Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 25.09.2008, 12:10
Saija:n Avatar
Saija Saija ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 10.08.06
Sijainti: ?
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Olipas eilen aika mielenkiintoinen vanhenmpainilta koululla. Hommahan meni yllättäen keskusteluksi tuosta ammuskelusta. Opettaja ja suurin osa muustakin porukasta oli sitä mieltä että internet on se suuri ja paha asia. Samaten nämä ammuskelupelit. Voi viddu miten tampioo porukkaa. Kait tässä pitää itsekin sitten seota ja hankkia joku ase. Noiden puheiden perusteella kun kuulun riskiryhmään. Koko pienen elämän käyttänyt nettiä ja pelannut ampumapelejä. Mut ei silti tule mieleen että menempä tuonne ampumaan mahdollisimman paljon porukkaa ja lopulta itseni.

Ja parasta oli kun eräs ilmoitti että kouluista pitää nettilinjat vetää poikki. WTF!!! Kaikkee kivaa tuo ammuskelu taas aiheuttaa. Netissähän pitäisi nyt olla "suuri määrä" poliiseja katselemassa mitä siellä tehdään. Tai ainakin näin se poliisiylijohtaja ilmoitti. Nekin vähän liikenteessä näkyneet poliisit on siis tietokoneen ääressä etsimässä jotain..
Tästä kommentista itselle tulee ensimmäiseksi mieleen "minä,minä,minä"-asenne... Muut puhuu paskaa, koska eihän MULLE ole noin käynyt, vaikka olen pelannut ja ampunut koko pienen ikäni...

Nerdo hyvä voisi katsella maailmaa joskus myös muiden näkökulmasta. Jos SUN pää ei ole seonnut tuosta netissä pörräämisestä tai ampumispeleistä niin ei se tarkoita, että kaikki tämän pallon ihmiset kulkevat sun kanssa samalla viivalla. Itse nähnyt kasvattajanuralla kyllä muutaman sellaisen tapauksen, joiden vanhemmille piti suositella pelien ikärajojen noudattamista ja pelitaukojen pitämisiä...

Nämä kaksi ampujaa ovat kuitenkin halunneet tuoda itsensä esiin ja nostaa itsensä muun yhteiskunnan/ihmiskunnan yläpuolelle. Ja miten he olisivat sen pystyneet tekemään 20 vuotta sitten? Laittamalla samanlaiset kuvat itsestään hesarin etusivulle? Kyllä tuo netti-maailma oikeasti vaan on täynnä sellaista moskaa ja paskaa, josta jokainen molopää löytää itselleen jotain. En edes lähde tähän erittelemään esim. pedofiilirinkien kuvien kierrättämistä.

Mutta onko netin poistaminen/kieltäminen oikea ratkaisu? Minun mielestä ei. Mutta miten voidaan varmistaa, että tämä jäi viimeiseksi kerraksi... Siinä onkin jokaiselle vanhemmalle / kasvattajalle mielenkiintoinen kysymys pohdittavaksi...

Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 12:49
Skorpioni Skorpioni ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 12.04.07
Sijainti: Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saija Näytä viesti

Nämä kaksi ampujaa ovat kuitenkin halunneet tuoda itsensä esiin ja nostaa itsensä muun yhteiskunnan/ihmiskunnan yläpuolelle. Ja miten he olisivat sen pystyneet tekemään 20 vuotta sitten? Laittamalla samanlaiset kuvat itsestään hesarin etusivulle? Kyllä tuo netti-maailma oikeasti vaan on täynnä sellaista moskaa ja paskaa, josta jokainen molopää löytää itselleen jotain. En edes lähde tähän erittelemään esim. pedofiilirinkien kuvien kierrättämistä.
Toivottavasti et 'kasvattajanurallasi' syyllistynyt nimittelemään lapsia 'molopäiksi', kun neuvoit vanhempia.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 13:55
Konkari++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kononen Näytä viesti
Toivottavasti et 'kasvattajanurallasi' syyllistynyt nimittelemään lapsia 'molopäiksi', kun neuvoit vanhempia.
Mä en edes katso tarpeelliseksi vastata muuta kuin, että mun yhteystiedot on ihan julkisia ja jos noin paljon kiinnostaa, saa soittaa niin jatketaan puhelimessa.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 14:23
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Lainaus:
Tästä kommentista itselle tulee ensimmäiseksi mieleen "minä,minä,minä"-asenne... Muut puhuu paskaa, koska eihän MULLE ole noin käynyt, vaikka olen pelannut ja ampunut koko pienen ikäni...

Nerdo hyvä voisi katsella maailmaa joskus myös muiden näkökulmasta. Jos SUN pää ei ole seonnut tuosta netissä pörräämisestä tai ampumispeleistä niin ei se tarkoita, että kaikki tämän pallon ihmiset kulkevat sun kanssa samalla viivalla. Itse nähnyt kasvattajanuralla kyllä muutaman sellaisen tapauksen, joiden vanhemmille piti suositella pelien ikärajojen noudattamista ja pelitaukojen pitämisiä...
pöh pöh pöh. Nettiä ja ampumapelejä tuossa syyllistetään. Jos vika on sen kaverin omassa päässä että se sekoaa niin ei se ole netin tai ampumapelin syytä. Eikä nuo ikärajat mitään vaikuta. K18 pelejä on tullut pelailtua vaikka ei olekkaan 18v ollut muinoin. Tunnen myös kasan muutakin porukkaa mikä on myöskin koko pienen ikänsä netissä surffannut ja pelaillut myös ampumapelejä koko pienen ikänsä. Ei nekään ole vielä noin seonnut. Toki vanhemmat voisi varmaan vähän paremmin seuraa että tekeekö se lapsi mitään muuta kuin netissä surffaa ja pelaa pelejä.. Tosin itsehän en muinoin tehnyt yhtään mitään muuta.. Enkä kyllä edelleenkään tee.

Ja mistäs sen tietää onko tuokaan kaveri uhkaillut ketään aikaisemmin? Ehkä sen vanhukset ois voinut puuttua muinoin asiaa jos näin olisi ollut? Jos se on omassa pienessä päässään pähkäillyt tappavansa mahdollisimman paljon porukkaa niin olisiko siihen auttanut netin tai ampumapelien kieltäminen? Tuskimpa.

Mutta se on täyttä paskaa että netti ja ampumapelit aiheuttaa nuorille ongelmia. Se on nuoren omassa päässä vikaa jos se alkaa peleistä siirtämään ideoita elämäänsä.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 14:34
Konkari++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
pöh pöh pöh. Nettiä ja ampumapelejä tuossa syyllistetään. Jos vika on sen kaverin omassa päässä että se sekoaa niin ei se ole netin tai ampumapelin syytä. Eikä nuo ikärajat mitään vaikuta. K18 pelejä on tullut pelailtua vaikka ei olekkaan 18v ollut muinoin. Tunnen myös kasan muutakin porukkaa mikä on myöskin koko pienen ikänsä netissä surffannut ja pelaillut myös ampumapelejä koko pienen ikänsä. Ei nekään ole vielä noin seonnut. Toki vanhemmat voisi varmaan vähän paremmin seuraa että tekeekö se lapsi mitään muuta kuin netissä surffaa ja pelaa pelejä.. Tosin itsehän en muinoin tehnyt yhtään mitään muuta.. Enkä kyllä edelleenkään tee.

Ja mistäs sen tietää onko tuokaan kaveri uhkaillut ketään aikaisemmin? Ehkä sen vanhukset ois voinut puuttua muinoin asiaa jos näin olisi ollut? Jos se on omassa pienessä päässään pähkäillyt tappavansa mahdollisimman paljon porukkaa niin olisiko siihen auttanut netin tai ampumapelien kieltäminen? Tuskimpa.

Mutta se on täyttä paskaa että netti ja ampumapelit aiheuttaa nuorille ongelmia. Se on nuoren omassa päässä vikaa jos se alkaa peleistä siirtämään ideoita elämäänsä.
Tuo kirjoittamasi viimeinen lause on juuri se, mitä hain takaa. Eli on olemassa sellaisia ihmisiä, joilla muut jo olemassa olevat syyt aiheuttavat sen, että realiteetti hämärtyy ja saavat kiksejä toteuttaa erinäisiä valitettavia fantasioitaan.

Kirjoitan tässä nyt yleisesti, en tähän Kauhajoen tai Jokelan tapaukseen lliityen. Ne ovat sen verran monitahoisia juttuja, joista julkisuudessa on tuotu esiin kuitenkin vain pieni osa totuudesta. Eli tätä netti-/ampumapelikeskustelua voi jatkaa muualla.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 16:55
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Perusasetus

Miten helppoa se onkaan jo muutaman kirjoitetun rivin perusteella huomata, että toinen on pienen ikänsä katsellut maailmaa ja muodostanut käsitystään siitä suurelta osin näytön kautta, kun taas toinen on nähnyt oikeaa elämää ja ihmisiä ja muodostanut mielipiteitä ja maailmankatsomustaan siltä pohjalta.
Vanha 25.09.2008, 18:31
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Samaa mieltä. Joidenkin kannattaisi ottaa pää pois perseeestä ja kattella vähän ympärilleen ennen kuin lähtee syyttämään asioita, joilla ei ole mitään ehdotonta riippuvuussuhdetta yksittäisen ihmisen psyykkeeseen. Kuten esimerkiksi internetillä ei ole.

-Jarmo K.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 18:36
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Saija puhuu asiaa.

Kyllähän toki noita ns. "sekopäitä" on ollut paljon ennen nettiavaruuden alkuräjähdystäkin, mutta valitettava tosiasia kuitenkin on se, että mistäpä sitä muualtakaan tänä tautisena aikana saa mitään varteenotettavaa vaikutetta, kuin nimenomaa netistä. Siellä voi touhuta kaikkea kivaa ja kutkuttavaa ja mikä parasta, saa kaiken tekemänsä, jota sinne vaan viittii tunkea, muiden samanhenkisten töllisteltäväksi. Toinen, mihin kannattaisi pikkuhiljaa kiinnittää huomiota on tiedotusvälineet. Pakostikin herää kysymys, olisiko tätä surullisen kuuluisaa tapausta tullut, jos esimerkiksi Jokelasta ei olisi tiedotettu ihan niin paljon ja "hyvin", kuin mitä tehtiin.. Helvetti, joissakin lehdissä oli oikein piirretty, mihin kohtiin ihmisiä Auvinen oli osunut.

Saa siinä sitten lehdistössä ihmetellä ja kysyä, notta MIKSI??

Tietty normaali ihminen kestää vaikka minkälaista tuubaa. Siinä Nerdo on oikeassa. Mutta mietippä sitä tosiasiaa, että ei se terve ihminen lähdekään aseostoksille joukkomurha mielessään. Kyllä sillä pää kestää kaikki nyky-yhteiskunnan tarjoamat paineet ja murheet.. Vaan eipä ole tarvittu kuin kaksi kahjoa, joilla pää ei toiminutkaan ihan siihen malliin, kuin ns. normaalilla ihmisellä ja nytpä sitä tulosta saadaankin ihmetellä keltaisen lehdistön sivuilta vielä pitkään.. Puhumattakaan kaikista muista lieveilmiöistä, joita se todennäköisesti poikii. Vaikka pahalta tuntuukin myöntää, niin itse pelkään, että tämänkaltaiset "yllätykset" eivät loppuneet tähän.

Toivottavasti olen väärässä.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 18:50
RISKI RISKI ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 22.04.07
Sijainti: suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti

Toivottavasti olen väärässä.
tuskinpa vaan olet, valitettavasti.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 19:08
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Unhappy

Kummi-pojan opettajan tytär kuoli. Osanottoja!

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 19:45
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Itse nähnyt kasvattajanuralla kyllä muutaman sellaisen tapauksen, joiden vanhemmille piti suositella pelien ikärajojen noudattamista ja pelitaukojen pitämisiä...

Mutta onko netin poistaminen/kieltäminen oikea ratkaisu? Minun mielestä ei. Mutta miten voidaan varmistaa, että tämä jäi viimeiseksi kerraksi... Siinä onkin jokaiselle vanhemmalle / kasvattajalle mielenkiintoinen kysymys pohdittavaksi...
Kait se olis hyvä ihan poikkeuksetta vanhempien noudattaa ikärajoja ja valvoa pelaamistakin.
Netin/aseiden/pelien/television kieltämisestä oli jossain mun mielestä aika osuva mielipide. "Mennään siitä mistä aita on matalin"
Entä jos poliisi olisi todennut että aseenkantolupa perutaan? Olisiko ampuja marssinut poliisilaitokselta suoraan ammuskelemaan ihmisiä vai luovuttanut aseensa kiltisti pois? Vaikka lupaa ei olisi ikinä myönnetty, aseen oikeasti haluava olisi varmasti sellaisen jostain saanut hankittua. Ja jotkin ihmiset on todella lahjakkaita valehtelemaan ja antamaan itsestään oikein fiksun kuvan, vaikkapa poliisille.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 20:06
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Ei ollut TV:tä, nettiä tai sota/tappo/räiskintä pelejä vaikka 1800 luvulla, mutta oli VIILTÄJÄ-JACK, eli mistä kyseinen legenda oli saanu vaikutteita?

tai Hitler? tuskinpa pelasi doomia pentuna...

eiköhän näitten kavereitten ajatusmaailma ole seonnut jossain vaiheessa/jostain syystä elämää? sitä vain on vaikea arvailla.

toki netistä ja elokuvista joku "ei niin täysillä käyvä" hullu voi ottaa vaikutteita ja toteuttaa niitä.

Kaikella on vaikutus kaikkeen, ei vain netillä.
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 20:27
Rohmo:n Avatar
Rohmo Rohmo ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 13.02.07
Sijainti: sammattilandia, Finland.
Perusasetus

Ei muuta kun eduskunta lopettamaan lisää pikkukouluja ja ahtaamaan kaikki lapset suurempiin luokkiin ja kouluihin niin sinne ne sekopäät katoaa.

Mikkelin Offroad Club ry

harborcruisers
Vastaa lainaten
Vanha 25.09.2008, 21:56
Kovakalu69 Kovakalu69 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 07.02.04
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
Kaikella on vaikutus kaikkeen, ei vain netillä.
Keskustelin seuramme IPSC jaoston puheenjohtajan kanssa tästä syy-seuraus jutusta ruohonjuuri tasolla, samana päivänä, kun Kauhajoella tapahtui.
Hänen vaimonsa oli ollut lastentarhassa töissä, niin hän kertoi minulle, että siinä työssä hänen vaimonsa oppi huomaamaan, kenelle lapselle oli arvottu "loistava tulevaisuus takanaan" arpa jo 3-4 vuotiaana, mitä perheolosuhteisiin tulee.
Yksi esimerkki oli, että yhdellä muksulla oli Maanantaina tullessaan takaisin tarhaan tismalleen samat paskaset sisä, ja ulkovaatteet, mitkä olivat jo viime perjantaista asti ollut päällä! No ei muutakuin vaatteet ja muksu pesuun, sekä tarhan lainavaatteet niskaan ja aamupalalla sama 4 vuotias jätkä söi itsensä kirjaimellisesti kipeeksi, kun ei viikonloppuna ollut tainnut saada tyyliin mitään sapuskaa kotona!!
Kuningas alkoholistahan yllämainittu johtui, mutta hyvin siitä voi päätellä, että jos ei ole aikaa, tai mielenkintoa opettaa omalle lapselleen vastuuta ja oikeata asennetta elämää kohden, niin siinä jo tarjotaan yhdelle viattomalle sielulle niin paskaa lähtökuoppaa tulevaisuutta varten, mitä ei toivoisi edes tapahtuvan pahimmalle vihamiehellekkään.
Vastaa lainaten
Vanha 26.09.2008, 05:59
Skorpioni Skorpioni ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 12.04.07
Sijainti: Suomi
Perusasetus

Eilisessä eskarien vanhempainillassa sovittiin vanhempien kanssa, että vedotaan kunnan päättäjiin, että saataisiin 25 lapsen ryhmään kolmas aikuinen. Ihmetyttää vähän, että perhepäivähoitajalla ei saa olla kuin neljä täysiaikaista hoitolasta ja yksi puolipäiväinen hoitolapsi (hyvä noin) mutta päiväkodeissa sitten yhtä aikuista kohti on tuollainen joukko. En usko, että koulutuskaan lisää käsi- tai silmäpareja.

Vetoomuksemme lienee turha, sillä tämän päivän lehdessä kuntamme sivistystoimen johtaja toteaa, että joudutaan säästämään ja vaihtoehtoina ovat ei-lakisääteinen toiminta ja kouluverkko.
Vastaa lainaten
Vanha 26.09.2008, 07:29
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Perusasetus

Eilisessä iltasanomassa oli yksi sivu missä oli listattu muita samalla aatteella netissä eläviä heppuja. Jotenkin kuvittelisi että poliisi voisi olla hieman kiinnostunut kavereista mitkä liittyy niitä massamurhia ihannoiviin porukoihin ja kun ne tekee vielä julkisesti sen netissä. En tie onko sillä merkitystä jos poliisi selvittäisi tuollaisten henkilöiden nimet ja laittaisi jonkin punaisen ruksin niiden päälle että tuolle ei aselupia myönnetä missään vaiheessa? Aseen saa varmasti jostain, mutta jos on vähän sulkeutuneempi kaveri niin se tuskin ensimmäisenä menee aseita kyseleen joltain bandidos kaverilta jos poliisit ei lupaa myönnä.

Tosin eikös ne nyt meinaa kiristää lähinnä pienaseita? Seuraava kaveri meneekin sitten kiväärin tai haulikon kanssa kouluun. Tai ehkä se hakee jostain ohjeet kuinka tehdään niitä pommeja. Tuosta pommin teosta voi kyllä sitten syyttää nettiä Sieltä ne ohjeet löytyy.

Eilisessä lehdessä viitattiin myös siihen myyrmannin pommitukseen. Käsittääkseni se räjähdys oli vahinko. Sen ei pitänyt siellä sitä posauttaa. Eikä se kaveri muistaakseni muita ihmisiä vihannut?
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hullu idea!! (Turbo Suzuki SJ410:iin) japejun Tekniikka & Jutustelu 65 06.01.2014 01:22
UAZ, tunteeko joku? sepi Tekniikka & Jutustelu 11 26.10.2006 21:14
joku Maastorauta Chit-Chat 3 16.07.2005 01:28
Hullu vai ei? JERKKU Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2004 09:28
Suomentaisiko joku? Wago-78 Tekniikka & Jutustelu 2 30.06.2004 22:39

Sivu luotu: 08:34 (GMT +2).