Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 21.08.2008, 12:06
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Tarkoituksella nyybinä, kun puhuu paskaa? Tietenkin katsastuksessa merkityt korjauskehotukset näkyvät otteella, poliisin tekemät merkinnät näkyy uudessa otteessa, jos käy ne kirjoittamassa järjestelmään asti.
Eikä se kokomerkinnän hiominen sinänsä auta, kun renkaassa pitää olla kokomerkintä.
Oli miten oli ei tullut mitään merkintää, kävin katsastamassa autoni 12.08.2008 ja katsuri kirjoitti kuulakärkikynällä otteeseen että tuulilasi vaihdettava 12.09.2008 mennessä, joten ajoin seuraavaan konttoriin ja kerroin että olin juuri käynyt katsastamassa autoni ja rekiteriotteeni autoon hävisi, ei ollut muutakuin ilmoitusosa jäänyt...
Sain uuden otteen ja siinä EI OLLUT mitään merkintää !!!!
(kuka teki väärin, en tiedä?)
Polliisi teki merkinnän toisen auton otteeseen, kun oli molemmat takalamput rikki. No poistin auton tieliikennekäytöstä ja kun otin sen uudelleen käyttöön, kas kummaa merkinnät oli hävinneet.... (edelleen takalamput hajallaan) ja auto on vielä leimassakin (tosin seuraavaan katsastukseen joutuu ostamaan uudet takavalot (kysehän on siis koko lampuista, ei hehkulampuista)
rengasjuttu on sillee ettei ETELÄN poliisit viitsi vaivauyua renkaita katsomaan, jos kulutuspintaa vaan löytyy.

Edelleen nyybinä (nämä sattui minulle, enkä minä sille mitään voi)

Vastaa lainaten
Vanha 21.08.2008, 19:12
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Oli miten oli ei tullut mitään merkintää, kävin katsastamassa autoni 12.08.2008 ja katsuri kirjoitti kuulakärkikynällä otteeseen että tuulilasi vaihdettava 12.09.2008 mennessä, joten ajoin seuraavaan konttoriin ja kerroin että olin juuri käynyt katsastamassa autoni ja rekiteriotteeni autoon hävisi, ei ollut muutakuin ilmoitusosa jäänyt...
Polliisi teki merkinnän toisen auton otteeseen, kun oli molemmat takalamput rikki. No poistin auton tieliikennekäytöstä ja kun otin sen uudelleen käyttöön, kas kummaa merkinnät oli hävinneet.... (edelleen takalamput hajallaan) ja auto on vielä leimassakin (tosin seuraavaan katsastukseen joutuu ostamaan uudet takavalot (kysehän on siis koko lampuista, ei hehkulampuista)
rengasjuttu on sillee ettei ETELÄN poliisit viitsi vaivauyua renkaita katsomaan, jos kulutuspintaa vaan löytyy.

Tämmöset huomiotaherättävät ja liikenteessä erottuvat ajoneuvot tulee varmaan paikallisille konstaapeleille tutuiksi jos pyörii samoilla alueilla, varsinkin ns. käyttiksenä olevat. Aattelin jotta ne saattaa muistaa milloin ja missä merkeissä on tavattu aikaisemmin, joten voi olla että aina "puhdas" ote ei pelasta sakolta..?
Luulis että asiakaskontaktissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja jokainen tilanne on ainutlaatuinen..
Vastaa lainaten
Vanha 22.08.2008, 06:35
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Tämmöset huomiotaherättävät ja liikenteessä erottuvat ajoneuvot tulee varmaan paikallisille konstaapeleille tutuiksi jos pyörii samoilla alueilla, varsinkin ns. käyttiksenä olevat. Aattelin jotta ne saattaa muistaa milloin ja missä merkeissä on tavattu aikaisemmin, joten voi olla että aina "puhdas" ote ei pelasta sakolta..?
Luulis että asiakaskontaktissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja jokainen tilanne on ainutlaatuinen..
Juu näinhän se on ainutlaatuisia hetkiähän jokainen ratsia on, mulla oli bedlock vanteet alla isoilla kumeilla, ei katsastettu.
No eipä tullut mitään, kun ajoin sopivasti rengasliikkeen eteen vaihtamaan renkaita ja kerroin että katsastukseen olin menossa.
Näinhän kävi oikeastikkin, mutta ei edes huomautusta, tais poliisikin uskoa kerrankin rehellistä peliä, no hyvä niin. Yhdeltä kaverilta oli jo kahteen kertaan tarkastettu onko katsastusmiehen merkitsemä "vika" korjattu, kyllä poliisit seuraa liikennettä vaikkei siltä tuntuiskaan.
Rengas juttuihin ne yleensä puuttuu silloin kun on oikein rengasratsia meneillään
Vastaa lainaten
Vanha 22.08.2008, 17:18
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

No valaistaanpas asiaa hieman.

Eli kyllähän toki kaikki auton liikennekelpoisuuteen vaikuttavat tekijät kiinnostavat virkakuntaa.. Niin valot, renkaat, yleinen kunto, kuormaus, kuin käytetyt nopeudetkin. Eli siinä ei ole sen ihmeellisempää. Mikäli muutoskatsastamista vaativia juttuja ilmenee, niin kyllä niihin puututaan.. Sitä, missä kaavassa ja kuinka innokkaasti, on tietty ihan toinen juttu. Samoin, kuin on sekin, että ymmärtääkö asiaa tutkiva konstu esimerkiksi rengaskokojen päälle mitään.. Nuo rengasasiatkin kun ovat sellainen spesiaaliala, vähän kuten raskas liikennekin, että ne niistä yleensä ovat perillä, joita se asia kiinnostaa.

Mutta pääsääntönä voidaan pitää, että mikäli jokin rempallaan oleva asia huomataan, niin kyllä siihen todennäköisesti puututaankin.

Ja jos puutteiden lista on pitkä ja jatkuva, eli perättäisissä ratsioissa joudutaan puuttumaan yhden ja saman auton kohdalla oleviin, jo aiemmin havaittuihin rikkeisiin, niin melko varmaa on, että sanktio kovenee.. Ei niitä rikesakkoja loputtomiin kirjoiteta samoista vioista.. Kyllä ne jossain vaiheessa vaihtuvat päiväsakkoihin ja lopulta ei kilpien lähtökään mahda olla kaukana.

Eli näin meillä..

Ja tokihan nyt pitää muistaa se pieni, mutta sitäkin selvempi tosiasia, eli ei niitä sakkoja tuolla tienpäällä hauskanvuoksi kirjoitella. Meikäläistä ainakin harmittaa joka kerta todenteolla, kun / jos joudun jonkun maasturistin tekosiin puuttumaan..
Vastaa lainaten
Vanha 22.08.2008, 19:15
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Perusasetus

Selvennykseksi nyt vielä sen verran, että kyseessä oli ilmeisesti helsingin seudulla liikkuvaan jonkin sortin tehoratsiointiin liittyvä toimenpide, jossa puututtiin lähestulkoon kaikkeen mahdolliseen laittomuuteen. Kyseinen vempele ei ole aiemmin huomautuksia saanut, mutta auton yleinen ulkonäkö on tyypillistä offroad tasoa, eikä siinäkään ihan kauneimmasta päästä. Itse käyttäydyin mielestäni asiallisesti ja sain myös asiallista kohtelua osakseni, kuten jo mainitsin. Tarkoitus ei ollut itkeä vaan lähinnä tiedustella onko muilla kilpiä lähtenyt renkaiden takia, tämä hieman ihmetytti, koska kuulotiedon mukaan näistä on jaeltu lähinnä huomautuksia. Kilpien menetyskään ei sinäänsä harmita, koska avoläjä valmistuu näillä näppäimillä ja hilu on menossa telakalle, seuraavaksi kun (jos ) se liikenteeseen saatetaan niin muutoskatsastettavaa on muutakin kuin renkaat.
Vastaa lainaten
Vanha 22.08.2008, 20:40
skrade:n Avatar
skrade skrade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 21.06.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Perusasetus

minä ajan 38" ja vaihdan katsaktukseen pienemmät...
Kermaperseet tehköön mitä laki sanoo
laki on tehty rikottavaksi
Vanha 22.08.2008, 22:21
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja skrade Näytä viesti
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Vastaa lainaten
Vanha 22.08.2008, 22:38
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja skrade Näytä viesti

katsastukseen ja päivittäiseen ajoon 33" muulloin 37...
Vastaa lainaten
Vanha 21.08.2008, 19:35
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Question

Nyybi taitaapi satuilla

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti

Missähän konttorissa vielä käsin kirjaillaan jotakin otteeseen, kun ainakin täällä Espoossa printataan joka katsastuksessa uusi ote ja siinä lukee kyllä kaikki korjauskohteet jotka tulee määräaikaan mennessä korjata. Ja nehän on siis myös ARK:n tiedostoissa. Tarkoittaa että jos haet uuden otteen "hukatun" tilalle niin siellähän näkyy Sama rekisteri on muuten käytössä myös näillä sinun "tyhmiksi ja välinpitämättömiksi" määrittelemilläsi poliiseilla.

Ennen tätä uutta käytäntöä tuo "hukkaaminen" toimi varsin hyvin.
Inhorealisti

Viimeksi muokannut Byrocrat : 21.08.2008 20:59
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
10r15lt renkaat otteessa tunturiurho Tekniikka & Jutustelu 12 08.10.2011 10:56
M: HJ-60 -83 otteessa 38,5-14.5-15 renkaat sshak O/M/V Ajoneuvot 13 10.04.2008 18:16
rengaspaperi. Renkaat otteessa vepele Tekniikka & Jutustelu 8 30.08.2007 08:37
O:35" tai isommat renkaat tapsa4x4 O/M/V Renkaat ja vanteet 2 11.06.2007 16:39
Isommat renkaat kuin otteessa ja virkavalta Tekniikka & Jutustelu 27 14.04.2005 08:21

Sivu luotu: 00:22 (GMT +2).