Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 05.08.2008, 21:17
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Pölläyttikö nimenomaan moottorijarrutuksen aikana vai heti kun painoit vähänkin kaasua?

Itse veikkaisin kyllä väljyyttä sylinteri-männänrengas alueella, ainakin yksi väljä sj413 moottori teki just tuota eikä ollut korjaantunut ohjurikumeilla.

Perustapahtuma tuossa on työtahdin aikana sylinteriin muodostuva alipaine (kaasuläppä kiinni, ei räjähtävää bensa/ilma seosta) joka aiheuttaa moottorin pyörinnän vastustamisen (=venttiilit kiinni, mäntä alas, moottori jarruttaa) ja samalla imee öljyä palotilaan. Ja öljyä on tarjolla kun kone kiertää ja öljy roiskuu.
Heti kun bensa/ilma seosta on tarjolla tapahtuu työtahti jolloin öljy palaa myös ja tuloksena näyttävä suojasavu

Huonot ohjurikumit melkolailla aina pölläyttää käynnistäessä mutta teoriassa voi se öljy tulla sieltäkin männän päälle moottorijarrutuksessa.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48
m/v suzuki sj 410 offiape O/M/V Ajoneuvot 0 16.04.2007 14:32
M: Suzuki sj 410 Toi-ota O/M/V Ajoneuvot 9 04.09.2006 13:29
O: Suzuki SJ Tomppa82 O/M/V Muut 4 15.08.2005 20:12
o: suzuki sj jocke O/M/V Muut 0 17.09.2003 20:50


Sivu luotu: 06:00 (GMT +2).