Terve taas, jatketaan nyt tätä harvakseen päivitettyä Rubicon-ketjua.
Noista kolinoista sen verran, että itselläni (Rubicon Unlimited CRD) kuului myös kolahduksia teräviin monttuihin ajettessa. No tsekkasin sitten ekaks maahantuoja laittamat rengaspaineet. Oli ihan helvetisti yli suositusten. Paineita alas ja kyyti pehmeni kummasti. Kolinat ei kuitenkaan lakanneet. Seuraavaksi pienen tutkiskelun jälkeen teippasin sähkömiehen teipillä oven lukkojen rungossa olevat u raudat, joilla siis ovi pysyy kiinni. Mitä lie ovat nimeltään. Yksi kierros teippiä ja avot - kolinat loppui kokonaan. Nyt on kyyti melkein kuin normaalissa autossa....

Suosittelen.
Rengastuksesta. Olen harkinnut tilaavani jenkeistä 16 tuuman vanteet ja 285/75/16 renkaat. Olen kuitenkin törmännyt ongelmaan, ettei vanteita tahdo löytyä Suomen lakien mukaan sopivalla ET:llä tai Back Space, kuten siellä sanovat. Pikku laskelmien jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että 5 tuuman BS olisi sopiva. Tuolloin renkaiden ei pitäisi tulla lokasuojista ulos, eikä myöskään raapia sisäpuolelta mihinkään...Onko esim WGR tai joku muu JK-jeepisti vaihtanut vakiorenkaita??
Caddis