![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() onko tossa pyörä tehon ja moottori tehon ero 71heppaa..?? sehän tarkottattas jotta 4.runnerin 3.0 turbo diiselissa oli mulla 231heppaa vieläpä ahistavalla orkkis savupiipulla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä on yhen vakiokuntoisen 4Runnerin dynotesti 35x12.50R15 kumeilla: ![]() http://www.toyotadiesel.com/forums/s...ead.php?t=5219 Eli polkastu kaksi kertaa. Näyttäis 99,2 hv takapyöriltä vakiona = 125,1 hv kampiakselilta. Eli sulla olis jotain 185 hv. Tässä vielä meikäläisen pirssistä lastuaivon kanssa lukemat, vähän teho nousi, vääntö ei niinkään. Olis luullu toisinpäin. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
luulisi jossain olevan lämmintä, jos 52kw muuttuu lämmöksi välillä..
Jari Nyymi |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kyseessä oli siis 4-veto tehodyno. Ajettu keskilukko päällä, auto 4:llä liinalla sidottu tonttiin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän sitä liike-energiaa siihen rattaaseen varastoituu kun sen pyörimisnopeutta kasvatetaan (siis kiihdytetään), mutta tuota teoriaa en niele että maasturissa tarvittaisiin enemmän tehoa renkaan pyörittämiseen pelkästään sen renkaan massan takia. Kun onhan se niin että se ratas pyörisi maaliman tappiin ilman vierintä, ilmanvastus yms häviöitä kun se on kerran saatu pyörimään sitä 130 kmh. Vai mitä?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja kun tavoite on saavutettu, annetaan auton rullata vapaalla pysähdyksiin, tällöin mitataan juurikin mm. tuo renkaisiin varastoitunut energian määrä, josta muodostuu sitten valtaosa tehohäviöstä. Loppuosa tulee sitten voimansiirron vastuksista ja renkaiden/rullien välisestä kitkasta. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän minä sen tiedän että näin se mittaus tapahtuu. Mutta tuo sinun selvitys niistä rattaitten pyörimisistä oli vähintäänkin harhaan johtava. Eli henkilökohtasesti olen sitä mieltä että ois syytä kertoa asiat niin ku ne on. Ja toiseksi energiaa ei mitata kilovateissa.
Viimeksi muokannut -Antti- : 13.10.2008 14:57 Perustelu: jurnutuksen aihetta ilmeni lisää |