Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.10.2008, 08:15
riude riude ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: SLN, .
Viestit: 933
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kyseisten autojen perusteluiksi ei ole sen parempaa kun american autojen harrastus/elämäntapa
Osta suzuki, siitä se huumori irtoaa kun kurvaat sillä lohko-lahkon tallin eteen.
Taivaspaikka lienee hankittu kuitenkin jo noilla aiemmilla harrasteautoilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2008, 09:16
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Hei !
Miksi aina Suzukia mollataan. Se on paras auto, jonka olen koskaan omistanut. Ei juuri mitään vikoja parinkymmenen vuoden aikana. Ajellut olen noin 320000 km uudesta lähtien, mallina SJ413. Ja pitkiäkin retkiä, yhtäsoittoa monena vuonna Jäämeren rannasta lomalta palatessa tänne Lounais-Suomeen. Parhaina vuosina kolme lomareissua Pohjoiseen. Käyttö muuten normaalina jokapaikan autona sekä metsäpolkujen koluamisessa valokuvaus- ja kalastusretkillä.
Nyt tuon Suzukin lisäksi omistan yhtä vanhan Rangen, joka on kyllä hyvä ajaa maantiellä, mutta joka on iso ja kömpelö ahtaammissa paikoissa ja jossa, vaikka on ajettu vain puolet siitä mitä Suzukilla, on tänä parina vuotena, jonka auto on minulla ollut, ollut paljon enemmän vikoja kuin Suzukissa parinkymmenen vuoden aikana. Ja kaikki paljon kalliimpaa. Joten ilman minkäänlaista huumoria, Suzuki on ainakin näistä kahdesta paljon parempi.
Terv. Risto
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.10.2008, 11:17
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Mites tuolla aiemmin mainitsemani dieseloity wagoneer 3.0d+man(paku)??? jos joutuu vaikka reissutöihin niin myyjä lupaili todella pienellä kulkevan maantiellä. Kone on toyota dynan 3.0 vapari joku "b" kone on vissiin jopa joissain toyotan vanhemmissa maastureissa myös käytetty?. Itse tykkään tuosta korista(saa kuulema 33" renkaat suht helpolla rekisteröityä) on tarpeeksi karu mutta onko mahdollisesti toimiva yhdistelmä?Kone on lähtöisin dynasta mutta miten kuljettaa noinkin isoa koria? eikä 33" alla ainakaan menoa kevennä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2008, 12:43
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Olen nähtävästi keskustellut ko. yksilön myyjän kanssa. Sanotaanko niin, että jos ei saa näppylöitä japsi tekniikasta (mitkä tosiaan tuppaavat kestämään aikamoisia ajomääriä), niin ei olleenkaan huono vaihtoehto. Olen nähnyt yksilöstä kuvia ja jos ei karu ulkomuoto pelästytä niin ei kun kauppaa hieromaan.

Noissa FSJ Jeepeissä kannattaa tutkia takarungon kunto huolella. Tuppaavat olemaan aika ruosteisia ja korjaaminen ei ole aina niitä mukavimpia tehtäviä. Osia on tyrkyllä kohtuullisesti niin Suomessa kuin Jenkeissäkin.

Tarinaa erilaisista FSj projekteista voi kurkkia myös www.amccf.com sivuilta ja foorumista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2008, 10:20
fomoko fomoko ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Etelä -savo
Viestit: 541
Perusasetus

Kyllä ainakin tuolla samaisella palstalla on myynnissä. Tuo koneen "pienentäminen" vaan mietityttää. Jenkkirintamalla joskus laittelivat farkku capriseihin noita cetrikin 2.8 dsl koneita, istuin joukus kyydissä ja rekan ohitus kesti tuskallisen kauan. Rupee tuntumaan siltä että hyvää perusautoa joka menee pikku korotuksella ja vähän isommilla renkailla ei ole olemassakaan varsinkaan järjellisellä kulutuksella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2008, 10:46
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

no mikä on kohtuullista kulutusta.
minu hdj menee aikalailla tasan 12L/100km. riippuen ajosta, yleensä sekalaista tuppaa olemaan. pikkusen on piristetty.
alla 37" mtr 2"korottava alusta ja 50mm nostettu koria rungolta. eli aika korkeekin on.
auto mikä painaa 2300kg ja jatkuvalla nelivedolla kulutus on mielestäni hyvinkin kohtuullinen.
koneessakin on jo mukavasti puhtia.

tosin dieselvero on ha:na sanotaanko mahtava
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2008, 12:48
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Moi !
Ei tuo mun Rangenikaan kulutus ihan niin hirveä ole mitä yleensä ajatellaan. Noin 13-15 l/100 km. Auto vakio 3,5 l EFI V8 245/75 R16 renkailla.
Ja vaikka sitä aiemmin isoksi ja kömpelöksi sanoinkin, niin menee kuitenkin maastossa hyvin jos tilaa riittää, vaihteiston välitykset antavat ajaa sopivan hiljaa joka paikassa. Toisin kuin tuolla aiemmin kehumallani Suzukilla, jossa saisi välitykset olla hitaammat.
Mutta kulutus on jännä asia, Suzukilla se on vaihdellut renkaista riippuen noin 8 litrasta aina 12 litraan asti.
Terv. Risto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Myyty Toyota HJ-60 Lanzari O/M/V Ajoneuvot 10 25.02.2009 20:20
mikä olis hyvä hallitunkki? toyota4x4 Tekniikka & Jutustelu 15 15.05.2008 22:19
Mikä on hyvä liima kattoverhoilulle? Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 18 20.01.2007 21:04
Hyvä foffi aihio? Nerd-O Chit-Chat 6 14.09.2006 08:11


Sivu luotu: 13:22 (GMT +2).