![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Hinnasta en muista, mutta oli tullut aika paljon vastaan maahantuoja. Joskin ilmeisesti siitä syystä että ko. firmalla on aika paljon kalustoa sieltä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nissanin koneessa on 3 ongelmaa,kiertokangen alapään ylempien laakerien pinnoite lähtee,pultit venyvät kunnes yleensä kolmoskangesta paukahtaa poikki.
Lisäksi öljypohjasta pumpulle menevällä putkella on ns o-rengastiiviste mikä väljistyy ja laskee putken tyhjäksi. Kannattaa rekisteröityä nissan-navara.net ja lukea lisää. Acl-laakerit ja Arp-pultit sekä uusi tiiviste liimaten poistaa ongelman. Kylmänakutus ja helinä tulee jännä kyllä käyttöhihnoista joiden pinnoite puree hihnapyöriin.Suihkaus crctä hihnoille ja ääni katoaa. Kone ei yleensä varoita äänillä ollenkaan ennenkuin leviää:-o |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo...tunnetusti Nissanin maahantuoja (ja ainakin Pörhön autoliike paikallisena vähittäiskauppana) on tosi nihkeä korvaamaan mitään. Niiden mielestä kaikki viat on luonnollisesti käyttäjien aiheuttamia...tässä linkki minun taisteluun 2003 King Cabistä, joka siis ratkesi vasta kuluttajaviranomaisten puuttuessa asiaan:
http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=nissan |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt saatiin maahantojalta vastaus....ensi käskivät lähettämään huoltokirjasta kopion...korjaamo näin teki. sitten keksivät ettei laajennettu takuu 5v/150km koske meittiä koska auto on 5v 5kk.vanha vaikkakin alle 150tkm.ajettu.....maahantuoja kyseli korjaamolta olisiko halvempaa tapaa korjata kuin puolimotti joka maksaa 5500€?? On ne saatana tyhmiä maahantuojalla jos eivät sen vertaa tiedä että laakerointi alakautta+mahdollinen venttiilityö ei ehkä maksa ihan 5500€!!! mutta jos kampura on mennyt niin sitten niitä kustannuksia alkaa tulemaan...maahantuoja sanoi olevansa mukana jos kone avataan nissanilla ja arvioidaan mitä maksaa....
otin riskin ja jätin paskan pajalle,ensi viikolla alkaa purku alakautta ja tarkistus mitä voi tehdä......todennäköisesti käy niin että kampura on vaurioitunut ja silloin puhalletaan peli poikki!! tuntiveloitus 74€/tunti ja meinaan niitä tunteja alkaa palamaan kun jumpataan koko hoito ylösalas levälleen...Emme periaatteestakaan ala maksamaan rempasta 5000€,pitää siten tehdä itse kun aikaa....Emäntäkin ajelee mielummin mun 00'starkilla,että ei sen puoleen.. Kovasti ihmettelen näiden "uudempien" japsimottien korjauskustannuksia,oikeesti viidellä tontulla teke helvetin paljon muutakin kun laakeroinnin ja venttiilin hionnan,vittu lavadatsuniin!!! Hyvin ovat saaneet pidettyä salassa nuo ongelmat kun kukaan"autokaverikaan" ei ole ennen tätä moisesta kuullut,ja näitä YB25 paska motteja on paukkunut todella paljon!!!! Maahantuoja pesee todella hienosti kätensä koko jupakasta kun kukaan ei tiedä pommista joka voi paukkua ihan milloin vaan ja missä vaan... Nyt täytyisi saada tämä jotenkin kaikkien kingi/pikuppi kuskien titoisuuteen,varsinkin jos on takuuta jäljellä!!!!! Pakko kai niiden jotenkin alettava toimimaan jos sähköposti rupea täyttymään kyseisestä aiheesta..... Itse ajattelin ihan periaatteesta josko kävisin ostamassa kyseisen mallin jostain isosta talosta,ottaisin keskeytysvakuutuksen,varmistan että on takuut voimassa ja eikun antaa paukkua vaan,meinaan paukkuu aika varmuudella..se on vain ajan kysymys!!!! Kanget kun tulee ulos lohkosta niin se on sitten se 11€pauttiarallaa |
#5
|
|||
|
|||
![]() korjausosatLainaus:
estettyä. Ei tarvii konetta edes ottaa pois, etuperä vaan alta tieltä pois ja kone vähän irti laatikosta jotta saa ne 2 öljypohjan pulttia auki jotka Nissan on viisaudessaan sijoittanut kytkinkopan sisään. Laakerit vaan joutuu tilaamaan ja hieman niitä muokkaamaan kun ACL ei tee juuri tähän tarkoitettua mallia. Muokkaus on tosin vaan laakerin "kohdistusnutikasta" viilalla pari pyyhkäisyä molemmin puolin, ja sitten on kunnon käypäset punametallilaakerit näiden tina-alumiinisten paskojen tilalla. Ja siihen Arp:n pultit jotka on tehty kisakoneeseen niin kyllä kestää. Nissanin miehethän ei toki ole tuota innokkaita tekemään. Nuo ompi osien numerot,niillä on memestyksekkäästi pelastettu monta konetta, ensin tuolla Briteissä ja nyt muuallakin: ACL 4b2751 (std) ARP 202-6005 Tuolta löytyypi tarkkoja ohjeita ja selostuksia, näkyvät vain palstalle rekisteröityneille: http://www.nissan-navara.net/forum/v...php?f=3&t=1983 Ja tuolla tarinaa itse murheesta: http://www.nissan-navara.net/forum/v....php?f=3&t=611 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
nissanin asentaja sanoi mulle että tekeevät kytkin koppaan kaksi reikää josta pääse käsiksi niihin viimeisiin pultteihin....katsotaan mitä tuleman pitää,muuten ei autossa ole vikoja ollut..mitä nyt pariin leimaan käppärin limpun herkistänyt. kyllä tässä nyt tahriintuu muuten aivan mainion auton maine tämmöisellä maahantuojan pelleilyllä!!!! ei ole pikä aika kun emäntä tinki isompia kumeja ja pikku korotusta,niin kuin edellisessä hiluxissa oli!!!! nyt sanoo hävittävänsä koko paskan pois heti kun kunnossa!!! vaikka nythän sillä vasta pitääkin höylätä kun saa rempasta,ehkä......
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
juu tossa oli mulla tollanen turbo dieseli -99 mallinen 102 heppanen king käbbi nelikko, se joka sen multa osti kertoi jotta toi motti kestää sen 102 heppaa ja ei yhtään enempää.
kertoili jotta hirviporukan uudemmista king kabeistä oli moottoreitta paukkunu. 98-02 taitaa olla niillä 102hv koneilla niissä ei ole juurikaan niin paljon ongelmii kuin muissa, tää kaveri kertoi just jotta uusista nissaneissa on menny takuuseen 20kpl koneita 4kuukauden aikana.? eli siis kun teho nousee siihen 133-170 alkaa tulla ongelmia. 170 heppasen alakerta on sama kuin 102 heppasen. ehkä tämä logiikka koneiden heikoiksi jättämisestä on peräisin renaultilta sillä nissan = renault nykyään, ja nissassaninkin osissa alkaa olla rellun logoja ihan liikaa. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onko tuo o-rengastiiviste tavallinen tiiviste jossa on kolme reikää ja keskimmäisessä reiässä on pieni "koroke"? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Meidänkin kylällä löytyy yksi sydänvikainen. Kaverilta kilahti kone n.150000 kohdalla. Ohessa kuva avk.lta hankittu alle satatonnii ajettu mylly mikä on menossa pellin alle laakerirempan jälkeen.
![]() Eli vika nähtävästi alkaa jo paljon 100000 aikaisemmin kun tuosta laakerista alkaa olla tuo pinta valmis. Eli tämä laakeri ajettu alle 100000km. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Onko täällä Oulun seudulla korjaamoa, joka alkais vaihtamaan nuo laakerit ja pultit?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: nissan pick up lava | Erion | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.02.2009 22:28 |
Nissan Pick-up | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 15.06.2008 03:30 |
M: Nissan Pick-upp 4x4 myyty | Ramo82 | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 07.05.2008 20:03 |
Myyty M: nissan pick up 2.5 4wd 1100e | psychobilly | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 05.12.2007 10:05 |
M: Nissan pick-up:n penkit | L-200 | O/M/V Muut | 1 | 05.12.2006 11:18 |