Osallistunpa nyt minäkin tähän topikkiin, kun kaikki muutkin osallistuvat.
Eli noiden renkuloiden kans kannattaa miettiä, mihin niitä pääasiallisesti tarvii. Kokoluokat nyt tietty menee melko pitkälti, varsinkin tavallisessa ajossa, siten, kun lainsäätäjä määrää.. Tässä säästää hyvin pitkälti hikoilun määrää mahdollisessa ratsiassa, sekä tietty ylimääräisen arvonlisän maksua, mikäli lainvalvojalla moinen asia, kun rengaskoon tutkiminen vähääkään kiinostaa.
Toinen juttu on tietty se, miltä tahtoo autonsa näyttävän. Lopputulemahan on jokaisen maasturin kohdalla, että rumia laatikoitahan ne ovat ja sillä selvä. Vaan jotkut tykkäävät rumasta. Ainakin autojen kohdalla. Ja tähän tulemaan päästää sillä, minkälaisille vanteille minkäkinlaiset nakit tunkee.
Luetun perusteella 31x10.5x15 on varsin mainio rengaskoko. Se on kooltaan sellainen, että sen saa leimattua muihinkin, kuin vain Toyotan valmisteisiin, minkä lisäksi se on sellainen koko, johon monelta valmistajalta saa vaikka minkälaisella kuviolla varustettua donitsia. Tämän lisäksi, 31nen on maantiekäytökseltään senverran sivistynyt, että sillä ajelee päivittäisajotkin ihan kohtuudella, eikä kaikki auton tehot mene kulutuspinnan lämmittämiseen.
Sittenpä jääkin mietintään, että minkälaisella kuviolla renkaansa haluaa.. AT kuvio pelittää varsin mainiosti jo hyvin monenlaisesa käytössä. Niin tienpäällä, kuin tietyin varauksin kevyessä maastossakin. MT:tä karkeammat ja aggressiivisemmat kuviot alkavat olla jo sitäluokkaa, että pitkissä päivttäisajoissa asfaltilla alkaa hymyä hyydyttämään, varsinkin, jos kuvio on vielä niin pehmeä, että se kuluu.. Insat, BFGt, sun muut ns. tavisrenkaat ovat OK vaihtoehto. Mikäli tahtoo aggressiivisempaa ja pitävämpää, niin siinä vaiheessa kannattaa hommata maastorenkaat erikseen. 33x12.5 on hyvän kokoinen kumi. Valmistajan saakin jo tuossa vaiheessa valita melko pitkästä listasta, mutta maantielle en noilla mielelläni menis. Hyvänä esimerkkinä oman Hilu-Xn Swampereiden kuluminen ihan diipadaapaa -ajossa. Eli oikeita maastorenkaita en tienpäällä tapahtuvaan kulkemiseen isosti voi suositella.
Mutta tunnetustihan Nalle on aina sillointällöin väärässä, joten siitäpä sitä saa humööriä repiä