![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jep, tuore tuttavuus ja nesteet/tulpat/suodattimet menee uusiksi jokatapauksessa. Fiksua kun edellinen omistaja on jättänyt kuitit talteen mitä on jo aiemmin tehty, muutamat anturit on vaihdettu aika äskettäin mutta virranjakajasta tulppiin välit on vielä tutkimatta. Näitä "injector cleanereitä" olen pitänyt aiemmin vähän sellaisina höpöhöpö-aineina mutta taitaa tuosta jotain iloa olla ainakin korvakuulolta arvioituna..?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tätähän tämä, oli öljykello vuotanut (?) ja liike oli sen vaihdattanut. Unohtivat vain lisätä öljyä ja tikusta ei kastunut kuin kärki. Ja pirun mustat öljyt
Huomenna öljyn vaihto ja samalla fortella pesu. Jamantilta on tulossa uudet tulpat yms. Seuraavaksi tilataan jakajan hilppeet ja TPS-anturi.. nyt taas tuntuisi että on jotenkin riippuvainen kaasun käytöstä.. tasaisella kaasun painamisella kiihtyy nätisti, mutta nopeammalla polkaisulla alkaa nykimään.. Ja mitä vielä, on nimittäin hymy herkässä kun kävin "möyrimässä" hiekkakuopalla... Voipihan se olla että tuon joutuu rakentamaan tekniikaltaan kokonaan uusiksi mutta rakkaudesta rautaanhan tätä tehdään..
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Jepjep, homma etenee. Nykiminen loppui kun antoi tarpeeksi autolle kenkää. Autosta on riisuttu samalla joku häppäsvärkki jolla huijataan imusarjan lämpötilaa ja vaihdettu tulpat, johdot, jakajan kansi & pyörijä. Ja toinen tankillinen on menossa jossa on "injector-cleaneriä". Mutta mutta, mites tuo automaattivaihteisto? Ohjekirjan mukaan jos on kojetaulussa OD-nappi niin kyseessä on 44RN-vaihteisto. Mutta ilmeisesti kyseessä on kuitenkin 44RE (kun en ole mistään löytänyt juttua tuosta), vaikka nappi onkin taulussa. Millaisia nämä laatikot on kestoltaan ja missäpäin näitä voi käyttää remontissa? Ja perät, sisäinen pikkupoika herää kun tutkii periä.. Edessä on ilmeisesti Dana 35c ja takana se alumiinikoppainen Dana 44. Edessä oli tarkistustulpan korkin magneetissa muutamia metallilastuja ja voimansiirto pitää pientä ulinaa yli 60km/h vauhdeissa ja vetopäällä. Ilmeisesti perän korjaamiseen tarvitaan sopivat työkalut, osat, kori olutta ja riittävästi aikaa. Mutta mikäs on tämän alumiinikoppaisen kohtalo?? Jos ajan sillä metsäreissulla johonkin kantoon tms. niin taitaa olla koppa se heikoin lenkki??? Mistään offaamisesta ei ole kyse vaan metsästys autosta jolla pääsee sinne minne muut haaveilee.
|
|
#4
|
||||
|
||||
Perät
Edessä on dana30. Dana35 on vaihtoehto takaperälle. Perän korjaamisessa tarvitaan aikaa ja hermoja. Shimmit saa vain kokeilemalla kohdalleen, jos ei ole erikoistyökaluja. Olen tehnyt 3 kertaa eteen ja taakse
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 20.11.2008 20:14 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tälleen sitä viisastuu! Joo, niinhän tuo tuppaa olemaan että yrityksen ja erehdyksen kautta homma menee eteenpäin
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokeen renkaat | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.11.2008 09:08 |
| O: -95 Grand Cherokeen: | mpa567 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 05.06.2006 16:54 |
| Ostetaan -95 Grand Cherokeen: | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.01.2006 09:07 | |
| Grand Cherokeen keskuslukko | mpa567 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.01.2006 13:58 |
| Grand Cherokeen vanne | JakeHammer | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2005 09:58 |