![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mites tuossa Blitz mallissa on polttimon kiinnitys? Tuossa E240 mallissa, on iso alumiininen kiinnike, joka käännetään polttimon päälle, välissä jousi joka pitää polttimon paikoillaan. Samallahan tuo ilmeisesti rajoittaa sen valotehon lailliseksi. Lähinnä mielessä, mitä vaatisi, jos joku haluaa E mallista tehdä Blitzin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Miten tuosta e240 mallista saa sen alumiinirinkulan irti mikä kuristaa referenssilukeman E-hyväksytyksi?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
sama kiinnostaisi minuakin
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Trailcon myy nykyään k.o valoa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Kohta pitäisi nähdä
Huomenna asennetaan Toyota Land Cruiserin (KDJ120) keulalle 3 x E240 Lightforcet 35W xenoneilla. Tilasin niihin kaksi Combo filtteriä ja yksi kaukovalo.
Katsoin Ruotsin Lightforcen sivuilta www.lightforce.se -ohjeita ja ymmärsin, että referenssiluvun rajoitin on polttimon kiinnipitävän alumiiniholmin ja lampun jalan välissä. Kävin asennusliikkeessä katsomassa tilaamiani valoja ja polttimon pitävä alumiiniholkki lähtee irti käsin kääntämällä, sekä rajoitinholkki pitäisi myös lähteä samoin. Idea siinä refenssirajoittimessa on, että se peittää osan polttimoa, jolloin valoteho ja refenssiluku pienenee. H1 Xenonin osalta se näyttäisi peittyvän noin 1,5-2 cm. Alkuperäinen H1 polttimo puolestaan ei peity, mutta ei myöskään valaise puolipallon muotoisen umpion juuresta asti, jolloin referenssiluku ja valokuvio rajoittuu. Rajoitin holkin pois ottamisella siitä tulee vastaava kuin 240 Blitz mallista, joka on ollut ylivoimainen kaikissa testeissa. Sitten kun siihen laittaa vielä Xenonit niin... Kannattaa katsoa ruotsinkielinen vertailu lampusta: http://www.lightforce.se/getdoc.asp?...8999A9FB380B38 Jo 100w halogenilla jättää muut valot aika kalpeaksi ja pituutta, sekä leveyttä valokeilalla riittää. Suomalainen diileri suositteli kolmen valon asennukseen tosiaan kahta combo filtteriä sivuille, joilla saadaan vielä pientareet näkyviin ja kantomatkaa keskivalolla tuonne reiluun kilometriin. Eli huomenna katsotaan, tuleeko valoa pohjolan pimeyteen. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Velipoika laitto dodge ramin nokalle 4 noita E240 tuikkuja ja lisäsi niihin xenonit, ja otti sen rajottimen veken. Täytyy kyllä sanoa että valoa on ihan vitusti.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mä taas sain sellasen selityksen että se rajoitin olisi se muutaman millin paksuinen alumiini rinkula siinä umpion ja lampun jalan välissä...
Jos jollakin on tosta varmaa tietoa niin voisi vaikka laittaa ihan kuvan kera tietoa että mikä osa pitää poistaa. Kiitos. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
^ Näin meillekkin myyjäliikkeestä (katuauto.com) kerrottiin...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lightforce 3 x E240 35W HID Land Cruiser (KDJ120)
Terve
Ohessa muutama päiväkuva juuri asennetuista Lightforcen valoista, jos jota kuta kiinnostaa. Voin myöhemmin laittaa myös yökuvia. Täytyy sanoa, että näkyvyys on uskomaton!! Suoralla tiellä lumiaurausmerkit näkyy 1,5 km ja noin 50 metrin päässä valokeilan leveys on noin 120-150m, eli pientareet näkyy. Asennuksessa kolme E240 mallia, joihin vaihdettu 35W HID sarjat ja sivuilla Combo-linssit, keskellä pistevalo. HID välilämpö K5000, samoin kuin H4 valoissa, joissa myös Xenonit. Noin reilun millin maksuiset referenssin rajoittimet umpion ja jalan välistä otettu pois, joten valokuvio erinomainen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Lightforce E240 lisävalot | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.11.2007 14:36 | |
valot | luppakorva | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.01.2006 19:10 |
Työ valot | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.08.2005 00:37 | |
työ valot | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.05.2004 11:48 |
Valot? | MIC4-90 | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 09.09.2003 19:17 |