Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 19.08.2008, 07:23
arhe arhe ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 18.01.08
Sijainti: Kuusjoki, .
Perusasetus

Itse kunnostelen parhaillaan -84 vuoden matkaaja 510 ,ja on kyllä tullut mieleen että trukin piikeillä koppa pois ja trailerin teko, mutta ei oikein malta enään koska on tarvikkeita hankittuna paljon...

Vastaa lainaten
Vanha 19.08.2008, 07:31
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arhe Näytä viesti
Itse kunnostelen parhaillaan -84 vuoden matkaaja 510 ,ja on kyllä tullut mieleen että trukin piikeillä koppa pois ja trailerin teko, mutta ei oikein malta enään koska on tarvikkeita hankittuna paljon...

Sama oli itsellä vielä eilen mielessä.. Itseasiassa vielä vähän nytkin, mutta minkäs teet. Niin tuo vaan kovaa vauhtia valmistuu, että kai siitä vielä vaunu tulee.

Onkos muuten kukaan todella miettinyt, millä tavalla tuollaisen asuntovaunun seinänsisäistä tuuletusta voisi kenties tehostaa, tai ylipäänsä parantaa? Ainakin Solikassa on seinän rakenne sellainen, että puuriman toiselle puolelle on niitattu sisäverhoiluvanerit, rimojen väliin liimattu styrokslevyt ja pintaan niitattu alumiini. Eli seinän sisäpuolella ei ole olemassa minkäänlaista tuuletusta, esimerkiksi kondensoituneen veden kuivaamiseksi. Ei tuo kaikki kosteus, jota tuolta päädyistä kuivattiin, varmaankaan ollut maantieltä roiskunutta vettä, vaikka varmasti iso osa olikin. Voisiko seinän sisään vetää vaikka jotain salaojaputken tyyppistä systeemiä, jota pitkin ilmatilaa saataisiin myös tuohon muuten niin umpionmalliseen seinärakenteeseen?

Itse olen toteuttanut tuota systeemiä siten, että sopivan verhoiluvanerin puuttuessa, päätyjen ja katon sisävanerit tulevat kahdesta rinnakkaisesta suikaleesta, joiden väliin olen jättänyt muutaman millin raon. Raon päälle, katon sisäpintaan luonnollisesti tulee verhoiluvaneri, mutta siten, että tuo yhtenäinen ura menee keulasta perään saakka ja on molemmista päistään auki.

En tiedä, onko tuokaan toimiva idea, mutta umpioksi tuota ei enää oikein haluttais jättää.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 18:22 (GMT +2).