![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ABT 10000 24V on prakannu jo vaikka kuinka kauan niin et välillä se ei kelaa ulos ja rele vaan naksahtaa. Pikku rämppäämisellä se on kuitenki alkanu aina toimia. Nyt se sitte lakkas uloskelaamasta kokonaan ja purettiin siitä moottori kun se päätykotelossa oli jostain syystä halkeama. Kaikki näytti ihan oklta ja vettäkin oli vaan pari pisaraa sisällä. Sitte huomattiin et siin moottorin rungossa kun on niit magneetteja niin yksi niille menevistä paksuista johdoista otti moottorin runkoon kiinni ja siin oli selviä palamisen merkkejä. Johdossa on sellanen eristesukka mutta se on niin lyhyt ettei oikeen riitä koko matkalle ja oikosulun vaara on olemassa. Mitähän siihen vois laittaa ympärille suojaksi sellasta mikä siinä kestäisikin? Tavan teippi ei varmaan kauaa toimi. Mitenköhän ilmastointiteippi? Täytyykin ottaa tästä viasta kuva kun tää ei siis ole itseaiheutettu kun moottoria ei koskaan ole purettu kokonaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja paskat mun diagnoosia oli taas väärä. Vaikka eristin piuhan niin uloskelaus ei oikeen skulaa sittenkään, eli saattoi olla vain ilmenemä muusta viasta. Pysähdyksistä kun yrittää uloskelata niin rele vaan naksahtaa ja menee vissiin oikariin koko moottori. Sisään kelaa taas ihan normaalisti. Kun mulla on pelkkä moottori piuhoissa kiinni ja kelaan sitä eteenpäin ja moottori jää pyörimään niin silloin jos rupee kelaamaan sisäänpäin niin toimii mutta melkosta kipinää iskee moottori (päätykoppa auki). Miten lie tossa noi systeemit mut onks tos jotenkin niin et toiseen suuntaan kun kelaa niin sähkö menee eri "käämien" kautta. No ei tästä taida selvitä kuin ostamalla uusi moottori tohon jostakin. Oisko jossain jotain kytkentäkaaviota tolle ABT 24V 10000 vinssille niin tietäs vähän mittailla et mikä on paskana.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Heh, voi vee mikä oikosulkuasentaja mäkin oon! Hauska juttu et joskus jo kauan sitten olen huoltanut vinssini eli käytin vaihteiston auki, vaihdoin rasvat ja käytin vinssin päätykopan auki todetakseni että on kun tehtaan hyllyltä vaikka on uitettu ja paljon. No kehuin sit vielä että kannatti rasvat vaihtaa kun vinssistä tuli "tupla" nopee kelaamaan ja äänikin muuttu jännästi. No perskele nythän se syykin selvisi. Olin kytkenyt ne kolme paksua piuhaa vinssille väärin niin että hiilisiltaan menevä piuha oli väärä. Käsittämätöntä että täl on kuiteski ajettu mm. finland trophyt, talvieksytykset ja monet safarit. Ainoo ongelma oli välillä et uloskelaus tilttaili ja lopulta yks piuha oli pikkasen hitsannu moottorin runkoon. Sisäänkelaus taas toimi moitteettomasti. En tiedä minkälaiset oikosulku viritykset tuol on ollut mut pyörii väärin kytkettynä aika paljon äkäsemmin ja ääni oli paha. Purku suuntaan oli vaan melkonen oikosulkuvinssi kun valotkin himmeni kun kelas vaik kuormaa ei käytännössä ole juuri koskaan. Onneks uloskelausta on harrastettu tosi vähän ja muutenkin takavinssi on sellanen katumusvinssi luonteeltaan. Nyt kun laitettiin piuhat oiken niin on tosi hiljanen ja pyörii nätisti. Eikä mitään ollu menny rikki, piti vaan eristää yks piuha uudestaan ja taas on kaikki rok ant roll. Melkein ostin jo uuden moottorin tohon. Eipä siis tämän tarinan valossa ole ihme kun multa se yks hj-61 laturikin kusahti oudosti.
Viimeksi muokannut mikjus : 10.07.2008 22:19 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
TML trophyssä kyykähtänyt GEW10000 näyttää tältä
Isoimpien rattaiden päätylevy vääntynyt ja reiät soikeet. Rattaat melkeen putoo jo pois. Se onki vieny hampaat rungosta ¨ akselikin vähän pyöristynyt ¨ Apuva mistä varaosia. Jos tiedät niin ilmoita tai jos jollain myynnissä hajonnut vastaava josta saisin osat niin ottakee yhteyttä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
En hirveän monesta vinssistä tiedä, mutta jäänyt sellainen tuntuma että tuo vaihteisto useammin jää ehjäksi ja muut osat (moottori, päätypalat, rumpu ja jarru) hajoaa. Uusi vinssi, johon tuon GEWin osat sopii varaosiksi?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
MakeO? Hältä sai ainakin moottorin, jonka turhaan ostin omaani(ompahan varalla). Pitäis kai kuvia laittaa korjauksesta...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
ei nyt niinkään liity huoltoon mut kuiteski. oma kew8000 sanoi tsup ja päästi savut moottorin päästä, ei niinkään kovassa rasituksessa. purin sit motin irti ja sieltä oli magneetit irronnu ja halennu ja kaikkee, jumiinhan se oli mennyt ja polttanu kääminsä. eikä ole kauheen vanha vekotin mut takuuta ei satu olee... kattelin tarkemmi ni ei ne magneetit oo tuos yksilös ku jollai olemattomal liimal kiinni, gew10000:a ruuveilla, eli jos omaat kyseisen laitoksen(kew/muut kiinalaiset 8000lbs?) ni pura ihmeessä kone atomeiks ja liimaa kunnol ne kalut sinne sisälle kiinni, tuo 10 minuutin toimenpide säästää käsiäsi 2 tunnin taljauksen verran... enkä ole vinssiä millään hakannu tai muuten pahoinpidelly, joku sitä kysyy kuiteski..
![]() pimee kuwa: http://i52.photobucket.com/albums/g1...l/ABCD0009.jpg |
![]() |
Luokat |
sähkövinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2007 05:20 |