![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toivottavasti tulis ensviikolla puslat ja u-pultit, et sais alustasarjan asennettua... Eturenkaat on 33/12,5/15. Alustasarja nostaa autoa 3". Jotain sain sentään tänäkin viikonloppuna tehtyä... Hioin rälläkällä takarungon ja maalasin punasella rost primerillä ja sitten mattamustalla... Akseliin on vedetty valkoinen hammer...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nuo takajouset nyt vaan ei tuu toimimaan ei sitten ei pätkääkään kun noi riiput on tolleen, kulma on oikein hyvä mutta suunta vaan väärä!
Nyt kun noi riiput on tolleen niin ne lehdet saa ainakin paskaks takuuvarmasti kun ne ei pääse elämään yhtään pituussuunnassa, pistää aika kovin hanttiin toi riipuke kun on väärinpäin. Vähän kun käytät mielikuvitusta liikeradoissa niin ymmärrät kyllä. Jo pelkästään pysty asennossa oleva riippu ei enää toimi kunnolla niin mites toi sit? Kiilalla saa tosiaan kardaanikulmia muutettua, mites oliko tossa tuplanivel kardaani edessä, siinähän pitäs käsittääkseni pinjonin osoittaa jakolaatikkoa kohti? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jep, itse asiaa harjoitelleena ja myös lähipiirissä seuranneena, SIIRRÄ RIIPPUJEN KIINNITYSTÄ. Nyt kun se vielä on paljon helpompaa kuin valmiissa autossa. Ei ole laitonta. Nuo sun uudet pakat EI tule toimimaan tuolla kokoonpanolla yhtään, paitsi jos aiot kuskata noin tonnin kuormaa jatkuvasti lavalla. Tosin myös pohjaanlyöntikumit ovat tarpeettomat.... Tuossa kuvassa on parin harjoittelun jälkeen melko toimivaksi todettu riipun pituus ja kulma kevytperäiseen Hiluxiin. Kärsi vielä hiukan painoakin lavalle, mutta ei rajoittanut ulosjoustoa yhtään. Ulosjoustoa rajoittava seuraava tekijä onkin sitten jousipakan kiertyminen.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on taas hatutus käyrä tapissa kun viikonloppuna piti olla vapaat intistä, vaan eipä olekkaan kun mulkku yliluutnantti poltti kaikkien lomat... Ensiviikon viikonloppuna lähden Jyväskylään eli autoa ei kerkeä rakentamaan kun loppukuusta :/
Sitten toinen murhe: Pitäs saada intin ajaks jotkut kumit alle, kun hommasin jo noi 10/15" Vanteet... Elikkäs 35-38,5" korkeet renkulat... Leveyttä mielellään 12,5-15,5" esim Creepyt, TSL, SX, Bogger, Irokit yms yms kävis... Intin aikana rahapolitiikka huonoa, mutta jos jollekkin kelpais tällanen subbari vaihdossa... (Arvo ehkä noin 1500e, mutta hankala myydä... kyllä tuosta tonnin varmaan sais...) Toivotaan, että joku kiinnostuva ostais ja saisin renkaat autoon, tai jollekkin kelpais vaihto.... http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41260 Ei se ole helppoa mutta kyllä se siitä... Tavote saada leima (loppuu tänkuun lopussa) ja auto ajoon vielä tämänvuoden puolella ![]()
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Oltiinpa sitä sittenkin viikonloppuna lomilla, vaan ei paljoa kerennyt eikä pystynyt tehdä kun oottelen vielä u-pultteja ja puslia... No onneksi tämänviikon torstaina lähden 10pv lomille intistä, jos puslat ja u-pultit tulis niin sais alustan nippuun ja aattelin käydä hakemassa yhdet siirtonahat (kaljut TSL:llät) kokoa 38/12,5/15... saa noille vanteille jotkut suojat ja pystyy muokkaamaan samalla sisälokareita edestä, mikäli kuinka paljon tarvii... Sitten pystyy kokeileen kuinka hirveäksi välitykset menevät noinkin "isoilla" pyörillä... Miten kannattais jakis välittää vai kannattaako akselihin pistää välitykset? Riittääkö 4.7 sarja jakolaatikkoon? Paljonkohan kustantaa Suomessa toi setti ja paljonko kannattaa varata ylimääräistä laakeriremontteihin yms? Kukaan asentanu tollasta ja oliko millanen duuni? Sais kyllä olla melkeen sellanen sarja, että pienentäs isonkin alueen välitystä... Oisko fiksumpi sitten hommata akselihin vaan välitykset (mistä saa ja mitä kustantaa?)
Toisaalta kiinnostas toi Dual Transfer Case, mutta ei oo ketään tuttua kuka tekis kardaaneja... Voi olla melkoisen iso homma tuokin... Kun ton alustan saa nippuun ja pyörät alle, teen lavan rungon 40x40 tai 50x50 profiilista 3mm seinämällä... Sitten vois uskaltautua leimalle... Alkaa oleen jo voiton puolella pikkuhiljaa ![]() ![]() Niin vielä... Mites se perävälityksen sais tietää helpoiten, että mikä mahtaa olla? Paljonkohan mahtaisi maksaa 5.29 välitykset akseleihin?
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! Viimeksi muokannut Morjenz : 18.08.2008 11:14 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Olis varmaan, ostan kumit heti, kun saan subbarin myytyä tai kun joku huolii sen vaihdossa
![]()
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Alaspäinhän tuo paketti ei voi joustaa, riippu on jo maksimissa eikä näin ollen anna jousen enää painua alas. Vastaavasti sisäänjoustossa jousi painaa riippua suoraan runkoa kohden, eikä jousi toimi silloinkaan.
Ainoa jousto mitä tuosta saa on puslien pieni jousto ja jousen taipuminen. Muuta se kiinnike eteenpäin!! Sitähän tämä auton rakentaminen on, kokeillaan mikä toimii. Vaikka kuin olis valmiiks tehty, mutta ei toimi, niin pakko se on purkaa ja muuttaa, muuten hajoaa kalliita osia. Viimeksi muokannut HeikkiH : 29.09.2008 19:39 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Älä usko noita tyyppejä, ei ne kuitenkaan mitään tiedä
![]() ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eikai se takapää jousta ku se painaa 50kg.
Nyt kun auto on pyörillään niin riiput sojottaa suoraan alaspäin ja lavallehan on tulossa jonkinverran lisäpainoa. En kyllä ite heti ottas kahta lehteä pois, jos kokeilis ottamalla yhen. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Väsytellään ensin, ennenku aletaan ottaa lehtiä takaata pois... Jätin auton venyttelemään samalla ku teen lavaa.. Pitäs vaan saada jotain painoa tonne muttaku ei keksi et mitä... Lava helpottas kummasti lastaamista... No onneks se on kohta valmis... Tossa seittemän aikoihi joutuu vaan lähtee inttiin takas lusimaan... 88 aamua vielä valtion leivissä, sitten alkaa rakentelu
![]()
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jätä ne lehdet rauhaan! Tossa kuvassa oikean puolen riippu on hyvässä asennossa. Mitta käteen ja katot paljon sitä riippua siirretään. Sitten rälläkkää ja sähköliimaa, homma valmis noin tunnissa. Kuin kauan menee aikaa ku irrotat pakat ja purat sieltä lehden pois, ja vielä kasaat koko paketin?
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
tuohon parisataa kg tavaraa päälle niin alkaa tilanne olla ihan toinen. sitten ajelet kuukauden muutaman niin jouset oikenevat ja vertyvät hiukan. sen jälkeen katselet tilannetta uudelleen.
ja kannattaa myös kattoa ettei riipukkeiden pultit ole vedetty liian tiukalle, sekin saa alustan tuntumaan aika tönköltä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota Hilux -86 Deliverator (Edullisesti?) | Morjenz | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 18.05.2009 10:50 |
Joko olet vaihtanut syksy ilmat renkaisiin | Discovery | Chit-Chat | 2 | 15.11.2006 15:57 |