![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() BRAKE OPERATION Your X9 winch has a drag brake that stops and holds loads up to 4,500 lbs. (2041 kg) on the first layer of wire rope closest to the drum. Each additional layer of wire rope reduces brake capacity approximately 10%. When powering the winch in, the brake is disengaged and does not become activated until the motor is turned off and the load tries to pull the wire rope off the drum. When the winch is powered out, as in releasing a load, the brake is engaged and the motor must overpower the brake drag to rotate the drum. Therefore, it is normal for the winch to operate faster in one direction than the other. The brake is designed for the wire rope to be used in the underwind position only. DO NOT OVERWIND. Drum must turn clockwise, looking from motor end, when winching in. Powering against the brake will cause heat to build up in the drum and may transfer heat to the wire rope (Figure 19). DO NOT POWER OUT FOR MORE THAN 20 FEET (6m) OR 2 MINUTES. The drum and wire rope may get very hot. When wire rope is removed from the drum, as in bringing the hook to the load, the freewheel feature of the winch should be used. Mitä tossa nyt oikeasti sanotaan?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jarru toimii automaattisesti, jarrun toiminnasta johtuen rumpu pyörii toiseen suuntaan nopeammin, vaijerin tulee kulkea rummun ALTA eli moottorin päädystä katsottuna tulee rummun pyöriä myötäpäivään sisäänpäin vinssattaessa,
"Powering against the brake" merkitys jäi vähän auki itselle. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
"Powering against the brake" tarkoittanee vinssin pyörittämistä moottorilla "jarrua vasten", eli esimerkiksi laskeuduttaessa vinssin varassa. Tätä ei saisi tehdä enmpää kuin 6 metriä tai 2 minuuttia.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siinä sanotaan, että jarrun rakenne on susi. Ulospäin ei saa kelata kuin vähän koska moottorin pitää voittaa jarrun voima uloskelatessa. Sen takia vinssi kuumenee erityisesti uloskelatessa. Jarru ei myöskään pidä kuin tuon pari tonnia ekalla kierroksella ja siitä vielä vähemmän mitä enemmän vaijeria on rummulla.
Ohhoh, kylläpä on vammainen keksintö ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttökokemuksia smartcomgps softa? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 17.09.2007 13:08 | |
LR Disco v8 käyttökokemuksia? | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.06.2007 22:00 |
käyttökokemuksia huoltoautosta?? | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 19.06.2005 07:22 | |
Käyttökokemuksia Wranglerista? | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.12.2004 17:27 |
Superwinch X2 | ttimonen | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.04.2004 09:41 |