![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hehkun kortti löytyy hanskalokeron yläpuolelta kojelaudan alle pultattuna. Näin siis ainakin vanhassa läjässä. Joku varmaan mittaillut noita kiskon jännitteitä. Kuulostaako normaalille seuraavat jännitteet hehkukiskolla? Hehkutus noin 9V / 4 sek. Jalkihehku noin 4,5 ja puolisen minuuttia? Ja edelleen vanha läjä, jossa 6V hehkut... Ja pieni varoituksen sana nappihehkusta. Sillä saa sitten erittäin näppärästi poltettua kaikki neljä hehkua yhtäaikaa mykäksi....vittu, pitihän sekin vielä kokeilla tyhmyyttään. Eikä tarvitse kuin pari sekunttia liian kauan nappulaa hyväillä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() hehku
mulla jl:ssä sama ääni hehkutuksessa pitäiskö imusarjan alla olevaan vastukseen mennä oikein johtokin ei mee meinaan äänestä huolimatta hehkun täytyy toimia kuin lähtee kerran käyntiin pakkasestakin
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mullakin hehkurele naksahtaa päälle ja samantien pois. Rele toimii ja yksi pimeä hehkukin löytyi, mutta se on korjattu jo.
Tutkimusten tuloksena löysin myös rikkinäisen imusarjahehkun. Vastus on yleismittarin mukaan poikki, eli ei johda mitään. Ilmeisesti se riittää aiheuttamaan em. ongelman..? Siihen tulee yksi johto virallisten hehkujen suunnasta (?) ja toinen johto siltä kantikkaalta hehkureleeltä, johdot ovat kyllä eristetyt toisistaan hehkun päässä. Lämpöanturi siis sijaitsee jossain lohkon kyljessä ja on väriltään vihreä? Mitähän arvoa ehjä anturi antaa kylmässä koneessa mitattuna? Ajokkina siis LJ -86. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jotain vastusarvoa olisi hyvä tietää. -Makonyymi. |