![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tuohon maalin määrään on kyllä tosi paha mennä sanomaan mitään. riittävyys riissuu paljonkin monesta asiasta, maalauskalvon paksuudesta,ohenteen määrästä yms. ja sit viellä että millä maalaat. mutta meheenän sitä. mulla meni muistaakseni inertaa hiluxiin kun se oli työnalla 6 litraa ja ja sit teknoduria tais mennä palttiarallaa 3litraa ja näiden päälle ohenteet. inertan kulutukseen syynnä osalta että maalasin rungon pensselillä ja sisälattiat yms. itse ostasin tollaseen bertta rojektiin inetaa varmaan sen 10l pytyn. kun hinta 10l ostettuna on helvetisti halvempi kun 3litran pytyissä ostettuna. taisin viimeks maksaa 10 pytystä 72e ohentimineen, ja 1l purkista maksoin uistaakseni 17e ohentimineen ja kovettajineen. mutta itse saan hiukan rabattia. teknoduriin pätee sama juttu, mitä enemän ostat sitä halvempaa on. ja teknodurin hintaaa tai ylipäätänsä pintamaalin hintaan vaikuttaa väri. jos ostat esimerkiksi kirkkaan punasta on se huomattavasti kalliimpaa kun tumman sininen, kun siihen menee värimassaa enemmän. hinta voi olla vaikka tuplat. ja nuista ohentimista, inerta primer 5 on ihan oma ohenteensa ja samoin teknodurille.olisko durille joku teknosolv 9025. mutta toimii täysin rtv:n yleisohenne mikä on halvempaa. ei ne sitä kyllä siellä maalikaupassa mainosta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä en ole maalannut ruiskulla noita 2-komponentteja, yleensä pensselillä ja harvoin telalla. Pensselillä on saanut paremman pinnan kuin telalla. Maalin jäykkyys varmaan vaikuttaisi siinä, mutta ei ole tullut kokeiltua. Pensselillä maalatessa maalin ohennustarve on aika vähäistä. Kesällä, kun on lämmintä, olen ohentanut vähän enemmän, koska se helpottaa maalaustyötä hidastaen vähän jo vedetyn pinnan nahistumista, jolloin saa uuden alueen liittymään siistimmin siihen minuutti sitten malattuun.
__________________
Jukka |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo tinneriä se on. ei vaikuta. ja muutenkin teknodur kiiltää enemmän vaan mitä enemmän ohentaa. eikö ollut selvästi sanottu. hiluxikin kiilsi kun hullun *ulkku maalauksen jälkeiset kuukaudet, mutta haalistuuhan se.
eipä nyt heti tule mieleen mitä sillä ei vois ohentaa. sikkenssin automaaleihin oon käyttäny omaansa(sillon kun oli liukkaria vielä) mutta kaiki primer fillerit ys oon aina ohentanu sillä. samoin kaikki 1k teollisuusmaalit. ikinä ollu mitään ongelmia. teknodur combin kanssa sitten täytyy olla tarkkana, pitää sekottaa HYVIN. esim ral 9006 combi, joutuu koneella sekottaan varmaan 10 min että sekasin,muuten metallihiukkaset pohjalla. on muuten tosi komee väri tuo 9006 combi.tulee ikäänkuin lakka samassa, kannattaa vaikka vanteisiin suihkia. niin ja jos haluu nuita pikkuvikoja hävitellä niin mun suosikki on lesonal primer filler 1K. kuivaa helvetin nopeesti ja muutenkin kiva hioo. Viimeksi muokannut tjl : 23.09.2008 16:25 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Soitin tänää Teknoksen teollisuusmaali-neuvontaan, pitäis maalata hiekkapuhallettu runko. Ylläolevista maaleista oli puhetta, mutta suositteli alustaan teknoplast hs-150:stä
Sen voi kuulemma maalata suoraan puhalletulle pinnalle ilman pohjia, ja pitäis olla paras vaihtoehto siihen käyttöön. ja justiinsa kyselin Tikkurilan firmasta, jossa suositteli alustaan Temacoat Rm40:stä Yhteistä on se, että molempien firmojen suositus ALUSTAAN oli epoksimaali..eli sitä sitten. Viimeksi muokannut AtteL : 24.09.2008 10:12 Perustelu: lisää |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jatkampa tähän topikkiin.
Täytys patrolli alkaa maalaan. Kokemusta ei ole, mutta kaikkea täytyy kokeilla mutta ei anoppia. Elikkä pohja täytyisi tehdä eka, vaihtelee kirkkaasta maalattuun, niin mikä maali ennen massausta olis hyvä.? Olisko se toi inetra? Tiedän että vähän makuasioitakin. Vai kannattaako jotain happomaalia laittaa.? |