Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2008, 18:23
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Asiasta mitään tietämättömänä.
Mistäs Explorerista tuollaista kannattaa etsiä?
Miten käy välitysten?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Veikkaan ettei kovin kauaa.. Jos löydät jostain Ford Explorerin 8.8:n niin lyö alle.. kestävämpi on kun D44 ja pulttijako, leveys, yms. täsmää.

edit: tai no siis pitää siinä tietysti jousille tehä kiinnikkeet yms., mutta sehän ei kauaa vie.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2008, 11:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Oisko ollu '91-'01 kunnes vaihtui uuteen koppaan ja taaksekin tuli erillisjousitus. Vanhemman mallin Explorerissa ('91-'94) on rummut takana, '95 lähtien löytyy levyjarrut. Useimmat on 4.11 välityksillä, mutta muitakin toki löytyy. Kaikissa Explorereissa mallista riippumatta on 31-spoorinen Ford 8.8, näin ainakin jenkkimarkkinoilla.

Muissa Fordin kinnereissä mistä 8.8:aa löytyy voi sitten olla 28-spoorista versiota (heikompi) ja leveys, pulttijako yms. ei välttämättä täsmää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2009, 17:47
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Jotain tällekkin tapahtunu.

JERKULTA löyty d44 taakke.





Vielä ei saatu jarruja kun ei ollut kaikkia osia.

Pitihän sitä käyä ojassa kokeilee



Tommoset valot ilmestyny taakse että näkee peruuttaa.


Viimeksi muokannut JuFFe : 10.01.2009 18:03
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2009, 22:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hmmm... saiskos noita taka-akselin iskarin korvia jollain nostettua ylemmäs? Meinaan näyttää rosvoavan aikaspaljon maavaraa......
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2009, 22:36
JuFFe:n Avatar
JuFFe JuFFe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Itsekkin ihan samaa suunnittelin.
Olisihan kontissa tilaa nostaa iskarin yläpäitä saman verran ylöspäin.
Eipä tuolle autolle varmaan kauhiasti lähiaikoina tapahdu kun tuo intti alkaa maanantaina.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2009, 22:37
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuFFe Näytä viesti
Itsekkin ihan samaa suunnittelin.
Olisihan kontissa tilaa nostaa iskarin yläpäitä saman verran ylöspäin.
Eipä tuolle autolle varmaan kauhiasti lähiaikoina tapahdu kun tuo intti alkaa maanantaina.
AAMUKASA
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2009, 00:31
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
AAMUKASA

...Super...teräs...mies
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2009, 12:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuFFe Näytä viesti
Itsekkin ihan samaa suunnittelin.
Olisihan kontissa tilaa nostaa iskarin yläpäitä saman verran ylöspäin.
Eipä tuolle autolle varmaan kauhiasti lähiaikoina tapahdu kun tuo intti alkaa maanantaina.
Saa nostettua helposti akseliputken tasalle ja kannattaa tehdäkin. Kun ostat sopivat iskarit niin ei niitä yläpäitä tarvi mihinkään takakonttiin edes nostaa. Sisäänjoustot joudut kuitenkin rajoittamaan siihen kun lehtijousi on "suorassa", ja takapään max. ulosjouston voit mitata vaikka trukin tms. kanssa ja kato minkä mittaisen iskarin tarvitset. Meinaan siis, sisäänjoustovara ei iskarissa pitäisi silloin loppua kesken vaikka iskarinkiinnikkeet on nostettu akseliputken tasalle, ja se nosto taas tuo iskarin ulosjoustoon melkein kymmenen senttiä lisää.

Ittellä on ~4" korotuksen kanssa alkuperäisen mittaiset OME:n iskarit, akseliputken tasalla kiinnikkeet ja sisäänjoutossa jää vielä pari senttiä liikevaraa käyttöön, max. ulosjoustossa riittää myös ihan hyvin vaikka on pidemmät riiput.

Nää kuvat on vanhasta autosta, mutta samalta tuo näyttäisi kaikissa XJ:ssä:
(jälkimmäisessä kuvassa on vielä repsikan puolen takaiskari irti)



Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:14 (GMT +2).