![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitäiskö järjestää kimppatilaus offipalsta.com foliohatuista? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
onko ake-kypärä hyväksyntä? muuten ei ..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän byrokraatti leipänsä eteen hommia tekee...
Elävästä elämästä --> keväällä katsastin oman kotteron HYVÄSSÄ YHTEISTYÖSSSÄ katsastusmiehen kanssa. Tuli mätähommia, sekä "komponenttien" uusintaa ja menin korjauksen jälkeen uusintakatsastukseen, jossa halusin MUUTOSKATSASTAA 245/75 R16 MT/R:t otteeseen, koska auton rengaskoko on 205 R16 tai 215/70 R16 (virheellinen tieto otteessa, PITÄISI OLLA vaihtoehtoinen koko 215/75 R16 tai 235/70 R16). Olin jo maksanutkin 40€ maksun, mutta katsastusmies KIELTÄYTYI muuttamasta rengaskokoa, koska lain sallima 30mm leveyden muutos ei vaadi muutoskatsastusta???? Kerroin asiasta, jotta otteessa väärä koko, ja haluaisin että se sitten korjataan otteeseen! Vastaus oli selkeä --> EI KÄY! Tietenkin halusin merkinnän, jotta katsastuksessa ollut renkaat 245/75 R16 ja ne on hyväksytty, mutta TAAS EI tuli vastaukseksi. Jotta homma olisi täysimittainen, niin paljooooon myöhemmin töistä kotiin ajaessani, valvova isoveli pysäytti normaalin tieliikennevalvonnan yhteydessä ja tarkasti paperit ja hengityksen sisältämän "pahan hajun" määrän. Samalla innokas "virkaveli" porhalsi paikalle ja sanoi kolleegalleen: "hei, tarkasta sen renkaat, ne näyttää niin saamarin isoilta!!!" Tietenkin toinen otti vinkistä vaarin ja sitten katottiin passit ja tiketit, jolloin selvisi, jotta 245/75 R16 on AIVAN liian suuri rengas RRC 1990 alle, koska otteeessa lukee 215/70 R16 (niin erona oli tuo 70-sarja vs 75-sarja). Aloitettiin jumppa, jossa puhelimet, VIRVE ja muut langattomat viestiyhteydet kävivät kuumana, koska renkaathan oli hyväksytty katsastuksessa. Eli pelit seis ja istuskelemaan siihen muoviselle takapenkille. Koska virkavaltaa oli riittävästi paikalla annoin heidän rauhassa hoitaa tehtäviään, kunnes ratkaisu löytyi --> kilvet irti ja auto katsastukseen!!!! Ilmoitin, jotta 2kk sitten katsastanut henkilö löytyy 5km päästä ja hänethän voitaisiin pyytää virka-apuna paikalle. Tämän hullun idean takia otti 1kpl sinisiä virkamiehiä kasvoillensa sellaisen punan, jotta ajattelin asian olevan täysi mahdottomuus, mutta pienen neuvottelun jälkeen idea oli toteuttamiskelpoinen. Ja auto lähti noutamaan ko. herraa työpaikaltaan. Ja minähän odotin... ja odotin...ja vielä hetkisen odotin... Kun seurue saapui, oli katsastusmiehellä asenne kohdallaan, ja asian piti olla vesiselvä. Kun sitten kerroin seurueelle katsastuksessa tapahtuneesta episodista, jotta OLIN OLLUT VALMIS MAKSAMAAN "turhasta" muutoksesta, niin LP:n kavereilla oli hymy herkässä. Hymy hyytyi, kun kerroin heille, että ko. dokumentit löytyvät EDELLEEN autostani (eli STRO normitus, jossa on merkitty OIKEA VAIHTOEHTOINEN rengaskoko ja korjaamokäsikirjasta maahantuojan edustajan allekirjoituksella ja leimalla vahvistettu kopio, sekä huoltotiedoite, jossa on mainittu muitakin vaihtoehtoisia rengaskokoja ja niihin kuuluvat vanteiden leveydet) Tietenkin ensimmäiseksi kysyttiin, miksi en HETI näyttänyt näitä papereita, jotte ko. "retkikunnan" olisi tarvinut liikkua, totesin heile, etten se minäkään mikään Einsten ole, koska heidän "päättävät elimet" olivat jo havainneet rikkeen, joka vaati toimenpiteitä, SEKÄ RANGAISTUSVAATIMUKSIA!!! Tästä suivaantuneina, minulle aloitettiin kirjoittaa kirjallista varoitusta, mutta kysyin syytä, minkä takia virkamiehen virheen takia, MINÄ saisin huomautuksen rekisteriini (varsinkin ko henkilön ollessa paikalla!), ja vielä jatkaakseni KIELTÄYTYISIN VASTAANOTTAMASTA ko. varoitusta, niin hetken hiljaisen "silmäilyn" jälkeen, yksimielisesti (sanattomasti) konstaapeli päättikin perua varoituksen??? Sain autoni paperit (sateesta märkänä) takaisin ja ERITTÄIN VAKAVAN ETUSORMEN HERISTYKSEN UHKAAVALLA VAROITUKSELLA varustettuna!!!! Vaikka vettä satoi melko rankasti, hymyilin itselleni, koska aurinko kuitenkin tuntui paistavan silloin minulle. Jyräytin V8:n tulille ja hiljalleen annoin kasin jyrinän täyttää maaston äänellään... Kuitenkin takaraivossani katsastuksessa kilissyt kello soi hieman voimakkaammin ja menin seuraavana päivänä työpaikkani vieressä olevaan katsastuskonttoriin ja SUORITIN MUUTOSKATSASTUKSEN JA REKISTERIOTTEEN KORJAUKSEN (aikaa meni n. 10min, josta katsastukseen n. 2min!!!) Ja tienvarressa "ihmettely" kesti n. 1½tuntia ELI LUKEKOOT NE AKE:n VESSELIT TÄMÄN JA TUNTEKOOT ITSENSÄ PAREMMUUTENSA, sillä TÄLLÄKERTAA ETTE ONNISTUNEET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() BTW: tuntuipa vieläkin hyvältä (pöydällä kylmä olu.....)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Syy miksi aken maksut nousee | Nerd-O | Chit-Chat | 23 | 15.06.2007 15:54 |
Mikö koko max ilman aken lupaa? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.10.2006 20:43 | |
Varo vessaa! | Tutka | Chit-Chat | 18 | 02.08.2006 22:14 |
Varo heikkoja jäitä | peeppi | Chit-Chat | 6 | 26.04.2006 14:10 |
Miten AKEn lupa haetaan? | Ari.V | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.09.2004 15:31 |