Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O
Olipas eilen aika mielenkiintoinen vanhenmpainilta koululla. Hommahan meni yllättäen keskusteluksi tuosta ammuskelusta. Opettaja ja suurin osa muustakin porukasta oli sitä mieltä että internet on se suuri ja paha asia. Samaten nämä ammuskelupelit. Voi viddu miten tampioo porukkaa. Kait tässä pitää itsekin sitten seota ja hankkia joku ase. Noiden puheiden perusteella kun kuulun riskiryhmään. Koko pienen elämän käyttänyt nettiä ja pelannut ampumapelejä. Mut ei silti tule mieleen että menempä tuonne ampumaan mahdollisimman paljon porukkaa ja lopulta itseni.
Ja parasta oli kun eräs ilmoitti että kouluista pitää nettilinjat vetää poikki. WTF!!! Kaikkee kivaa tuo ammuskelu taas aiheuttaa. Netissähän pitäisi nyt olla "suuri määrä" poliiseja katselemassa mitä siellä tehdään. Tai ainakin näin se poliisiylijohtaja ilmoitti. Nekin vähän liikenteessä näkyneet poliisit on siis tietokoneen ääressä etsimässä jotain..
|
Tästä kommentista itselle tulee ensimmäiseksi mieleen "minä,minä,minä"-asenne... Muut puhuu paskaa, koska eihän MULLE ole noin käynyt, vaikka olen pelannut ja ampunut koko pienen ikäni...
Nerdo hyvä voisi katsella maailmaa joskus myös muiden näkökulmasta. Jos SUN pää ei ole seonnut tuosta netissä pörräämisestä tai ampumispeleistä niin ei se tarkoita, että kaikki tämän pallon ihmiset kulkevat sun kanssa samalla viivalla. Itse nähnyt kasvattajanuralla kyllä muutaman sellaisen tapauksen, joiden vanhemmille piti suositella pelien ikärajojen noudattamista ja pelitaukojen pitämisiä...
Nämä kaksi ampujaa ovat kuitenkin halunneet tuoda itsensä esiin ja nostaa itsensä muun yhteiskunnan/ihmiskunnan yläpuolelle. Ja miten he olisivat sen pystyneet tekemään 20 vuotta sitten? Laittamalla samanlaiset kuvat itsestään hesarin etusivulle? Kyllä tuo netti-maailma oikeasti vaan on täynnä sellaista moskaa ja paskaa, josta jokainen molopää löytää itselleen jotain. En edes lähde tähän erittelemään esim. pedofiilirinkien kuvien kierrättämistä.
Mutta onko netin poistaminen/kieltäminen oikea ratkaisu? Minun mielestä ei. Mutta miten voidaan varmistaa, että tämä jäi viimeiseksi kerraksi... Siinä onkin jokaiselle vanhemmalle / kasvattajalle mielenkiintoinen kysymys pohdittavaksi...