![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Omalla pihalla seisoo Motonetin isompi malli. Kasasin tosin tarkoituksella väärin eli pistin pysty putket katon lappeiksi eli tallista tuli näin leveämpi ja vähän matalampi. LJ 33:lla ja 4" korotusjousilla mahtuu nippa nappa sisään. Hyvin se on tuossa kesän seissyt ja sateellakin on autoa rapattu ilman ongelmia - sivuilla on hyvin tilaa näpertää. Noin "väärin" kun sen kasaa niin päätyihin jää ylös ja sivuille n. 10 cm rako josta ilma pääsee kiertämään ja pitää katon kuivana. Ainoa säätö oli saada kattopressun ns räystään reunan oikeaan kohtaan, eli piti purkaa päistä alkuperäinen ommel ja laittaa "räystäs" uusiksi jeesusteipillä vähän eri paikkaan. Pistin vielä telttavaarnoilla runkoputket maahan kiinni niin ei tuuli vie. Ei nuo lappeet talvella lumikuormaa kestä, mutta eipä se tuohon talveksi ulos jääkkään - täällä pohjosessa ei 30 asteen pakkasessa kukaan hullu autoa ulkona roplaa. Kasaus ja purku ottaa reilun tunnin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itselläni on 2kpl 3x6m motonet telttoja. Toisessa oli keväällä puita ja nyt auto. Toinen ollut takapihalla roipevarastona. Kumpikin ostettu n.1½v sitten. Hyvin talven kesti kun käy aina lumisateen jälkeen lumet tipauttamassa. Maakosteus tuonne kattoo välillä jää, mut eipä ole paljon haitannut. Tuossa roipevarastossa on toisesta päästä yläpää hieman auki ja toisessa päässä tämä kulkuaukko on rullattu auki. Ei pahemmin kosteutta tule. Näin 1½v käytön myötä päädyissä olevat kiinnitysnarut on kummastakin poikki. Mitä lie haperoa narua. Samaten nämä pressujen kiinnitykseen käytettävät kumilenkit alkaa olla entiset. Ovat jokainen vähän venyneet reippaanlaisesti.
noh. Pitää kait ensi talvea varten vähän modaa niitä. Nippusiteillä pressut kiinni + sinne väleihin vähän lisätukia puusta tms. Ei joka lumikuurossa tarvi kattoa putsailla. Jos nuo vielä muutaman vuoden kestäisi niin sitten ne voisi heittää kaatopaikalle. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siis täsmennetään vielä et tuo tulee lähes ainoastaan käyttö auton säilytykseen ja luukut saa olla auki...siis laiska ei jaksais harjailla lumia talvella auton päältä.
Siis tätä kokoako teillä nuo motonetin teltat? http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=38-8256 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä nuo edulliset telttatallit on ihan toimivia, kunhan muistaa muutaman asian:
-Osta riittävän iso teltta, että mahdut autosta ulos kun se on tallissa, pienimmillä ei tee mitään paitsi mopo/kelkka käytössä -Kiinnitä teltta kunnolla maahan, ettei sitä tarvitse metsästää jostain myrskyn jälkeen eikä teltta mennessään telo auton maalipintaa pilalle -Muista pudottaa lumet katolta tai tee teltan sisäpuolelle tiheämpi kattorimoitus, koska orkkiksena harvaan rimoitetulle katolle kertyvä lumi painaa katon sisään tai pahimmillaan romauttaa koko laitoksen auton päälle = naarmuja ja lommoja |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Moimoi, ei kuitenkaan puutarha kauppa? Oliks tukevampi runkoinen? Oliks mitään järkee, siis verrannu noihin puolta halvempiin?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oma Motonetin talli on tätä mallia:
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=38-8254 Koosta en tosin ole ihan varma, jotenkin tuntuu että oma oli vielä tuostakin isompi? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En oo ees paketteja avant viel mut kai siin taepeeks vahva putket on. Nois halpistenkin rungois on aika paljo eroja, kaveril on olt halpis pari vuotta ja hyvin on kestänt, ja on ihan asiallisel rungolla. Muistaaksein Jani sano joskus, et runko ois vähä fiksump mitä halvois. Tiiä sitte. Jos ostat teltan, ni tuu hakee betonipalkit mihin roppaat kiinni, ni ei vie tuuli..
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Aahh. Tuosta onkin kokemusta. Käytin niitä orkkis telttakeppejä siihen teltan pulttaamiseen maahan. Eihän niistä mihinkään ollut. Ensimmäinen kunnon myräkkä niin teltta lensi vauhdilla 20m päähän ylösalaisin vielä. Sen jälkeen käytiin metsästämässä isohkot kivet, mitkä upotettiin maahan ja niihin porattiin reijät. Sen jälkeen pultataan teltta kiinni kiviin. Nyt on pysynyt kaikilla myräköillä maassa. Toinen teltta ei ole millään kiinni, mutta se on paremmin tuulelta suojassa talon ja kumpareen takana. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Sisuun pressu | ypjp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 06.04.2007 20:19 |
O:gaz69 pressu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 01.02.2007 19:39 | |
O: hiluxin pressu | sheriff | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.01.2007 22:31 |
Teltta maasturin katolle | hector | Linkit | 14 | 31.08.2006 14:17 |
Pressu "kapelit" Berttaan | kaivaja | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.09.2004 21:27 |