Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.06.2008, 14:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

14ff vois joltain jostain ostaakkin (tiedä sitte löytyykö niitäkään enää helpolla) jos löytäis jostain siihen samalla 15" vanteet ettei tarvis vallan rengaskaupoille ruveta... ja samalla täytyy sitte eteen vaihtaa silti navat...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.06.2008, 14:21
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Onpahan niitä jokunen ollu myynnissä tuolla OD:lla tässä aikojen saatossa.
Taitaa osa olla edelleen tyrkyllä.
Toi rengashan sulla sitten on ehkä vähän pienen sorttinen kun toi 14-bolt on aika möhkäle...

Noilla USA purku/tuontihepuilla esim. usa-osa tms. saattaa kanssa niitä olla, mutta hinnat voi olla sitten toista maata.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.06.2008, 14:36
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Saanko ehdottaa tollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=RLiCq8nbqzw

Tai tollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=hNraI...p;feature=user

Minusta näissä autoissa akseliongelmat on ratkaistu ns. riittävän hyvin. Ylemmässä on 20 tonnisen kaivurin napavälitteiset akselit ja alemmassa "perinteisemmät" 2,5 tonniset Rockwell -akselit. Käsittääkseni kummassakaan autossa ei ole ilmennyt kestävyysongelmia 53" renkaalla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.06.2008, 14:55
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

hei tota... ihan hyvin, mutta mä haluaisin säilyttää sen vähänkin maavaran mitä mulla on... tommoset pyöräkoneen aksilat kun laittaa niin auto kiikkuu murikan varassa eikä pyörät koske maahan... voishan se silti olla että jostain löytyis tommosia 53" renkaita joihin on valettu kokonumero peilikuvana että ne kelpais virkamiehillekkin tavattaessa...

od:tä en muuten löytäntyt yhtään 14ff akselia sitä selaillessani, ja haku ei antanut mulle mitään vaihtoehtoja.

tämä 14 bolt käännytys saa jo uskomattomat mittasuhteet, ja ihan syystäkin, mä edelleen uskon että se on hyvä akseli, mutta kun mä löydän siitä niin vähän niitä tietoja mitä mä kaipaisin että silti vain pistän hanttiin (itsellenikin) sen hommaamista, joku viisaampi niiden kanssa pelannut vois kertoa mulle asiasta jotain.

leveys on ok, painoahan siinä on vähän enemmän ja maavaraa saa alareunasta "sheivaamalla", mutta sitten se pyöräasia, löytyykö siihen 8 pulttiseen napaan yhtään 15" vannetta ettei heti tarvis mennä rengaskauppaan että pääsee ajeleen.

levyjarrut mä siihen kuiteski laitaisin, 14 pulttiseen ne on helpompi laittaakkin kun ei tarvi satulan rautaa suunnitella kun niitä on tossa omasta takaa jo valmiina, mutta mites sittekardaanin kanssa, sopiiko siihen saman mittanen kardaani kun on 12 bolt vai pitääkö sitä ruveta taas muutteleen.

mites sitte etuakselin kanssa, kumpi on helpompaa, yrittää keksiä taakse jostain 6 pulttiseksi muuttavat spacerit tai jotain vai haeskella eteen 8 pulttiset navat, seka rengastusta en halua mukanani kantaa tai muuten tarvii olla aina kaks varapyörää, eteen ja taakse omansa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.06.2008, 16:02
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
hei tota... ihan hyvin, mutta mä haluaisin säilyttää sen vähänkin maavaran mitä mulla on... tommoset pyöräkoneen aksilat kun laittaa niin auto kiikkuu murikan varassa eikä pyörät koske maahan...
Asia ei ole välttämättä noin. Otappa joskus mittanauha kouraan napavälitteisen akselin vieressä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.06.2008, 16:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Asia ei ole välttämättä noin. Otappa joskus mittanauha kouraan napavälitteisen akselin vieressä...
ei aina juu.. mutta noissa sun laittamissa videoissa se kyllä on niin että maahan ottais
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2008, 21:37
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
hei tota... ihan hyvin, mutta mä haluaisin säilyttää sen vähänkin maavaran mitä mulla on... tommoset pyöräkoneen aksilat kun laittaa niin auto kiikkuu murikan varassa eikä pyörät koske maahan... voishan se silti olla että jostain löytyis tommosia 53" renkaita joihin on valettu kokonumero peilikuvana että ne kelpais virkamiehillekkin tavattaessa...

od:tä en muuten löytäntyt yhtään 14ff akselia sitä selaillessani, ja haku ei antanut mulle mitään vaihtoehtoja.

tämä 14 bolt käännytys saa jo uskomattomat mittasuhteet, ja ihan syystäkin, mä edelleen uskon että se on hyvä akseli, mutta kun mä löydän siitä niin vähän niitä tietoja mitä mä kaipaisin että silti vain pistän hanttiin (itsellenikin) sen hommaamista, joku viisaampi niiden kanssa pelannut vois kertoa mulle asiasta jotain.

leveys on ok, painoahan siinä on vähän enemmän ja maavaraa saa alareunasta "sheivaamalla", mutta sitten se pyöräasia, löytyykö siihen 8 pulttiseen napaan yhtään 15" vannetta ettei heti tarvis mennä rengaskauppaan että pääsee ajeleen.

levyjarrut mä siihen kuiteski laitaisin, 14 pulttiseen ne on helpompi laittaakkin kun ei tarvi satulan rautaa suunnitella kun niitä on tossa omasta takaa jo valmiina, mutta mites sittekardaanin kanssa, sopiiko siihen saman mittanen kardaani kun on 12 bolt vai pitääkö sitä ruveta taas muutteleen.

mites sitte etuakselin kanssa, kumpi on helpompaa, yrittää keksiä taakse jostain 6 pulttiseksi muuttavat spacerit tai jotain vai haeskella eteen 8 pulttiset navat, seka rengastusta en halua mukanani kantaa tai muuten tarvii olla aina kaks varapyörää, eteen ja taakse omansa.


pikku info:

-10,5" murikka
-omapaino on 250kg
-omapaino ilman rumpujarrut 204,5kg
-30 booriset pinioni ja vetoakselit
-leveykset: van=70", SRW single rear wheel truck 67,5", DRW dual rear wheel truck 72" ja C&C cab and chasis truck 63,5"
-12 bolt kardaani mahtuu jos laitan sinne 1310-1350 risteys
-15" 8x6,5" pulttijako löytyy amerikasta
-tavallisia välitykset ovat 4,10:1 ja 4,56:1 detroit lockerilla
-helppo leikkaa pois 2" murikkan pohjasta
-välitykset löytyy kokosta: 3,73:1 4,10:1 4,56:1 4,88:1 ja 5,13:1

toivottavasti se oli jotain apua...

anna ne olla 6 pulltiset etu ja osta vaan 2x 15" vanteet taakse joka on 8x6,5" pulttijako...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.06.2008, 21:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, noin se kuullostaisn hyvältä muuten mutta sitte tarvii vaan olla se etu ja taka-akselin varapyörä erikseen... aika painava on toi akseli, yli 200 kg kun ton 12 pulttisen nostaa yksin sivuun tarvittaessa mulla on jo 1350 kardaanit joten ainoastaan se pituus oli arvelluttavaa, en mä kyllä jättäisi 1310 ristikkoa sulakkeeksikaan tommosen akselin kanssa kun ne ei kestä pienempien akselien kanssakaan, vaikka ristikko toki oliskin helpompi vaihtaa kun välitys (kokemus puhuu) tommosen 4.56 välityksellä kun löytäis suoraan niin johan oli mahtava laites.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.06.2008, 22:00
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
joo, noin se kuullostaisn hyvältä muuten mutta sitte tarvii vaan olla se etu ja taka-akselin varapyörä erikseen... aika painava on toi akseli, yli 200 kg kun ton 12 pulttisen nostaa yksin sivuun tarvittaessa mulla on jo 1350 kardaanit joten ainoastaan se pituus oli arvelluttavaa, en mä kyllä jättäisi 1310 ristikkoa sulakkeeksikaan tommosen akselin kanssa kun ne ei kestä pienempien akselien kanssakaan, vaikka ristikko toki oliskin helpompi vaihtaa kun välitys (kokemus puhuu) tommosen 4.56 välityksellä kun löytäis suoraan niin johan oli mahtava laites.
eilen mä ostin yks 14ff akseli ja ennen kun se oli peräkärryssä pitäis olla 3 miehiä eli se on helvetin painava siellä tulee muuten detroit lockeri ja 4,56 välitykset

mistä ostit 1350 kardaanit? ajattelin kokeile 1310 ensiks, mutta varmasti täytyy vaihtaa ne...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.06.2008, 19:40
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Saanko ehdottaa tollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=RLiCq8nbqzw

Tai tollasta:

http://www.youtube.com/watch?v=hNraI...p;feature=user

Minusta näissä autoissa akseliongelmat on ratkaistu ns. riittävän hyvin. Ylemmässä on 20 tonnisen kaivurin napavälitteiset akselit ja alemmassa "perinteisemmät" 2,5 tonniset Rockwell -akselit. Käsittääkseni kummassakaan autossa ei ole ilmennyt kestävyysongelmia 53" renkaalla.
Mjoo, hyvä idea varmaan, mutta voi olla ettei paikallisen leimakonttorin sedät tykkää sitten enää lehmäblazesta 54" Boggereilla / 53" military michelineillä ja "vähän" kori leikattuna...
Käsittääkseni blaze on tarkoitus pitää kilvissä?
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.06.2008, 20:52
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

minkä kokoisia on muuten nuo lehmäblazerin renkaita?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.06.2008, 21:35
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, 35" pyörät on blazessa alla ja otteessa, ja edelleen on tarkoitus että autossa on laillisesti laput päissä jottei siitä tarvi tehdä trailerikuskattavaa, ylimääräinen kustannus se vetoauton hommaaminekin tolle olis....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.08.2008, 12:01
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
14ff vois joltain jostain ostaakkin (tiedä sitte löytyykö niitäkään enää helpolla) jos löytäis jostain siihen samalla 15" vanteet ettei tarvis vallan rengaskaupoille ruveta... ja samalla täytyy sitte eteen vaihtaa silti navat...
Ei kai se etupää parane juurikaan napoja vaihtamalla. Kyl sulla on tää lehmäplatseri jo sen verran vahvasti karkaamassa offauksen puolelle, että kannattais varmaan miettiä (=säästää rahaa) sitä D60 etupäätä kans
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.08.2008, 12:44
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Ei kai se etupää parane juurikaan napoja vaihtamalla. Kyl sulla on tää lehmäplatseri jo sen verran vahvasti karkaamassa offauksen puolelle, että kannattais varmaan miettiä (=säästää rahaa) sitä D60 etupäätä kans
mutta hyyy kun menee paljon rahaa ennen kuin sekin on paikalla uudet vanteet, renkaat, ohjaus (jos laitat isot renkaat) jne...

jos rytari ei suunnittele kovasti isompia renkaita mä olisi antanut se etuperä olla siellä vaikka napalukot menee joskus...ne ei maksaa paljon, ja on helppo vaihtaa...ja se on jo ostanut se high-steer kittiä sinne....

mutta taas: jos rahaa löytyy, on kyllä hyvä vaihtoehto laita dana60 sinne
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L-200:sen ropaamista/joustoja Lavamitsu Tekniikka & Jutustelu 74 11.08.2008 19:47


Sivu luotu: 02:04 (GMT +2).