![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() VakionaLöytyy raskaalta puolelta ainakin ruåtsalaisten revoista vakiona. Siellä johtuu taas lautaspyörän suuresta k:sta. Ihan pätevä keksintö, mutta pieneen lautaseen ei järkeä asentaa, kuormittaa koppaa melko rankasti, JOS ottaa tukea kiihdyttäessä. Lisäksi liike on niin pieni, jotta välys saattaa mennä nollaksi lämmetessään??? (kuitenkin joutuu "hakemaan" välyksen) Mutta ehdottoman luotettava jos pyörittää perää "väärinpäin", koska lautasella silloin voimakas murtokulma ulospäin...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole järkeä asentaa, mutta silti ehdottoman luotettava?
Poliitikon puhetta.. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ehdottoman luotettava jos pyörittää perää "väärinpäin"
Kannattaalukea KOKO juttu, ihan kuin kotonaan juttelis --> takerrutaan VAIN YHTEEN sanaan, ei koko lauseeseen ja asiaan (vähän niinku poliitikot ja lakimiehet!!!) ![]() ![]() ![]() Mutta täähän onkin vaan VÄHÄN OT... ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tojoissakin (ja monissa muissakin) pyöritetä etuperää "väärinpäin"? Eli siihen kannatais tehä.
paitti että tartteeko tojon perä tuommosta? Vaikuttas olevan rooverin ongelma. Viimeksi muokannut HJ60 : 21.07.2008 05:28 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja kuten edellä mainitsin, ei tarvetta asentaa,ELLEI lautaspyörän koko kasva suureksi (esim. 5.89 välitys). Toisaalta, näin -90luvun alussa muistaakseni Motopark:ssa Stanujen kisassa Mustang:n ruikkaisseen pinjonin n. 50m kiihdytyksen jälkeen radalle 9" perästä. Mutta siellähän onkin VOIMAA ja PITOA samaan aikaan, jolloin lautaspyörä pääsee/joutuu antamaan periksi
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=697914 Vaikka tuolla oleva ongelma ei ilmeisesti johdu tämän topicin aiheesta, on siellä kuitenkin mainittu että tiheällä välityksellä toyotassa vakio-carrier joustaisi (toisaalta jotkin ovat sitä mieltä että ei jousta
![]() Lainaus:
![]() Eikait se lautaspyörä sentään kasva vaikka välitys miten muuttuisi. Tai paksuutta kasvaa eli lautaspyörä vahvistuu ja pinion heikkenee? Kovasti ainakin englantilaiset uskoo, että 3,54 välityksenkin kanssa peggingistä olis apua? Olisin varmaan kokeillut omaankin lukkoperään tuota tein-itse-ja-säästin-malliin, mutta lautaspyörässä on nykyään sivuheittoa muistaakseni jotain 0,15mm luokkaa niin vähän hankala/turha laittaa. Mulla on yks välitys tuon lukkomurikan kanssa hajonnut ja aikaisemmalla omistajalla saattanut hyvinkin mahdollisesti välityksiä napsua ja silloin jo varmaankin carrier vääntynyt. Paljonko roverin ja toyotan perissä on eroa carrierin, lautaspyörän, pinionin ja koko murikan paksuudessa/vahvuudessa? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ja sen välityksenhän tarvii muuttaa MYÖS kokoa, jotta sen arvo muuttuisi... Esim: Volvo 240:n pikkudana --> harvoin "aavikko"välitys 3.83 ja tihein 5.89. Ja tuo 5.89 perä EI MAHDU 3.83 alumiinikoppaan ja 3.83 ei mene 5.89:n teräskoppaan, koska pinjoni on liian pitkä! (Tai vrt moottoripyörän rattaat, meillä vain puuttuu ketjut välistä ![]() Samasta syystä McNamara tekee Rover:n murikoihin Toyotan "limpun", saadaan tiheämpi perä + muitakin välityksiä kuin 3,54. Toisaalta lantikassahan saa sitten jakiksia 0,83 välityksestä aina 1.22 välitykseen asti, jolloin kokonaisvälitys on 2.94 - 4.32 ![]() ![]() ![]() Mutta anyway, pekkeri tai ei niin, jatkan lauleskeluani: "Jos metsään haluat mennä nyt, niin varmaankin yllätyt. Jos metsään haluat mennä nyt, näät sammaleet myllätyt.." ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |
The international rally of classic cars " Gold domes " | Avtokosmos | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.07.2008 23:01 |
Ostetaan 15" japsijaolla joko 8" tai 10" | Rotta-Racing | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 25.06.2008 20:23 |
auttakaa "Rallikartturi Seppo Kopra video" | Unregistered | Chit-Chat | 5 | 02.06.2008 10:16 |
Ostetaan Maastorenkaat 35"-44" 15" vanteille | valu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.05.2008 21:42 |