![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Sain uuden otteen ja siinä EI OLLUT mitään merkintää !!!! (kuka teki väärin, en tiedä?) Polliisi teki merkinnän toisen auton otteeseen, kun oli molemmat takalamput rikki. No poistin auton tieliikennekäytöstä ja kun otin sen uudelleen käyttöön, kas kummaa merkinnät oli hävinneet.... (edelleen takalamput hajallaan) ja auto on vielä leimassakin (tosin seuraavaan katsastukseen joutuu ostamaan uudet takavalot (kysehän on siis koko lampuista, ei hehkulampuista) rengasjuttu on sillee ettei ETELÄN poliisit viitsi vaivauyua renkaita katsomaan, jos kulutuspintaa vaan löytyy. Edelleen nyybinä (nämä sattui minulle, enkä minä sille mitään voi)
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Luulis että asiakaskontaktissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja jokainen tilanne on ainutlaatuinen.. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No eipä tullut mitään, kun ajoin sopivasti rengasliikkeen eteen vaihtamaan renkaita ja kerroin että katsastukseen olin menossa. Näinhän kävi oikeastikkin, mutta ei edes huomautusta, tais poliisikin uskoa kerrankin rehellistä peliä, no hyvä niin. Yhdeltä kaverilta oli jo kahteen kertaan tarkastettu onko katsastusmiehen merkitsemä "vika" korjattu, kyllä poliisit seuraa liikennettä vaikkei siltä tuntuiskaan. Rengas juttuihin ne yleensä puuttuu silloin kun on oikein rengasratsia meneillään |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No valaistaanpas asiaa hieman.
Eli kyllähän toki kaikki auton liikennekelpoisuuteen vaikuttavat tekijät kiinnostavat virkakuntaa.. Niin valot, renkaat, yleinen kunto, kuormaus, kuin käytetyt nopeudetkin. Eli siinä ei ole sen ihmeellisempää. Mikäli muutoskatsastamista vaativia juttuja ilmenee, niin kyllä niihin puututaan.. Sitä, missä kaavassa ja kuinka innokkaasti, on tietty ihan toinen juttu. Samoin, kuin on sekin, että ymmärtääkö asiaa tutkiva konstu esimerkiksi rengaskokojen päälle mitään.. Nuo rengasasiatkin kun ovat sellainen spesiaaliala, vähän kuten raskas liikennekin, että ne niistä yleensä ovat perillä, joita se asia kiinnostaa. Mutta pääsääntönä voidaan pitää, että mikäli jokin rempallaan oleva asia huomataan, niin kyllä siihen todennäköisesti puututaankin. Ja jos puutteiden lista on pitkä ja jatkuva, eli perättäisissä ratsioissa joudutaan puuttumaan yhden ja saman auton kohdalla oleviin, jo aiemmin havaittuihin rikkeisiin, niin melko varmaa on, että sanktio kovenee.. Ei niitä rikesakkoja loputtomiin kirjoiteta samoista vioista.. Kyllä ne jossain vaiheessa vaihtuvat päiväsakkoihin ja lopulta ei kilpien lähtökään mahda olla kaukana. Eli näin meillä.. Ja tokihan nyt pitää muistaa se pieni, mutta sitäkin selvempi tosiasia, eli ei niitä sakkoja tuolla tienpäällä hauskanvuoksi kirjoitella. Meikäläistä ainakin harmittaa joka kerta todenteolla, kun / jos joudun jonkun maasturistin tekosiin puuttumaan.. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Selvennykseksi nyt vielä sen verran, että kyseessä oli ilmeisesti helsingin seudulla liikkuvaan jonkin sortin tehoratsiointiin liittyvä toimenpide, jossa puututtiin lähestulkoon kaikkeen mahdolliseen laittomuuteen. Kyseinen vempele ei ole aiemmin huomautuksia saanut, mutta auton yleinen ulkonäkö on tyypillistä offroad tasoa, eikä siinäkään ihan kauneimmasta päästä. Itse käyttäydyin mielestäni asiallisesti ja sain myös asiallista kohtelua osakseni, kuten jo mainitsin. Tarkoitus ei ollut itkeä vaan lähinnä tiedustella onko muilla kilpiä lähtenyt renkaiden takia, tämä hieman ihmetytti, koska kuulotiedon mukaan näistä on jaeltu lähinnä huomautuksia. Kilpien menetyskään ei sinäänsä harmita, koska avoläjä valmistuu näillä näppäimillä ja hilu on menossa telakalle, seuraavaksi kun (jos ) se liikenteeseen saatetaan niin muutoskatsastettavaa on muutakin kuin renkaat.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
minä ajan 38" ja vaihdan katsaktukseen pienemmät...
Kermaperseet tehköön mitä laki sanoo laki on tehty rikottavaksi
__________________
Se on mahduttava kun kerran vihitty. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
katsastukseen ja päivittäiseen ajoon 33" muulloin 37... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Nyybi taitaapi satuillaLainaus:
![]() ![]() Ennen tätä uutta käytäntöä tuo "hukkaaminen" toimi varsin hyvin. Inhorealisti Viimeksi muokannut Byrocrat : 21.08.2008 20:59 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
10r15lt renkaat otteessa | tunturiurho | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 08.10.2011 10:56 |
M: HJ-60 -83 otteessa 38,5-14.5-15 renkaat | sshak | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 10.04.2008 18:16 |
rengaspaperi. Renkaat otteessa | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.08.2007 08:37 |
O:35" tai isommat renkaat | tapsa4x4 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 11.06.2007 16:39 |
Isommat renkaat kuin otteessa ja virkavalta | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 14.04.2005 08:21 |