|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
LJ:n PulistaminenMistä johtuu kauhee auton heiluminen/pulistaminen ku nostaa nopeuden yli 40? Voiko aurauskulmat vaikuttaa? Ohjausiskari on kunnossa eli siitä ei johdu. Heiluminen on niin mahdotonta että ei meinaa kyytissä pysyä ja ei lopu ennen ku melkein pysäyttää auton. ps. Samat renkaat on toiminu hyvin viime kesänä ja heilumista ei taas tapahtunu pienemmillä renkailla.
|
#2
|
||||
|
||||
Tukivarsien ja panhardien puslat?
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
No ihan maalaisjärjellä ajateltuna, paineet pielessä tai sitten auttasko tasapainottaminen.. tää ny oli maalaisnaisen mielipide..
|
#4
|
|||
|
|||
Veikkaus!
Renkaiden suuntaan, onko painotettu millään....
|
#5
|
||||
|
||||
Itellä ravisti jonkun verran kun nopeus nousi 120:n.. tosin ei tuolla ritarilla 135:ttä kovempaa pääsekään, kun motarilla alamäessä, mutta ravistaminen loppu kun tasapainotettiin... ihmeellistä että noin pienellä nopeudella huojuttaa..
|
#6
|
||||
|
||||
Tässä onkin ilmeisesti kyseessä ns Death Wobble, eikä mikään renkaista aiheutuva normaali pikku tärinä
__________________
-Pauli- |
#7
|
|||
|
|||
LJ
Siis niitä renkaita ei oo koskaan tasapainotettu millään ja aina ennen on hyvin toiminu mut nyt ei..ja se pulistaminen on ihan helvetillistä. Olis ymmärtäny jos olis ollu se ohjausiskari hengetön mut ku ei oo..
|
#8
|
||||
|
||||
puistaminen
minkälaiset renkaat?? koko?
|
#9
|
|||
|
|||
35 13.5
|
#10
|
||||
|
||||
olkalaakerit paskana, ootko tarkastanu?
|
#11
|
||||
|
||||
Renkaan/ rekaiden rungossa sattaa olla vikaa. Itellä ollu joskus siirtopyörinä runkovikaisia ja rupes just siinä suunnillee 40 vaudissa hyppii ku kengguru, niisä oli kyllä jo aika paha se vika.
|
#12
|
|||
|
|||
Onko ne juuri ne mitkä on ohjausvarressa? Niitä en oo tarkistanu vielä
|
#13
|
|||
|
|||
Täytyy vielä koittaa jos vaihtais pyöriä edestä taakse et jos se helpottais.
|
#14
|
||||
|
||||
Pyörän laakerin välykset? renkaat kunnolla kiinni?
|
#15
|
|||
|
|||
Pyörän laakerit juuri vaihdettu uusiin ja pyörät on kunnolla kiinni.. loppuu usko sen auton kans.
|
#16
|
|||
|
|||
pandhardin puslat väljät, tuo on yleisin vika lj:ssä voimakkaaseen woblaukseen.
kaveri heiluttamaan auton sivusta niin pääset katsomaan sitä pandhar tankoa onko puslat sököt. pandhar tanko on se tuki, joka on akselin suuntaisesti akselista runkoon. akselin puoleisissa päissä on kaksi osainen pusla. ja rungon päissä yksiosainen. välystä ei sais olla yhtään. |
#17
|
|||
|
|||
itte lähtisin ettimään vikaa etuakselin pitkittäs ja poikittais tukivarsien puslista. (panhard on tärkein) sitten raidepäihin ja siitä ite ohjaus tankoon. kyllä se jossain noissa se väljä on.
|
#18
|
||||
|
||||
pikkusen lisää painetta rattaisiin ja panhardin pusla kuntoon. tää "ominaisuus" taitaa olla aika yleistä... =)
|
#19
|
||||
|
||||
renkaat sen verta isot että joss kauan olleet käyttämättömänä niin eivät ole "pyöreitä" kantsis varmaan tarkistaa puslat, omassa oli ainakin pitkittäistukivarsien puslat loppu ja teki juuri noin aina aluksi kun auto oli seissyt pitempään (renkaat painuneet lyttyyn) kymmenkunta kilsaa joutu aijaan jotta rupes tasantumaan.
|
#20
|
|||
|
|||
Oliskohan sit siitä ku auto on seissy niillä pyörillä täysin käyttämättömänä 5kk putkeen.
|
#21
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tekikö se sitä pienessäkin vauhdissa? |
#22
|
||||
|
||||
Laita vaan nyt hakusanaksi DEATH WOBBLE niin alkaa löytyä täältä ja maailmalta juttua tuhansia sivuja. Ja sen jälkeen voitin kiristellä panhardin, ohjausvarret ja napojen laakerit niin alkaa helpottamaan.
|
#23
|
||||
|
||||
jepp ainakin mulla teki näin, varsinkin kun kerran oli seissyt pitempään matalilla paineilla... |
#24
|
||||
|
||||
Oliko tehty muutoksia? Esim.korotettu?
|
#25
|
||||
|
||||
Kokeile ajella reilun pitkä lenkki alle sen ravistelunopeuden, että saat ne renkaat lämpimäksi/pyöreiksi, ja nosta sitte nopeutta, loppuko vika.
|