Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2008, 22:34
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Dodii.. Tän pävän saldo hajonnut startti, luistava kytkin ja putkikin upposi suohon... Toivottavasti kukaan ei riko siin renkaitaan...
Autohan on v- mallia -97 1.7 iivari tänä vuonna leimalle apparin helmaan laitettiin eka hitsipaikka. Eli lähtökohtana Nivea oli aikas mukava..Auton täydellinen historia tiedossa ensirekisteristä lähtien..Kuvia laittelen lisää aina kun kerkiän viesteihin.. Teen kansion sitten joskus kun jaksan tutustua tekimisen helppouteen...Viimeises kuvas eka versio etupuskurista...
Vai kyselee RaSaVil et onko kolhuja... Onhan niit varsinki ilta-ajojen jäljilt ku yritettiin upottaa suohon... Ja pois vinssates koivu vastas apparin oveen..
Takalukosta mitä tänään pääs koittaa niin sen verran et eteneehän se paremmin mut ajotapaa joutuu muuttaa liian paljon kytkimen päälle käyväx..
Eli tiheempää välitystä seuraavax ja äkkiä... Entäs ne ohjaustehostimet joko ruvetaan puuhaa niit???

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	24052008510.jpg‎
Views:	1460
Size:	134,1 Kt
ID:	2449   Click image for larger version

Name:	24052008511.jpg‎
Views:	1269
Size:	133,7 Kt
ID:	2450   Click image for larger version

Name:	24052008512.jpg‎
Views:	1318
Size:	133,1 Kt
ID:	2451   Click image for larger version

Name:	24052008513.jpg‎
Views:	1296
Size:	131,9 Kt
ID:	2452   Click image for larger version

Name:	Nivean helmat 005.jpg‎
Views:	1696
Size:	119,5 Kt
ID:	2453  

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2008, 23:07
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
Viimeises kuvas eka versio etupuskurista
Voi tota luomisen tuskaa, tota puskurii suunnitellessa on varmaan menny aikaa muutama tovi.
Pääsiskös joskus kyytiin, ku en oo koskaan ollu nivassa kyydissä maastossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2008, 23:15
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Voi Pauli pam pam..... jätän loput laulamatta.. Joo SÄ pääset ihan koska vaan kyytiin mulle niin tiedän pari oikein mukavaa paikkaa kulmakorves mihin vien siut...
Nyt olis kuvia lisää albumis tai jossain kun en viel löytänyt niit... Olikohan tää viires olut liikaa??? Siis niitten kaikkien teini siidereitten jälkeen...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2008, 23:25
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Jaahas taas meni viikonloppu johonkin muuhun kuin "järkevän" maastoauton eli nivean rakenteluun..
No sen verran on tapahtunut että käytiin viikolla hakemassa "perttelistä" varaosa raato..
Kuva tulee myöhemmin..
Auto oli kyl oikea raato mut just sopiva mul kun melkein kaikki oli valmiix purettu osiin..
No mut pikku banaani tuli otettua työn alle,kone pois ja tutkimaan vaurioita.
- kytkin, oli vaan saanut liikaa suota sisälle. Vaihdettu.
- apusimpukka, väljä oli kulunut alapään "hela" (muovirimpula) uusittu
- simpukka, runko murtunut.... No tulihan ekat osat käytöön perttelin varaosasta. Lisättiin samalla prikat molemmille puolille rajoittamaan kääntymistä.. (rungon ja simpukoitten väliin)
- startti,ostettu uusi hinta n. 85eskoo.
- Alatukivarsi oli kuskin puolelta sisältä taipunut n. 5cm..... Eli rengas otti kiinni ..
Eli tulikohan vinssattua renkaat vääräs asennossa??? TULI PERKELE!!!

Ja kun keula on ilmas ja kone pois niin hitsataan nyt se kaikkien kauhu eli kuskin puolen koneen korva kiinni. Ja kyl nyt hitsataan tukisaumoja varmuude vuoksi muutenkin runkoon kun on tilaa..
Niveassa oli välityksenä 3,9 ja "varaosa" raadossa löyty välitykset 4,3 niin vaihdetaan nekin samalla. Mutta vieläkin on hakusessa 5,3 välitykset.
Ja jos jollakin on "HALVALLA" eli ilmasex vasen alatukivarsi niin sille olisi käytöä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2008, 08:35
Dryse:n Avatar
Dryse Dryse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Jämsä/Halli,Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
- simpukka, runko murtunut.... No tulihan ekat osat käytöön perttelin varaosasta. Lisättiin samalla prikat molemmille puolille rajoittamaan kääntymistä.. (rungon ja simpukoitten väliin)
Taitaa mennä vain aurauskulmat vituiks jos ne prikat laittaa rungon ja simpukoiden väliin. Itse ainakin laitoin prikat simpukan ja simpukan pultin väliin. Oikein tarkkaan kun tuota simpukka asetelmaa autossa katsoo niin kääntövarressa on stopparit jotka vastaavat juurikin sen simpukan kiinnityspulttien kantoihin. Kääntyvyys siis rajoittuu kun tuota pultin kantaa tuodaa prikalla ulospäin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2008, 23:11
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Jep jep...
Thank Dryse... Hyvä kun olit tarkkana virhe ehdittiin korjata ennen kulmaa...
Mutt tulihan todettua että kääntyvyyde rajoitus on PERSEESTÄ!!!
Takana on nyt "lukko" ja kääntyvyys rajoitettu prikan verran niin tuntuu ettei nivea enää käänny mihinkään... Albumiin lisätty kuvia rakentelusta kuten myös ajoista... Kertokaas joku viisaaampi mix käy näin??? Siis kutenkuvassa eli alatukivarsi irtoaa puslasta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Nivean helmat 027.jpg‎
Views:	932
Size:	120,9 Kt
ID:	2762  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.01.2009, 23:02
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Do dii nyt sitten kaikkien pyhien jälkeen kerkes olee jo päivän tallilla ja tarkotus oli vaan laittaa "auto" katsastus kuntoon... Kunnes pikkiriikkisten ruostevaurioiden johdosta otettiin rälläkkä käteen ja sit karkaskin heti mopo käsistä.. Takaa lähti helmaan parikyt senttii ja uus puskurikin tuli väsättyä..
Sitten piti ruveta sovittaa 31*10.5*15 renkuloita niin lähti myös jalkatilasta "pikkaisen" peltiä.. muutama kuva..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Mopo karkasi käsistä 004.jpg‎
Views:	1318
Size:	117,2 Kt
ID:	3336   Click image for larger version

Name:	Mopo karkasi käsistä 008.jpg‎
Views:	1264
Size:	133,3 Kt
ID:	3337   Click image for larger version

Name:	Mopo karkasi käsistä 012.jpg‎
Views:	1313
Size:	116,3 Kt
ID:	3338   Click image for larger version

Name:	Mopo karkasi käsistä 013.jpg‎
Views:	1199
Size:	126,3 Kt
ID:	3339   Click image for larger version

Name:	Mopo karkasi käsistä 005.jpg‎
Views:	1223
Size:	121,1 Kt
ID:	3340  

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Nivean osia PutKari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 26.10.2008 22:32
Coiloverien teko?? Joakim1 Tekniikka & Jutustelu 2 21.02.2008 11:43
Myyty M:nivean osia , renkaita ja tekniikkaa.... liero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 12.10.2006 16:18
M: nivean gummeja ja wanteita liero O/M/V Renkaat ja vanteet 0 07.10.2006 00:05
Hyvä teko bono Jokes 0 08.10.2002 11:45


Sivu luotu: 20:54 (GMT +2).