![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pystyy pyörittämään,tosin riippuu hihnoista ja halutuista paineista.Kierroksia suurella todennäköisyydellä saa olla MAX. 2000rpm,ainakin valtaosa hammaspyöräpumpuista on suunniteltu sellaisille kierroksille.Minimiä ei oikeastaan ole,tosin kovin pienillä kierroksilla ja kovilla paineilla hyöty menee ohivuotoon.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Olen sitä mieltä että tuommoset vanhat romut joutaa heittää romunkeräykseen. Pumpun pitää olla timmi peli, sillä vanhalla klehalla ei saa kuin pahan mielen jos sitä kovinkin pitkään ja hartaasti joutuu asentamaan. Lopptuloksena voi olla pumppu, jossa ei ole painetta eikä tuottoa ja kaikki voima muuttuu vain lämmenneeksi öljyksi....
Uusia pumppuja saa alle 200 euron, joten ei ole iso raha satsata "laatuun". Remmivetoa en suosittele semmoseen jolla voi vinnssata kunnolla. Rattaat ne paremmin rallattaa... TT |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pumppu ei ole silti mikään romu vaikka päällepäin siltä näyttää, kaikki rattaat oli kiiltäviä koska oli muovitulpat letkujen lähdöissä ja hyvin pyöri. Täytyy tuolla nyt ainakin kokeilla ens alkuun ja puskulevyä sillä on tarkotus käyttää.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta kuvasta ei oikein voi varmasti päätellä minkä kokoisesta pumpusta on kyse mutta puskulevyn käyttämiseen riittää todella pienitilavuuksinen pumppu. Kuvassa oleva näyttää aika järeältä....
Hessu |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eri juttu tietysti jos rakentaa työvehkeitä tai harrastepeliä. Sitten on ennemmin ilman siihen asti että saa varmasti kunnollisen.
__________________
RUMARACING Esla T4 |