![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Dodii.. Tän pävän saldo hajonnut startti, luistava kytkin ja putkikin upposi suohon... Toivottavasti kukaan ei riko siin renkaitaan... Autohan on v- mallia -97 1.7 iivari tänä vuonna leimalle apparin helmaan laitettiin eka hitsipaikka. Eli lähtökohtana Nivea oli aikas mukava..Auton täydellinen historia tiedossa ensirekisteristä lähtien..Kuvia laittelen lisää aina kun kerkiän viesteihin.. Teen kansion sitten joskus kun jaksan tutustua tekimisen helppouteen...Viimeises kuvas eka versio etupuskurista... Vai kyselee RaSaVil et onko kolhuja... Onhan niit varsinki ilta-ajojen jäljilt ku yritettiin upottaa suohon... Ja pois vinssates koivu vastas apparin oveen.. Takalukosta mitä tänään pääs koittaa niin sen verran et eteneehän se paremmin mut ajotapaa joutuu muuttaa liian paljon kytkimen päälle käyväx.. Eli tiheempää välitystä seuraavax ja äkkiä... Entäs ne ohjaustehostimet joko ruvetaan puuhaa niit???
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Voi tota luomisen tuskaa, tota puskurii suunnitellessa on varmaan menny aikaa muutama tovi.
![]() Pääsiskös joskus kyytiin, ku en oo koskaan ollu nivassa kyydissä maastossa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Voi Pauli pam pam..... jätän loput laulamatta.. Joo SÄ pääset ihan koska vaan kyytiin mulle niin tiedän pari oikein mukavaa paikkaa kulmakorves mihin vien siut...
Nyt olis kuvia lisää albumis tai jossain kun en viel löytänyt niit... Olikohan tää viires olut liikaa??? Siis niitten kaikkien teini siidereitten jälkeen... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jaahas taas meni viikonloppu johonkin muuhun kuin "järkevän" maastoauton eli nivean rakenteluun..
No sen verran on tapahtunut että käytiin viikolla hakemassa "perttelistä" varaosa raato.. Kuva tulee myöhemmin.. Auto oli kyl oikea raato mut just sopiva mul kun melkein kaikki oli valmiix purettu osiin.. No mut pikku banaani tuli otettua työn alle,kone pois ja tutkimaan vaurioita. - kytkin, oli vaan saanut liikaa suota sisälle. Vaihdettu. - apusimpukka, väljä oli kulunut alapään "hela" (muovirimpula) uusittu - simpukka, runko murtunut.... No tulihan ekat osat käytöön perttelin varaosasta. Lisättiin samalla prikat molemmille puolille rajoittamaan kääntymistä.. (rungon ja simpukoitten väliin) - startti,ostettu uusi hinta n. 85eskoo. - Alatukivarsi oli kuskin puolelta sisältä taipunut n. 5cm..... Eli rengas otti kiinni .. Eli tulikohan vinssattua renkaat vääräs asennossa??? TULI PERKELE!!! Ja kun keula on ilmas ja kone pois niin hitsataan nyt se kaikkien kauhu eli kuskin puolen koneen korva kiinni. Ja kyl nyt hitsataan tukisaumoja varmuude vuoksi muutenkin runkoon kun on tilaa.. Niveassa oli välityksenä 3,9 ja "varaosa" raadossa löyty välitykset 4,3 niin vaihdetaan nekin samalla. Mutta vieläkin on hakusessa 5,3 välitykset. Ja jos jollakin on "HALVALLA" eli ilmasex vasen alatukivarsi niin sille olisi käytöä.. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa mennä vain aurauskulmat vituiks jos ne prikat laittaa rungon ja simpukoiden väliin. Itse ainakin laitoin prikat simpukan ja simpukan pultin väliin. Oikein tarkkaan kun tuota simpukka asetelmaa autossa katsoo niin kääntövarressa on stopparit jotka vastaavat juurikin sen simpukan kiinnityspulttien kantoihin. Kääntyvyys siis rajoittuu kun tuota pultin kantaa tuodaa prikalla ulospäin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jep jep...
Thank Dryse... Hyvä kun olit tarkkana virhe ehdittiin korjata ennen kulmaa... Mutt tulihan todettua että kääntyvyyde rajoitus on PERSEESTÄ!!! Takana on nyt "lukko" ja kääntyvyys rajoitettu prikan verran niin tuntuu ettei nivea enää käänny mihinkään... Albumiin lisätty kuvia rakentelusta kuten myös ajoista... Kertokaas joku viisaaampi mix käy näin??? Siis kutenkuvassa eli alatukivarsi irtoaa puslasta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Do dii nyt sitten kaikkien pyhien jälkeen kerkes olee jo päivän tallilla ja tarkotus oli vaan laittaa "auto" katsastus kuntoon... Kunnes pikkiriikkisten ruostevaurioiden johdosta otettiin rälläkkä käteen ja sit karkaskin heti mopo käsistä..
![]() Sitten piti ruveta sovittaa 31*10.5*15 renkuloita niin lähti myös jalkatilasta "pikkaisen" peltiä.. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Nivean osia | PutKari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 26.10.2008 22:32 |
Coiloverien teko?? | Joakim1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.02.2008 11:43 |
Myyty M:nivean osia , renkaita ja tekniikkaa.... | liero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.10.2006 16:18 |
M: nivean gummeja ja wanteita | liero | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 07.10.2006 00:05 |
Hyvä teko | bono | Jokes | 0 | 08.10.2002 11:45 |