![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pölläyttikö nimenomaan moottorijarrutuksen aikana vai heti kun painoit vähänkin kaasua?
Itse veikkaisin kyllä väljyyttä sylinteri-männänrengas alueella, ainakin yksi väljä sj413 moottori teki just tuota eikä ollut korjaantunut ohjurikumeilla. Perustapahtuma tuossa on työtahdin aikana sylinteriin muodostuva alipaine (kaasuläppä kiinni, ei räjähtävää bensa/ilma seosta) joka aiheuttaa moottorin pyörinnän vastustamisen (=venttiilit kiinni, mäntä alas, moottori jarruttaa) ja samalla imee öljyä palotilaan. Ja öljyä on tarjolla kun kone kiertää ja öljy roiskuu. Heti kun bensa/ilma seosta on tarjolla tapahtuu työtahti jolloin öljy palaa myös ja tuloksena näyttävä suojasavu ![]() Huonot ohjurikumit melkolailla aina pölläyttää käynnistäessä mutta teoriassa voi se öljy tulla sieltäkin männän päälle moottorijarrutuksessa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
m/v suzuki sj 410 | offiape | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 16.04.2007 14:32 |
M: Suzuki sj 410 | Toi-ota | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 04.09.2006 13:29 |
O: Suzuki SJ | Tomppa82 | O/M/V Muut | 4 | 15.08.2005 20:12 |
o: suzuki sj | jocke | O/M/V Muut | 0 | 17.09.2003 20:50 |