa veti kamat nippuun ja matka jatkui.

Muuten kesti räkytäky nipussa hienosti reissun. Venttiilin säädöllä räkytyskin oli saatu kuriin mutta tuntuu säätöväli olevan about 250km kun sen jälkeen ääni taas palasi. Kuskin penkki antautui kotimatkalla ja oli aika kuppimainen istua kun persaukset upposi melkein lattiaan asti. Muuten ei ollut ongelmia muuta kuin itsekseen aukeavien takaovien kanssa. Kotimatkalla jouduttiin ottamaan pari stoppia kun voimansiirrosta rupes kuuluun kauhee metakka mutta mitään ei löytynyt ja kun yksi irronnut pohjaanlyönti kumi tippui vauhdissa niin sen jälkeen ääntä ei enään ilmennyt.

Reissun yksi sävättävämpiä hetkiä oli tuo järven ylitys ojajärvellä. Keskeltä järveä menee pengertie joka oli veden alla. Pengertietä ei oikeen edes veden alta näy muuta kuin siellä täällä reunassa kasvavien heinien avulla. Keskeltä puuttuu vielä silta jossa tie sukelta nyt mitatusti 1.8m syvyyteen noin reilun auton mitan verran. Joppa ajoi siitä ekana yli ja jäi odottamaan lähelle. Meillä oli warppi kii jopan puskurissa ja hivuttauduin lähemmäs syvää kohtaa kelaten narun tiukalle. Jäin odottamaan että joku juoksuttaisi narua edellä ettei se menisi auton alle. Yhtäkkiä pienen väärinkäsityksen takia joppa lähti ajamaan eteenpäin ja mä narun perässä mukaan. Jakis oli tietty vapaalla, vinssin salpa kii ja kun se on tiukalla niin ei se vapautunutkaan. Olin sen verran reunalla että auto pulahtikin jo syvimpään kohtaan. Vesi hulmahti lähes puoliväliin tuulilasia asti ja näkymä oli melko akvaariomainen kun xenonit loisti veden alla. No ei siinä mitään muuta kun äkkiä jakikseen pykälää silmään ja pikkukakkosella täyskaasulla lukot päällä ylös reiästä. No hyvin nousi ja pysyttiin vielä pengertien päälläkin mutta naru kyllä kierähti renkaan ja navan ympäri. Laalaalla oli vähän tilanteita kun oli bjn liukkaan lasikuitukaton päällä mutta onneksi tipahti konepellille eikä järveen. No tilanne aiheutti vaan lievän säikähdyksen ja onneksi saatiin ajettua vastarannalle naru navan ympärillä sillä tällä vastapenkereellä oli enemmän vettä ja melkein oltiin penkki veden alla. Jeeppihän sitten sammui tuohon ylitykseen ja maajussi ja jeeper istuivat parikyt milsaa kainalosyvyydessä melko kylmässä vedessä. Se oli oikein hupaisaa kun katseltiin vastarannalta tilannetta niin meni tovi aikaa että tajuttiin että pinnalla näkyvät valot olivatkin kattovalot eikä ajovalot.

Muutamia kuvia reissusta täällä.


Viimeksi muokannut mikjus : 17.11.2008 14:10
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2008, 14:34
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Comanche toimi reissun ajan yllättävän hyvin, vaikkakin upotettiin vartiksi veden alle.

Vähän listaa mitä hajosi/korjattiin:

Solenoidi lakkasi heti alussa toimimasta: Startin päävirtajohdon väliin vinssin rele ja heräte töötin napista, elikkä auto käyntiin kääntämällä virtalukosta ja painamalla tööttiä

Apparin puoleinen vetari, eli ulompi ja sisempi kaputt, ristikon runko oli ehjä. Varavetaria asentaessa kului sitten aikaa kun pistehitsatut ristikon kupit eivät mahtuneet olka-akselista läpi. Leathermanin viilalla ja pulttimopolla pyöritetyllä hiomapaperilla päällystetyllä jatkovarresta tehdyllä virityksellä saatiin tämä korjattua. myös varavetarin boorit oli saaneet kipeää, eli aikaa meni niiden viilailuun.

Maajussi hiontahommissa:
http://www.youtube.com/watch?v=nh5lJq9JolM

Napalukko, oli hajonnut samalla vetarin kanssa: tilalle kiinteä napa.

Upotus: n. 3 litraa vettä moottorissa, valunut jostain sisään seistessä veden alla. onneksi ei käydessä imaissut sisään. uudet öljyt sisään ja tulpat pois........vedet pihalle männän päältä ja kone tulille.
lämppäri korjattiin leirissä kuntoon + muuta kuivailua.
vettähän oli kojelaudan reunaan asti, eli kaikki sähköt tuli kasteltua
Ohjaustehostimessa oli vettä seassa, sen sai tokenemaan kun pari kertaa vaihdettiin öljyt.
kiitos Simpalle ATF:stä!!


Ajamalla tää tuli Suomeen takas. tänään katsoin öljyt koneesta, ihan kirkkaat ja eikä kosteutta havaittavissa. eli säikähdyksellä selvittiin. peristä ja laatikoista löytyy kyllä aika hauskan väristä öljyä
tai no..... voihan kaikenlaista sähkövikaa viel ilmetä...... kompura ja invertteri ainakin menetetty.

suosittelen lämpimästi vanhoja Nato ammuslaatikoita (ne jossa kannessa kumitiiviste)
säilyi nimittäin passi + känny ja kamera kuivina. vaikka oli 20cm veden alla.

Viimeksi muokannut Jeeper : 17.11.2008 21:14 Perustelu: Video lisätty
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2008, 14:45
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

Joo siin jeepperin pelastamisessa oli vähä tilanne päällä kun Fabritiuksen mäyris oli ottanut siihen "uralle" sammumiset ja sen ohi ei pystynyt menee kun ois ollu varma upotus.

Ku mäyris oli sen verran saatu siit sivuun ni lähettiin simpan kanssa naaraamaan jeepperiä ja masaa pois sielt. Simppa otti pitkän liinan ja sanoi: "eiköhän tämä riitä siitä syvästä kohdasta yli ja ei vissiin oo pahasti kun ajovalot näkyy" ... No oli korjattava että ne oli jeepin kattovalot...

Siitä kun sit saattiin autot ylös ni pojat oli tehnytkin jo nuotion ja kaivanu vodkapullon esiin että saatiin miehet maximi nopeasti kuivaksi.
Kyllä siinä kun munasiltaan seisottiin rivissä vodkapullon kiertäessä niin rupesi tilanne jo pikkasen hymyilyttämään...
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä,
etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2008, 21:40
Eetza:n Avatar
Eetza Eetza ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.06
Sijainti: Hämeenkoski, Finland.
Viestit: 654
Perusasetus

tää nyt ei millään tavalla liity offaamiseen mut sylkäsen nyt kuitenki suun puhtaax ku tossa kielen päällä pyörii...

Eli tuli laulettua kaikenlaista reissun aikana ja tän biisin kertosäe oli yx niistä...

Siis laulo muutkin kuin minä

http://www.youtube.com/watch?v=jKi2bcofb8g

Kertosäkeen alkuperäinen biisi

http://www.youtube.com/watch?v=8Q2qo...eature=related
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä,
etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.11.2008, 22:37
piparix piparix ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Hirvensalmi
Viestit: 799
Perusasetus

No juu, löytyhän sieltä mun usb-muistilta aika paljon kaikkee muutakin shittiä. olis vaan pitänny siihen läjään laittaa se subbari paikalleen kun simppa sitä ehotti, vaikka oishan se voinu ottaa hieman kipeetä joissain niissä vesistö ylityksissä.

ja varsinaiseen asiaan.

reissu oli aivan mahtava, porukka oli toimiva ja reitit monipuolisia. kelikin suosi siinä mielessä että ei ollut pakkasta eikä satanut vettäkään kaatamalla. tosin lauantai illan- sunnuntain tihkusade latisti hieman tunnelmaa eikä siten nähty laalaan lupaamia 2-3m korkeita liekkejä nuotiossa.

simpan kanssakin päästiin ilman ongelmia kotia asti. ei se läjä saata olla ihan huono ajaa asfalttia pitkin kun ei nissanilla meinannu välillä kestää (kilvettömän) trailerin kanssa perässä.

matkassa vauriot eivät kasvaneet kovin mittaviksi, kuskin puolen murros ( orkkis ), etuperän sähkölukon yksi ohjaus johto katkes (sokru-pala väliin), puu löi yhdes muta rännissä apparin puoleisen sivu peilin puoliks auki olevasta ikkunasta sisään (pleksin palasta ja mustasta ankka-teipistä väliaikanen suoja) ja oikean puoleinen taka parkki polttimo

eiköhän se ole laitettava passi uusintaan ja vuosiviisumi hakemus sisään, niin ja kaippa se olis hyvä joku potkulautakin saaha itelle ajoon (millä uskaltas lähtä koti pihasta ajamalla yli kilometrin päähän)
__________________
Ihmeitä ei pidä odotella, ihmeitä pitää tehdä.
Etelä-Savon Maastoautoilijat Ry
[SIZE=2]
http://www.etsama.com
http://www.facebook.com/etsama
http://www.facebook.com/etsamarc

Viimeksi muokannut piparix : 17.11.2008 22:41
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.11.2008, 13:13
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eetza Näytä viesti
suun puhtaax ku tossa kielen päällä pyörii..[/url]
ihmeteltiin kyllä mikä mylvintä SIELTÄ metästä kuuluu, heti selvis että laalaa:ta ja marjaliisaa ei ollu nuotiolla...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.11.2008, 12:56
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Matka lähti vähän huonolla onnella liikkeelle kun jossain Luumäellä tai Taavetissa tai missä lie tien varressa oleva automaattinen valokuvausteline räpsäytti salamaa bjlle. Toivottavasti vaan kuvan lunastushinta ei nouse kovin korkeaksi.
Jurvalan kohdalla on 60km/h rajoitus JA tolpat että toivottavasti et oo kovin lujaa siihen ladannut.
Taitaa olla parissa kohtaa 80km/h rajoitus ja tolpat.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.11.2008, 13:12
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Jurvalan kohdalla on 60km/h rajoitus JA tolpat että toivottavasti et oo kovin lujaa siihen ladannut.
Taitaa olla parissa kohtaa 80km/h rajoitus ja tolpat.
Käsittääkseni oli 60kmh rajoitus ja mä vedin sämpylä suussa siihen noin 80kmh. Bjlläkin siis voi saada ehkä sakot. Toivottavasti ei sillä mulla on yksi ässä hihassa mikä voi ehkä pelastaa tai sitten ei.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Riskiretki 2007 KooPee Tapahtumat 326 15.10.2017 09:37
Riskiretki 2011 KooPee Tapahtumat 71 22.11.2011 19:34
Myydään RiskiRetki 2007 DVD SuurSyömäri O/M/V Muut 34 10.11.2010 22:50
Myydään Riskiretki 2008 tupla-DVD:t whitejack O/M/V Muut 0 24.10.2010 13:07
Riskiretki 2009 KooPee Tapahtumat 281 01.12.2009 12:02


Sivu luotu: 03:29 (GMT +2).