Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2008, 21:14
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

se mitää haittaa. kulutus nousee ja laiskistuu hiuka. mut ei se voimansiirto siittä minällään ole.
kunhan perissä ölppää ni anti mennä vaan. kait se teoriassa vähä enemmä rasittuu mut käytännössä mitää merkitystä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2008, 21:32
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
se mitää haittaa. kulutus nousee ja laiskistuu hiuka. mut ei se voimansiirto siittä minällään ole.
kunhan perissä ölppää ni anti mennä vaan. kait se teoriassa vähä enemmä rasittuu mut käytännössä mitää merkitystä.
Kulutuksessa on vielä varaa nousta ku löpöä saa rahalla... Takamuksella jos pitäs maksaa niin oisin jo lopettanut autolla ajamisen. Täytyy joku päivä vaihtaa lukot ja kokeilla miten käypi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2008, 21:46
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Navasta ku tekee kiinteän ei sitä tarvii hitsata.Ottaa sen isoimman jousen pois ja tekee putken pätkän sinne joka pitää napalukon päällä koko ajan. se oli jotain 6x50mm mitat vaimitenseoli
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2008, 22:00
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

No jos niin sanotte, yhdessä autopurkaamossakin kyllä mies tuumasi että on erillainen -85 vuodesta lähtien mutta tais äijä hourailla omiaan.


Kiinteää ratkaisua itsekkin siinä ajattelin mutta taidan kuitenkin tehdä sen niin että otan sen yhden haittalevyn pois ja väännän lukon kiinni asentoon niin siinäpäs sitten saapi olla jatkuvasti päällä.

Eihän se talven aikana haitaksi ole, mutta toki se hieman saatta niveliä,löpöä yms. ainakin teorissa kesällä enemmän kuluttaa tai miksei nyt talvellakin mutta osia ja menovettähän saa lisää rahalla. Ja meneehän se sellaisena väliaikasena ratkaisuna siihen asti että jostain noi manuaali lukot saa hommattua.

Ja tässä vielä muille asiasta kiinnostuneille pari linkkiä mitä tuolta palstojen syövereistä löytyi ja viel linkki niistä motukan osista:
http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=napalukko
http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=napalukko
http://static.petrisimolin.com/galle..._napalukko.jpg

Viimeksi muokannut Osmo87 : 03.11.2008 22:06
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2008, 22:00
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Navasta ku tekee kiinteän ei sitä tarvii hitsata.Ottaa sen isoimman jousen pois ja tekee putken pätkän sinne joka pitää napalukon päällä koko ajan. se oli jotain 6x50mm mitat vaimitenseoli
Juu niin se ois voinu tehdä, hoksasin itekki sit jälkeenpäin, mutku oli pari ylimäärästä "rikkinäistä" napaa niin vetäsin hitsaten kiinni.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2008, 22:08
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Juu niin se ois voinu tehdä, hoksasin itekki sit jälkeenpäin, mutku oli pari ylimäärästä "rikkinäistä" napaa niin vetäsin hitsaten kiinni.
Tapoja on monia, niin kuin tekijöitäkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2008, 21:57
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Nyt on "kiinteät" napalukot paikallaan. Mettään asti en ehtinyt, mutta oli vetässyt tossa illan aikana tiet jäähän ku pajalta kotia ajelin ni eron huomasi. Oli meinaan kevyt perä pajerossa ja ihan selvästi joutu "työntämään" keulaa, eli meni raskaaksi. Kyllä se jonkin verran siellä vastustaa ku joutuu kaikki hilut pyörimään mukana.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.01.2009, 23:27
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Nyt on "kiinteät" napalukot paikallaan. Mettään asti en ehtinyt, mutta oli vetässyt tossa illan aikana tiet jäähän ku pajalta kotia ajelin ni eron huomasi. Oli meinaan kevyt perä pajerossa ja ihan selvästi joutu "työntämään" keulaa, eli meni raskaaksi. Kyllä se jonkin verran siellä vastustaa ku joutuu kaikki hilut pyörimään mukana.
Ja tähän vastaten, napalukot ne on jotka paukkuu. Paukkuminen ja vedon katoaminen loppui siihen ku laittoi "kiinteät" napalukot paikalleen tuolloin.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron outo jakolaatikko-ongelma Niko Tekniikka & Jutustelu 8 08.03.2015 19:14
Cherokeen 4 veto ongelma kaiffari Tekniikka & Jutustelu 8 10.01.2008 09:47
pajeron starttaus ongelma junnu78 Tekniikka & Jutustelu 13 03.04.2006 21:15
Pajeron ongelma juza Tekniikka & Jutustelu 10 15.11.2005 23:06
Pajeron käynti ongelma Tekniikka & Jutustelu 2 28.03.2005 16:08


Sivu luotu: 08:29 (GMT +2).