Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.08.2008, 21:23
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Tärkeä sävytesti


Testaan sävyt heti kun mahdollista. Ulkoasuhan vaikuttaa eniten etenemiskykyyn.

Tänään kokeilin peräkärryn liittämistä. Uudessa Grandissa on ainakin tuplasti napoja liittimessä. Elikkä lisää hommaa hoidettavaksi ennen kisaa.

Liittimessä on varmaan takavalojen lämmityskaapelin liittimet, sivuvalojen himmennys liittimet ja mahdollisen asuntovaunun videoiden nauhotuksen kaukosäätö

__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.08.2008, 21:31
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.195
Wink

Siihen liitinten väliin löytyy kaupasta kyllä muutos palikka.
Jos ei halua pistoketta vaihtaa.

Esim. http://www.biltema.fi/osteri/osteri....74522324814816
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################

Viimeksi muokannut Tojo4wd : 21.08.2008 21:36
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.08.2008, 21:32
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Onko se tuommonen 13-napainen jaeger? Siihen kuulemma löytyy sovittimia.

http://caravanuutiset.com/?p=146

EDIT: myöhästyin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.08.2008, 21:40
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Haa


Ei tullutkaan mieleen, että voisi löytyä sovittimia. Se helpottaa. Voi joskus myöhemmin vaihtaa liittimen.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2008, 19:34
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Jäähdytin


"Bolt on" Jäähdyttimen asennus aiheutti aika paljon työtä. Jäähdyttimessä ei oltu otettu huomioon ilmastointia. Ylempi liitos osoitti suoraan kompuraa kohti ja kiinnityksissä ei ollut koloja ilmastoinnin letkuille. Liityntää piti lyhentää ja ralläköidä lovet ilmastoinnin putkille.

Ylä- eikä alavesiletku ei sopinut. Piti viritellä molemmat kahdesta osasta. Mutta lopulta asettuivat ihan nätisti. Tuuletinta ei voinut asentaa oletuspaikkaan, vaan piti kehitellä kokonaan uusi viritys. Uusi jäähdytin oli paljon vanhaa paksumpi, joten vanhan mekaanisen flektin pultit piti lyhentää. Paisuntasäiliölle ei ole enää tilaa. Tätä ei ole vielä ratkaistu.

Mutta hyvät puolet. Uusi jäähdytin on tehokkaampi kuin vanha. Uusi on myös matalampi, joten se ei näy auton alta ja on paljon paremmassa suojassa. Uudessa ei ole muovia. Flektin sahköliitännät ovat nyt ylöspäin. Samoin termostaatin säätönuppi. Ei joudu helposti veden alle.

Hieman tuli vielä kuplia, mutta välillä ei ollenkaan. Jos kansi vuotaa, niin todella vähän. Ajan tuolla seuraavan kisan ja katson sitten tilanetta uudelleen.

Uuden Grandin helma korjattu, pakoputken takapönttö ja akku vaihdettu. Auto on myös katsastettu

Lisäys: Tuota asennusta pitää vielä viimeistellä. Esim flektin johtojen veto kunnolla. (Tämä ettei nyybit ala taas neuvomaan)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jaahy1.jpg‎
Views:	480
Size:	97,2 Kt
ID:	1029   Click image for larger version

Name:	jaahy2.jpg‎
Views:	537
Size:	90,3 Kt
ID:	1030   Click image for larger version

Name:	jaahy3.jpg‎
Views:	626
Size:	94,4 Kt
ID:	1031  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 30.08.2008 19:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2008, 20:05
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Tilannetta


Tänään sain Wranglerin kokoon. Koeajoin tallilla. Mukisematta lähtee tyhjäkäynnillä ramppia ylös. Tuon enempää en ehdi testaamaan ennen kisaa. Mutta jakolaatikko ja kytkin ainakin toimii.

Kaikkea pienempää pitäsi vielä tehdä jos vain ehtisi.

Uuden Grandin syylarin hetulat on aika pahasti hapettuneet. Uusi syylari ei ehtinyt ajoissa maahan. Epäilen tuon jäähdytystehoja hinauksessa. Ilmastoinnin kondenssivesi on pitänyt syylaria jatkuvasti märkänä. Todennäköisesti vetoautona on punainen Grandi. Haen Torstaina uudella Jeepin pihaan, joten vähintään sävy sävyyn kuva saadaan.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.09.2008, 06:24
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Testattu on


Testaus suoritettiin kisassa ja tykästyin uuteen ykköseen. Vinssatessa erittäin hyvä ja pahoissa paikoissa. Ylämäkeen vinssatessa ei auto ala hyppimään ja tyhjäkäynnillä lähtee liikkeelle. Kytkintä ei tarvitse enää luistattaa.

Sitten kansipahvi juttu. Ennen kisaa käyttelin konetta ja ilmaa pullautteli syylarista. Eilen meinasin kansipahvin vaihtaa. Ensin kuitenkin tarkastin tilanteen ja ilmaa ei enää tullutkaan.
Aika kummallista. Täytyy tutkia seuraavan kisan jälkeen uudestaan.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.10.2008, 15:54
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Uuden grandin syylari


Nyt on grandin syylari vaihdettu. Vanhasta piti ottaa kumilistat ylhäältä ja alhaalta. Ne piti liimata, joten asennus jakaantui kahteen iltaan. Muuten homma oli helpohko. Vanha syylari oli huonompi kuin luulin fikkarilla tiirailun jälkeen. Ei ihme, että Lapin kisaan ajaessa piti lämppäriä pitää täysillä.

Grandikin pullautteli ilmaa syylarista vaihdon jälkeen. Taita olla niin, että jeepillä pitää ajaa paljon ennenkuin ilmat poistuu.
Käytetty syylari myydään halvalla

Angiina iski, sain aamulla vahvat dropit. Eiköhän sitä kisassa olla jo jonkinlaisessa kunnossa. Grandin verot oli karvan yli 4000€. Veroja tässä laulellen makselen. Tauti + lääkkeet tekee tehtävänsä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	syy1.jpg‎
Views:	299
Size:	97,6 Kt
ID:	1533   Click image for larger version

Name:	syy2.jpg‎
Views:	350
Size:	99,0 Kt
ID:	1534   Click image for larger version

Name:	syy3.jpg‎
Views:	342
Size:	97,9 Kt
ID:	1535  
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 01.10.2008 16:08
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rodeo Drive jappe Tekniikka & Jutustelu 583 27.05.2013 21:51
Rodeo drive / Warn / Muut suunnistus ohjelmat SoSo Tekniikka & Jutustelu 28 04.03.2009 16:28
OFF ROAD DRIVE -LEHTIÄ myllis O/M/V Muut 0 23.10.2006 13:53
O: drive flange Rytari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.08.2006 14:16
Mulholland Drive KariSalmelainen Movies 5 03.02.2004 09:43


Sivu luotu: 00:11 (GMT +2).