![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() rtv:ssä on ainakin hyllyssä nuita inerta tuotteita, saoten teknodurit yms. näin siis riihimäellä. mutta ite kyl vetäisin erikseen pohjamaalin ja pintamaalin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Juu kyllä olis tarkoitus laittaa pohjamaali erikseen. Ei sitä tässä vaiheessa kannata laiskaksi ruveta kun on koko auto osina ja tehnyt hirveen jobin.
Maalikaupaussa ehdotivat pohjaksi Inerta 5 ja päälle teknodur 50 maalit. Toisessa olisi sitten GPL-S pohjalle ja päälle temacoat. Eri valmistajan tuotteita vaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ineta primer 5 oon aina itekkin käyttänyl.
hyvää tavaraa. mutta tuo teknodur 50 on sitten matta väri. 90 on puolikiiltävä 180 täyskiiltävä. kyseisellä tavaralla olen myöskin aina maalannut. mielestäni hyvä yhdistelmä aasturiin. teknodur tuppaa vaan mattaantumaan. mutta eihän sillä ole väliä jos 50 maalaat. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos on kulutukselle altis paikka alustassa tai puskureissa yms, niin mieluummin pintaan Temadur kuin ehdoitettu Temacoat. Sama homma, jos maalattu pinta jää auringonvalon armoille ja haluat pitää kiiltoasteen samana, niin silloin Temadur. Temacoat on epoksia, joka sopii vähemmälle kulutukselle altistuviin kohteisiin kuin uretaanimaali Temadur. Temacoat himmenee (liituuntuu) auringonvalossa, eli kiiltoaste ei pysy, eikä se kestä kulutusta yhtä hyvin kuin Temadur. Temacoat on vähän helpompi maalata pensselillä kuin Temadur, mutta ohentamalla Temaduria hieman pääsee kutakuinkin samaan tulokseen.
__________________
Jukka |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se ois tarkoitus puolikiiltäväksi vedellä. Hyvä että tuli puheeksi että tuo onkin mattaa. Ja nyt tuli sitten hankittua sen vertas iso kompura että ruiskulla ajattelin nuo maalit sipaista. Minkäs verran olette noissa ohennetta käyttäneet.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
no se ohenne juttu on vähän makuasia. itse maalailen aika lirulla useita kerroksia.
mutta kokeile mikä tuntuu hyvältä. inerta purkin kun avaat niin huomaat kyllä että aika reilusti tarttee ohentaa ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eli Inerttaa menee siis vähempi kuin tuota Teknoduria.
Kuinhakan paljon pitäis varata pohja ja pintamaaleja beejiin korin ja runkon maalaukseen. Maalaan siis joka ikisen osan molemmin puolin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
tuohon maalin määrään on kyllä tosi paha mennä sanomaan mitään.
riittävyys riissuu paljonkin monesta asiasta, maalauskalvon paksuudesta,ohenteen määrästä yms. ja sit viellä että millä maalaat. mutta meheenän sitä. mulla meni muistaakseni inertaa hiluxiin kun se oli työnalla 6 litraa ja ja sit teknoduria tais mennä palttiarallaa 3litraa ja näiden päälle ohenteet. inertan kulutukseen syynnä osalta että maalasin rungon pensselillä ja sisälattiat yms. itse ostasin tollaseen bertta rojektiin inetaa varmaan sen 10l pytyn. kun hinta 10l ostettuna on helvetisti halvempi kun 3litran pytyissä ostettuna. taisin viimeks maksaa 10 pytystä 72e ohentimineen, ja 1l purkista maksoin uistaakseni 17e ohentimineen ja kovettajineen. mutta itse saan hiukan rabattia. teknoduriin pätee sama juttu, mitä enemän ostat sitä halvempaa on. ja teknodurin hintaaa tai ylipäätänsä pintamaalin hintaan vaikuttaa väri. jos ostat esimerkiksi kirkkaan punasta on se huomattavasti kalliimpaa kun tumman sininen, kun siihen menee värimassaa enemmän. hinta voi olla vaikka tuplat. ja nuista ohentimista, inerta primer 5 on ihan oma ohenteensa ja samoin teknodurille.olisko durille joku teknosolv 9025. mutta toimii täysin rtv:n yleisohenne mikä on halvempaa. ei ne sitä kyllä siellä maalikaupassa mainosta. |