![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
60" ABT ollu jo jonkun aikaa, tyytyväinen oon ollu ja sopii muuten just ja just HJ:n takapenkin alle poikittain.
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
|
||||
|
||||
![]()
TML 60" tunkki on ja on kestäny ihan hyvin. tosiaan rasvaa vaatii että toimii mutta muuten ollu ihan hyvä.
|
|
||||
|
||||
![]()
ABT toimii ok hyvällä ohuella rasvalla ilman likakerrosta. Ainoa ongelma on sokkatappien vääntyminen ja herkästi laskiessa lukittuvat "suunnanvaihtimen" taakse jumiin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Minä en taas laittas sitä rasva(vaseliinia)a ollenskaan, jos meinaa likaisissa olosuhteissa käyttää. Jankkiutuu aikas tiukkaan. Ihan vaan kunnon pesu puhtaaksi ja sit vaikka aseöljyä pintaa, tai polkupyörien ketjuöljyä. Mulla ei ainakaan Juukasta hommattu 60" takeltele yhtään. Tosin käyttö voi olla keskimääräistä vähäisempää ja kevyempää, Nivahan ei paina ees puoltatoista tonnia
![]() Ja sijoitus on katolla kattotelineillä, kun tässä jossain vaiheessa oli puhetta, mihin se Nivassa mahtuu. -P-
|
|||
|
|||
![]()
Patrollia on nosteltu halvalla Farmi jaakolla eikä mitään ongelmaa sen jälkeen kun hioin rälläkällä kaikki valuvirheet ja ylimääräiset maalit pois. Toimii hyvin kun hieman kuluu ja väljistyy. Crc on hyvää tököttiä voiteluun.
|
|||
|
|||
![]()
Alkuperäisestä aidosta liftistä olen saanut varren mutkalle, sama homma TMLlän
kanssa, varsi mutkalle. ABT on tunkki jota minä suosittelen. Rasvaukseen tosiaan CRC, WD-40, jne eli ohutta ja vaahtoavaa. Voitelee, tunkeutuu joka paikkaan ja puhdistaa kun ylimääräiset valuu pois.
|
|||
|
|||
![]()
Omaan ABT tunkkiin laitoin vääntyneiden sokkatappien tilalle jousisokat! Ei vääntyile enää, ja tosiaan rasvattuna toimii hyvin.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut ohvipete : 27.09.2008 11:04 |
|
||||
|
||||
![]()
A-P:lle: kokeilen tuota jousisokkaa seuraavaksi, kiitän.
Reissun jälkeen olen aina brakecleanerilla putsannut ja uudet "teflonmolysuprerhyper" voiteet mekanismiin ja toiminut on. Enemmän tuo tosin on kaverin autossa seilannut kuin omassa ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kyllähän henkiset kärsimykset oli suunnattomat toimimattomasta tunkista, ahdistus jopa suurempi kuin omakohtaisesta pienestä kalustovauriosta. korvaussummaa on hankala määrittää. |
|
|||
|
|||
![]()
Itse en ostaisi motonetistä maastotunkkii, itellä on t-max mutta varsi on minusta heikontuntuinen
|
|
||||
|
||||
![]()
Tähän on hyvä palsta ku saa nopeasti ja paljon asiallisia vastauksia
![]() Oli varmaan toi tunkin alkutakertelu ihan vaan rasvanpuutetta, ku revin sen pakkauksesta ja oli heti pakko päästä tunkkailemaan. Ja kyllähän sieltä toinen lukitustappi myös taittus samantein. A-P:n ehdotuksen mukaan voisin jousisokat sinne pistää... Missä tulee tunkilla raja vastaan, että kuinka kovaa voi vipuvarresta vääntää. vai uskaltaakohan siinä koko painolla roikkua? Tuli mieleen kun koetin traktorin kärryä tunkata, että hajooko tunkki vai loppuuko äijältä massa ennen ku kärry nousee? Jätin kokeilematta... Vaikka pieni olenkin...
|
||||
|
||||
![]()
Ollut käytössä Farm-jack, ABT ja warni. Farm-jackissa aika melto tunkin varsi. Jos vääntyy voi helposti kolauttaa lekalla suoraksi. Mut ei se kovin vakuuta.
ABT meni poikki samanlailla ja samasta kohtaa kuin tässä viesti ketjussa oleva kuva. Ei paljoa naurattanut kun tunkatessa takapuskurista yht'äkki perä putosi. Warn valitettavasti kestänyt vuodesta toiseen. Itse tehnyt johtopäätöksen et halvalla ei saa kuin paskaa. Onkohan muut huomannut sellaista lieveilmiötä |
|
||||
|
||||
![]()
60" liftillä kun nostaa hjn koko keulan kunnolla ilmaan niin alkaa sekin taipumaan. Mitään pysyviä muodonmuutoksia en ole havainnut. Ja varresta saa pumpata sit ihen tarpeeks kun koko keulan paino on liftillä. Kerran se koko kasa tuli töktöktök tyylillä alas kun olin unohtanu lukita vipuvarren, sen jälkeen kyl oppinut sen aina tsekkaamaan. Sillon ei ollu naurun paikka kun varsi hakkas ylös alas 10cm päässä ohimosta...
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
|
||||
|
||||
![]()
Meillä käytössä T-Max ja Hi-lifti. Kyllä mieluummin otan jälkimmäisen , jos kerkee valitsemaan=)
|
|
||||
|
||||
![]()
oman farm-jack tunkin heitin venäjän mettää, no mut koopee haki sen ja kehu et tekee siitä jotain "taidetta"
![]() meni eka varsi kieroks ku tallin pihalla vaihdoin renkaat hiluksii ja sit alko kenkkuilee muuten, eka ei nostanu ja sit ei laskenu... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Maastotunkki 60" | patsuk | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.01.2008 15:12 |
Maastotunkki | sepi | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 05.05.2007 10:26 |
O: Maastotunkki | Mikamanse | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 02.05.2007 10:57 |
Koe ponnistettu :Moottorin nostin" Motonet" | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 28.01.2007 22:13 |
O: Maastotunkki | cruiseri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 05.06.2006 20:41 |