![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Eli vakio kone 100hp ja nyt 104hp tosin huipputeho tulee nyt 3100rpm vs vakio 3500rpm vääntöä sitten olikin tullut hieman enemmän,vaikkei mitenkään järisyttäviä määriä. alkuperäinen maksimivääntö on 240nm/1800rpm ja nyt 293nm/1980rpm,noh eräs ilmeisesti jonkinlaisia näkijän lahjoja omaava katsastusmies varoittelikin ettei kannata liikoja odotella, ja oikeassa oli kerrankin,EIKU TAAS KERRAN!,piti sanomani. Ois tuohon voinut tietenkin vielä syöttöjö kääntää melko paljonkin isommalle,mutta kyllä mä ihan tyytyväinen olen tuohonkin tällä hetkellä. Tolla on muuten ajettu turbotuksen jälkeen 24000 km.
Viimeksi muokannut ugly_hj : 14.07.2008 23:07 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No ihme juttu, paljonkohan mun edesmenneen 60 vakio myllystä on sitten koneja läksiny.
Kun ei jaksanu 37" pokkuroita pyörittää täyskaasulla pikkukakkosella. vaan hyyty kun seinään. Eikä ollu ees lukkoja, tosin oli savi spoorui |
#3
|
||||
|
||||
![]()
sain lopultakin vaihdettua tonne ct-26 sen 47mm imusiiven ja isomman kotelon. se muuttu kokonaan kuin eri ahtimeksi. lähtee ahtaan samassa kierrosalueella kuin ennemmminkin eli vedätettäessä tulee sellaset 1bar/1600r/min ja sitten kun se rupee ahtaan niin sitä ilmaa tuntuis tulevan enempi kuin ennemmin. savutuskin lakkaa 2000r/min jälkeen kokonaan. ahtimen ääni muuttui myös. ennemmin siitä ei kuulunut oikeen mitään niin nyt tulee kova suhina kun se rupee pyöriin rivakammin!
matka ajossa se pitää ahdot samassa kuin enneminkin elikkä 0,5 ja vauhtia 80km/h. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ise en ole tehnyt tuolle turbolle mitään,mutta rupes vähän pänniin nuo dyno lukemat ja se,että kun syöttöä lisää niin savuttaa enemmän alakierroksilla ja löpö loppuu yläkierroksilla tai jos haluaa,että aine riittää yläkierroksilla niin sitten savu on alakierroksilla jo ihan järkyttävää.
Tänään sitten kun käytiin koko perheellä tuolla muumimaailmassa ja poika rämppäs noita mersun takaniskatukia,jotka toimii alipaineella,niin sain ahaaelämyksen,että otan toisesta niskatuesta sen alipainesylinterin ja laitan sen ohjaamaan sitä hoojiin pakkosyöttövipua no näin tein. Nyt kun se sylinteri on vetämässä sitä pakkosyöttöä päälle turbon alkaessa ahtaa,niin syöttöruuvi itsessään voi olla tosi pienellä ja kun turbo alkaa ahtaa niin pakkosyöttö alkaa mennä päälle ja savutus alkaa vasta yläkierroksilla,mutta muuten on tehoa paljon tasaisemmin koko kierrosalueella,eikä hyydy yläkierroksilla ja tasakaasulla ajessa ahdot laskee ja syötötkin vähenee,ahtopaineet on nyt 0,7 bar. jos ottaa hukkaportin paineletkun irti niin ahtopaineet on ainakin 1,6 en ole uskaltanut tosissaan kokeilla,mutta silloin kärsis syöttöjä vielä lisätäkin koskapa ei savuta juurikaan,mutta olkoon se letku paikoillaan. Se tossa on hyvä myös,kun kääntää syöttöjä isommalle niin pakkosyöttö aukeaa vastaavasti enemmän. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ajattelin kans kokeilla jahka kerkee tehdä vastaavan rakennelman hukkaportin kellosta, että se työntää syöttövipua pari millä eteenpäin ahtopaineen mukaan!
ja kaksikanavaiseen pakopesään vois tehdä toiseen kanavaan läpän joka on kiinni kun ei ole ahtoja ja kaikki pakokaasut menee yhteen kanavaan ja hyrrä pyörii paremmin ja kun painetta rupee tuleen niin kello avaa läpän ja toimii kuten normaalistikin! holysmoken sivulla on tästä ollu juttua ja osassa on toiminut vissiinkin hyvin! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo kuulostaa hyvältä idealta.Mulla tuo vetää sitä syöttövipua ainakin 4 milliä täyskaasulla.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo aivan turhaan se siellä on,kun voi olla tosiaan hyötykäytössäkin
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
onkos pakopaine mittaria? laita se ja huomaat, että sulla on pakopaine aika varmasti samanverran ellei ylikin ahtojen. tarkoitus olisi, että pakopaine olisi alle ahtopaineen, pienillä ahdoilla reilusti ja täyskaasulla pako- ja ahtopaine voivat olla hyvinkin lähellä toisiaan, mutta jos pakopaine isompi, on ahdin tulppa... veikkaan, että sun ahtimella se käyttäytyy niin, että kiihdyttäessä pakopaine käy ahtojen yläpuolella, mutta tasaantuu alemmas sitten hukkaportin auettua |
#10
|
||||
|
||||
![]()
On siinä pakopaine mittari ja kyllä se aika lailla noin käyttäytyy tasakaasulla ajettaessa paineet on samoissa lukemissa, mutta tuo riittää mulle.
On sillä ajettu 1,5v ja 24000 km ja ei ole kone palanut,enkä minä ainakaan ole puhunut mistään 150-160hp tehotavoitteista. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos oli taka pyöriltä, nii mulle ainaki sanottiin et saa lisätä n.20-25% mitattuun tehoon/vääntöön lisää niin vastaa nelikko mittausta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä auto alle? | KIM | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.01.2008 14:30 |
O: bj-40 lämppärin puhallin | LINNA | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.11.2007 19:52 |
Lämmityslaitteen puhallin (GR) | SKO | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 12.01.2007 10:09 |
Hj:n lämppärin puhallin?!? | asko | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 01.12.2004 18:35 |
HJ:n puhallin mykkä | nuppi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.10.2004 15:36 |